Βασίλειος Παππάς: Οι κρίκοι της αλυσίδας
Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών για τους μαθητές της τρίτης λυκείου που συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις πώς να επιλέξουν ηλεκτρονικά και δεσμευτικά τα μαθήματα γενικής παιδείας που τους οδηγούν και σε αντίστοιχα επιστημονικά πεδία.
Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών για τους μαθητές της τρίτης λυκείου που συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις πώς να επιλέξουν ηλεκτρονικά και δεσμευτικά τα μαθήματα γενικής παιδείας που τους οδηγούν και σε αντίστοιχα επιστημονικά πεδία.
Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών για τους μαθητές της τρίτης λυκείου που συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις πώς να επιλέξουν ηλεκτρονικά και δεσμευτικά τα μαθήματα γενικής παιδείας που τους οδηγούν και σε αντίστοιχα επιστημονικά πεδία.
Με όρους δημοσιογραφικής γλώσσας οι μαθητές εισέρχονται στην τελική ευθεία για τις πανελλήνιες.
Τούτη η προσπάθεια όμως πρέπει να είναι συλλογική. Τον πρωτεύοντα ρόλο τον παίζει το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί. Το σχολείο πρέπει να εξασφαλίζει την απαραίτητη ηρεμία παρέχοντας στους μαθητές ένα καλό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Μαθητοπατερισμοί εκπαιδευτικών, καλύπτοντας τη δική τους ανεπάρκεια ή σκληρότητα της διοίκησης δεν συντείνει προς τον σκοπό αυτό. Τουναντίον όταν ασκούν με πληρότητα το λειτούργημά τους μπορούν και να μεταδώσουν γνώση προς τους μαθητές, αλλά και να διδάξουν με το παράδειγμά τους. Στις ενδοσχολικές συγκρούσεις μπορούν με την πειθώ να δώσουν λύση στα προβλήματα ακολουθώντας το «προλαμβάνειν και όχι το θεραπεύειν». Αρκεί η ανοχή και η αγάπη προς τους μαθητές να μην την εκλαμβάνουν κάποιοι ως αδυναμία.
Δεύτερος κρίκος στην αλυσίδα είναι οι χώροι και οι ώρες των εξωσχολικών δραστηριοτήτων των μαθητών. Κάποιοι, αυτούς τους χώρους τους θεωρούν ανταγωνιστικούς με το σχολείο και με τη στάση τους και τα λεγόμενά τους συντείνουν προς την κατεύθυνση αυτή. Συστηματικά απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο χωρίς να καταλαβαίνουν «έχοντας μαύρα μεσάνυκτα στα παιδαγωγικά» ότι η παιδεία καλλιεργείται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους και η εισαγωγή σε ένα πανεπιστήμιο δεν είναι το άπαν. Για την επιχείρηση μπορεί να είναι, αλλά ας εξηγήσουν στην κοινωνία πως επιτυχόντες , και δικοί τους επιτυχόντες, αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα ειδικά σε πολυτεχνικές ή φυσικομαθηματικές σχολές! Το ποτάμι έχει πάντοτε δύο όχθες και αν καταστραφεί η μία, δεν είναι σίγουρο ότι θα συνεχίσει να υπάρχει και η άλλη.
Τρίτος κρίκος της αλυσίδας οι γονείς. Πολλές φορές λάμπουν δια της απουσίας τους ενώ τους θέλουμε αρωγούς και συμπαραστάτες στην όλη προσπάθεια. Προσπαθώντας να ακροβατήσουν στη δύσκολη συγκυρία και με την πληθώρα προβλημάτων που τους περιβάλλουν, πολλές φορές γίνονται απαιτητικοί όταν «ο κόμπος φθάσει στο χτένι». Και όμως πρέπει να είναι διαρκώς συνοδοιπόροι στα τρία χρόνια που τα παιδιά τους είναι στο σχολείο πρωτίστως σε εκδηλώσεις εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα και όχι μόνον σε χορούς και «πανηγύρια» για εκδρομές και άλλα τοιαύτα. Η συνεχής επικοινωνία με το σχολείο αμβλύνει τα τυχών προβλήματα και επιφέρει λύσεις επ’ ωφελεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τέταρτος κρίκος της αλυσίδας οι μαθητές. Για αυτούς δεν πρόκειται να πούμε πολλά. Είναι παιδιά, και σαν τέτοια πολλές φορές παρασύρονται από σειρήνες ανυπακοής και απρέπειας. Θα μεγαλώσουν και θα καταλάβουν στο μακρύ ταξίδι για την Ιθάκη του καθενός τους, ποια στάση ζωής θα επιλέξουν!
Βασίλειος Παππάς – ΓΕΛ Καλαμπάκας