Βασίλης Παππάς – Οι κλεφτοκοτάδες
Την Παρασκευή τελευταία ημέρα σχολείου, πριν τις γιορτές του Πάσχα και ώρα μία με μια και μισή το μεσημέρι ήλθε εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για την αύξηση κατά δύο ώρες του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και ενημέρωση της βάσης δεδομένων του υπουργείου με τα νέα δεδομένα μέχρι την Μ. Τρίτη.
Την Παρασκευή τελευταία ημέρα σχολείου, πριν τις γιορτές του Πάσχα και ώρα μία με μια και μισή το μεσημέρι ήλθε εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για την αύξηση κατά δύο ώρες του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και ενημέρωση της βάσης δεδομένων του υπουργείου με τα νέα δεδομένα μέχρι την Μ. Τρίτη.
Την Παρασκευή τελευταία ημέρα σχολείου, πριν τις γιορτές του Πάσχα και ώρα μία με μια και μισή το μεσημέρι ήλθε εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για την αύξηση κατά δύο ώρες του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και ενημέρωση της βάσης δεδομένων του υπουργείου με τα νέα δεδομένα μέχρι την Μ. Τρίτη.
Βέβαια το νέο μνημονιακό πολυνομοσχέδιο ψηφίζεται από την Βουλή των Ελλήνων την Κυριακή των Βαΐων. Ο φεουδάρχης νομοθέτης δεν κράτησε ούτε τα προσχήματα. Με περισσή αλαζονεία ως νέος Λουδοβίκος (το κράτος είμαι εγώ) δεν κράτησε ούτε το στοιχειώδες πρωτόκολλο δημοκρατικής νομιμότητας. Ως νέος κλεφτοκοτάς εκεί στο λυκόφως, και σε «νεκρό» εκπαιδευτικό χρόνο περνά τις νέες διατάξεις. Το θέμα δεν είναι οι δύο επιπλέον ώρες διδασκαλίας αλλά η μεθόδευση. Τι ήθος, τι δημοκρατική διαδικασία, τι συναίνεση για την «αναβάθμιση της εκπαίδευσης».
Οι κλεφτοκοτάδες συνοδεύονται και από τα τσιράκια – «έγκριτους δημοσιογράφους» για πολλούς από τους οποίους, αν ανατρέξουμε στα μαθητικά μητρώα ζήτημα είναι αν περνούσαν τη βάση. Και ξέρετε ότι αυτά υπάρχουν και δεν καταστρέφονται σε κάθε σχολείο! Συνοδοιπόροι στην συκοφάντηση των εκπαιδευτικών τους κατηγορούν εκ προοιμίου ως τεμπέληδες, λουφαδόρους, ανεπαρκείς και μύρια όσα «ξεχνώντας» βέβαια ότι ναι υπάρχουν και μερικοί τέτοιοι, αλλά ας τους ανακαλύψουν στους αποσπασμένους στα γραφεία των βουλευτών της τρικομματικής κυβέρνησης και των διαφόρων συμβούλων επί παντός του επιστητού. Αυτοί οι «επαρκείς» θα αξιολογήσουν όλους εμάς τους υπόλοιπους.
Ξεχνούν όμως ότι το δημόσιο σχολείο τα τελευταία τρία χρόνια, στάθηκε όρθιο από την ανιδιοτελή και ακάματη προσφορά των εκπαιδευτικών είτε στην αίθουσα, είτε εκτός αυτής με πλήθος εκδηλώσεων, προγραμμάτων κλπ. Τα οποία και κόπο και χρόνο και χρήμα πολλές φορές από την τσέπη των εκπαιδευτικών απαιτούσαν. Τον τελευταία καιρό για του λόγου το αληθές πλήθος δημοσιεύσεων στον τοπικό τύπο επιβεβαιώνει την προσφορά του εκπαιδευτικού. Όλα αυτά παραγράφονται με την αήθη πρακτική του Υπουργείου Παιδείας.
Το μόνο που βλέπουν είναι αριθμοί παραβλέποντας την εκπαιδευτική διαδικασία. Αλήθεια τι θα γίνει με τα μαθήματα κατευθύνσεων. Ο φυσικός θα «διδάσκει» και βιολογία ή οι των γαλλικών θα «διδάσκει» αρχαία κατεύθυνσης; Τι θα γίνει με τη διάρρηξη του κοινωνικού – οικογενειακού ιστού που θα επιφέρουν τα νέα μέτρα. Θυμάστε το νέο σχολείο και το «πρώτα ο μαθητής»; Η ρητορική των κούφιων λόγων και της συστηματικής απαξίωσης.
Βασίλης Παππάς – Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Τρικάλων
Υ.Γ. Τέλος τι συμβαίνει με μερικούς διευθυντές που ζήλωσαν «δόξαν λαμπράν», και κουνούν το δάκτυλο απειλητικά προς κάθε κατεύθυνση γενόμενοι βασιλικότεροι του βασιλέως;