Τι αλλάζει στις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης και ΚΟΚ
Σειρά μέτρων και δράσεων δεσμευτικού χαρακτήρα, τα οποία και θα πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς με στόχο τη μείωση των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών κατά 50% περιλαμβάνει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια, που ανακοινώθηκε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σε εκδήλωση στο Μουσείο Αυτοκινήτων.
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, όπως παρουσιάστηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, φέρνει μια σειρά από αλλαγές στον τρόπο απόκτησης άδειας οδήγησης, στην κυκλοφοριακή αγωγή, στον ΚΟΚ, στα πρόστιμα, στα όρια ταχύτητας στις αστικές περιοχές, στην λειτουργία των ΚΤΕΟ κλπ.
Βασικές αλλαγές που αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αφορούν:
– Στην υποχρεωτική διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής από τον Σεπτέμβριο στα σχολεία.
– Στην καταγραφή των προστίμων από κλήσεις λόγω παράβασης του ΚΟΚ στην εφορία ώστε να μην δίνεται η δυνατότητα να σβηστούν.
– Στην αλλαγή του ΚΟΚ και των προστίμων με αυστηροποίηση στα πρόστιμα με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας, πέντε επικίνδυνες παραβάσεις (υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης σε όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών και χρήση κινητού τηλεφώνου).
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά επίσης στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η έμφαση θα δοθεί στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα: υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών, χρήση κινητού τηλεφώνου. Οι παραβάσεις θα έχουν διαβαθμισμένα – και πάντως όχι υψηλά – χρηματικά πρόστιμα σε συνδυασμό με διοικητικές κυρώσεις.
Οι αλλαγές στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης
Οι νέοι και νέες που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους θα μπορούν να παρακολουθήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης στις σχολές οδήγησης. Τα θεωρητικά μαθήματα θα μπορούν να πιστοποιηθούν, πριν από τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, ενώ με τη συμπλήρωση αυτού, θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην πρακτική δοκιμασία.
Αναφορικά με τα διπλώματα οδήγησης, αλλάζει η φιλοσοφία της θεωρητικής εξέτασης και της πρακτικής δοκιμασίας:
− Νέα εγχειρίδια για την εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών με την παιδαγωγική επιμέλεια του Ευγενίδου Ιδρύματος.
− Καταργείται το σύστημα εξέτασης που βασίζεται σε προκαθορισμένες ερωτήσεις με γνωστές απαντήσεις και δημιουργείται τράπεζα θεμάτων που προϋποθέτει τη διενέργεια θεωρητικών μαθημάτων στη σχολή οδήγησης.
− Ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση για ειδικές ομάδες πληθυσμού: πολίτες που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, με μαθησιακές δυσκολίες καθώς και όσοι έχουν προβλήματα ακοής.
− Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με διεύρυνση της πλατφόρμας e-drive academy σε συνεργασία με το Υπ. Παιδείας και τη διοργάνωση προγραμμάτων μέσω του ΙΝ.ΕΠ. του ΕΚΔΑΑ.
− Κατάρτιση εκπαιδευτών οδήγησης και πιστοποιημένη επιμόρφωση τουλάχιστον κάθε 3 χρόνια.