Χιλιάδες Έλληνες καταθέτουν τις πινακίδες των ΙΧ τους
Δεν έχει προηγούμενο ο αριθμός των πολιτών που σπεύδουν στις κατά τόπους εφορίες τις τελευταίες ημέρες για να παραδώσουν τις πινακίδες από τα αυτοκίνητα τους, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τα εκ νέου αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για το 2012.
Δεν έχει προηγούμενο ο αριθμός των πολιτών που σπεύδουν στις κατά τόπους εφορίες τις τελευταίες ημέρες για να παραδώσουν τις πινακίδες από τα αυτοκίνητα τους, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τα εκ νέου αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για το 2012.
Δεν έχει προηγούμενο ο αριθμός των πολιτών που σπεύδουν στις κατά τόπους εφορίες τις τελευταίες ημέρες για να παραδώσουν τις πινακίδες από τα αυτοκίνητα τους, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τα εκ νέου αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για το 2012.
Όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, κυρίως μεγάλου κυβισμού, καταθέτουν τις πινακίδες τους, αφού το κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου τους, ιδίως εάν συνυπολογίσει κανείς και την τιμή της βενζίνης αλλά και την έκτακτη εισφορά για τα οχήματα άνω των 1928 κυβικών έως το 2014, καθιστά απαγορευτική τη χρήση των οχημάτων τους.
Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν πως μέχρι τις 30 Nοεμβρίου του 2011 καταγράφηκε συνολική αύξηση των καταθέσεων πινακίδων, στις ανά την Ελλάδα Δ.Ο.Υ, που αγγίζει και το 200% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, ενώ οι επικεφαλής των Εφοριών εκτιμούν πως το Δεκέμβριο θα σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ καταθέσεων πινακίδων.
Ενδεικτικό είναι πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «Πατρίς» που αναφερόταν σε μια πρωτοφανή κίνηση, στην κατάθεση δηλαδή των πινακίδων ακόμα και από τα οχήματα που διατηρούν μεγάλα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων! Συγκεκριμένα, στο Ηράκλειο Κρήτης μόνο από τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα έχουν κατατεθεί πάνω από 10.000 πινακίδες!
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
Τι πρέπει να γνωρίζετε όμως για τη διαδικασία;
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για να καταθέσει κάποιος τις πινακίδες πρέπει να έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας προηγουμένων ετών και να μην έχει κάποια απλήρωτη κλήση για παράβαση ή κάποιο χρέος που να αφορά στο αυτοκίνητό του. Αν διαπιστωθεί έστω και ένα χρέος από μια κλήση αυτό πρέπει να εξοφληθεί ή να ρυθμιστεί. Επίσης πρέπει ο ενδιαφερόμενος να έχει μαζί του την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και τις πινακίδες, το δίπλωμα και την ταυτότητά του και να απευθυνθεί στο τμήμα αυτοκινήτων της εφορίας. Η εφορία κρατά τις πινακίδες για έναν χρόνο.
ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΣΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ 2012
Όσον αφορά τώρα στη … «λυπητερή», τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικών αυτοκινήτων για το 2012 χωρίζονται σε 2 κατηγορίες ανάλογα με την ημερομηνία ταξινόμησης.
Για τα επιβατικά Ι.Χ. τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 καθώς και για τις μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, τα τέλη προσδιορίζονται αποκλειστικά με βάση τα κυβικά:
Πιο αναλυτικά:
• Έως 300 κυβικά εκατοστά 22 ευρώ
• Από 301 έως 785 κυβικά εκατοστά 55 ευρώ
• Από 786 έως 1.071 κυβικά εκατοστά 120 ευρώ
• Από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά 135 ευρώ
• Από 1.358 έως 1.548 κυβικά εκατοστά 240 ευρώ
• Από 1.549 έως 1.738 κυβικά εκατοστά 265 ευρώ
• Από 1.739 έως 1.928 κυβικά εκατοστά 300 ευρώ
• Από 1.929 έως 2.357 κυβικά εκατοστά 660 ευρώ
• Από 2.358 έως 3.000 κυβικά εκατοστά 880 ευρώ
• Από 3.001 έως 4.000 κυβικά εκατοστά 1.100 ευρώ
• Από 4.001 και άνω κυβικά εκατοστά 1.320 ευρώ
Για τα ΙΧ που ταξινομηθήκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, τα τέλη υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Συγκεκριμένα, για όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν έως 150 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο το τέλος υπολογίζεται προς 1,70 ευρώ ανά γραμμάριο, ενώ από κει και πάνω προς 2,55 ευρώ.