Στο 1ο ΓΕΛ Τρικάλων εκπαίδευση εκπαιδευτικών για την ένταξη των παιδιών των ξένων

kathigites 1o gel trΜε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η τέταρτη και τελευταία συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS + στο 1ο ΓΕΛ Τρικάλων.

0 434

kathigites 1o gel trΜε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η τέταρτη και τελευταία συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS + στο 1ο ΓΕΛ Τρικάλων.

kathigites 1o gel trΜε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η τέταρτη και τελευταία συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS + στο 1ο ΓΕΛ Τρικάλων.

Σκοπός του προγράμματος κυρίως είναι:

Η κάλυψη των αναγκών που προέρχονται από τη μεταβολή των κοινωνικοπολιτικών δεδομένων στην ΕΕ εξαιτίας της μετανάστευσης.

Ο σχεδιασμός των βασικών αρχών μεθοδολογικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού προσωπικού στην ενσωμάτωση των αλλοδαπών μαθητών στις εκπαιδευτικές μονάδες σε Τσεχία/Σλοβακία/Ιταλία/Ελλάδα, σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, στη μη-τυπική και στις λοιπές εκπαιδευτικές δραστηριότητες/δράσεις στο πλαίσιο των μονάδων αυτών.

Στη συνάντηση συμμετείχαν στελέχη από το Εθνικό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης της Τσεχίας, του Εθνικού παιδαγωγικού Ινστιτούτου της Σλοβακίας , του Οργανισμού CEMEA της Ιταλίας και εκπ/κοί του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων.

Στο πλαίσιο της συνάντησης στο 1ο ΓΕΛ Τρικάλων παρουσιάστηκαν:

Τα αποτελέσματα ενός ερωτηματολογίου που διακινήθηκε σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες, σχετικά με τα προβλήματα των αλλοδαπών μαθητών, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπ/κοί, τις ανάγκες( εκπ/κές και παιδαγωγικές) των εκπ/κών όσον αφορά την ένταξη των παιδιών των ξένων, αλλά και τους τρόπους που προτείνουν για την επίλυση τους. Ερευνήθηκε η υπάρχουσα κατάσταση, και ζητήθηκαν προτάσεις. Συζητήθηκαν οι συγκλίσεις και οι αποκλίσεις, οι ομοιότητες και διαφορές στις πολιτικές ένταξης των εταιρικών χωρών και στην επιμόρφωση των εκπ/κών για την αντιμετώπιση των αναγκών τους στην ένταξη των παιδιών των ξένων.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμας e Learning που θα εφοδιάσει τους συμμετέχοντες με τα αναγκαία μεθοδολογικά εφόδια για τη διαδικασία ένταξης των αλλοδαπών μαθητών. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα διαιρεθεί σε επιμέρους ενότητες. Θα περιλαμβάνει μεθοδολογίες και εργαλεία, εκπαιδευτικό υλικό, παρουσιάσεις, διαδικτυακές συνδέσεις, καλές πρακτικές. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα είναι έτοιμη το επόμενο διάστημα οπότε και θα δημοσιοποιηθεί.

Η πολιτική ένταξης των προσφύγων στην πόλη μας από την αρχή της προσέλευσης τους μέχρι σήμερα. Με πολύ γλαφυρό τρόπο η κ. Κική Τοπαλίδου Συντονίστρια εκπ/σης για τους πρόσφυγες στην περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων παρουσίασε το πώς η Τρικαλινή κοινωνία , τόσο επίσημα από πλευράς Δήμου αλλά από πλευράς εθελοντών πολιτών και άλλων οργανώσεων, όσο και η εκπ/κή κοινότητα, αγκάλιασαν τους πρόσφυγες και προσπάθησαν να τους βοηθήσουν, δίνοντας καρδιά και ψυχή , να σταθούν στα πόδια τους και να αποκτήσουν ξανά εμπιστοσύνη στους ανθρώπους.

Ειδικότερα αναφέρθηκε :

Στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την άφιξη τους στην πόλη μας, την εγκατάσταση τους στα camp και μετέπειτα σε διαμερίσματα

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι οι πρόσφυγες ( χαμένες – χωρισμένες οικογένειες, ασυνόδευτα παιδιά, παιδιά χωρίς πατέρα, χωρίς αδέλφια, σκληρές μνήμες και εικόνες )

Στον αριθμό των οικογενειών , των παιδιών ανά ηλικία και επίπεδο εκπ/σης

Στο πώς η εκπ/κή κοινότητα υποδέχθηκε τους μαθητές πρόσφυγες στα σχολεία , στα προβλήματα που αντιμετώπισε και στο πώς κατάφερε μέσα σε ένα σχολικό έτος να τα εντάξει κατά το μεγαλύτερο μέρος σε πρωινές τάξεις. Επεσήμανε βέβαια πως δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα αλλά η εξέλιξη είναι πολύ καλή.

Στις προσπάθειες που γίνονται για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Στην πολιτική και το πρόγραμμα του ΥΠΕΘ για την ένταξη των προσφύγων μαθητών

Μια μελέτη περίπτωσης. Ο τρόπος ένταξης των μαθητών προσφύγων στο πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων.

Ο κ. Ευάγγελος Κίτος, Δ/ντής του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων παρουσίασε με πολύ άμεσο τρόπο :

τους προβληματισμούς που αντιμετώπισε ο Σύλλογος Διδασκόντων σχετικά με το πώς πρέπει, το σχολείο, να υποδεχθεί τους νέους μαθητές και την ομόφωνη απόφαση σχετικά με τους τρόπους που αποφασίσθηκαν.
τον τρόπο προετοιμασίας των μαθητών του σχολείου για το πώς

θα υποδεχθούν τους νέους συμμαθητές (με πολλά παραδείγματα) , πώς θα τους κάνουν να μην αισθανθούν ξένοι, χωρίς όμως να αλλάξουν οι κανόνες του σχολείου που θα είναι ίδιοι για όλους τους μαθητές.

Το πώς οι ίδιοι οι πρόσφυγες μαθητές αντιμετώπισαν τη νέα ( γι΄αυτούς) κατάσταση. Τα προβλήματα που αντιμετώπισαν ή αντιμετωπίζουν .

Τα προβλήματα των εκπ/κών στην προσπάθεια ένταξης των νέων μαθητών

Τα αποτελέσματα όλης αυτής της προσπάθειας που σε αρκετές περιπτώσεις είναι εξαιρετικά

Είναι τα ίδια τα παιδιά τα προσφυγόπουλα που δίνουν δύναμη στους καθηγητές να συνεχίσουν το έργο τους είπε ο κ. Κίτος.

Το ακροατήριο εντυπωσιάσθηκε, συγκινήθηκε και έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον με ερωτήσεις που έκανε στους δυο ανωτέρω ομιλητές.

Στην πολλή καλή αντίληψη της όλης κατάστασης βοήθησε βέβαια η εξαιρετική μετάφραση από την κ. Γεωργία Κουράκου, καθηγήτρια της Αγγλικής γλώσσας του σχολείου μας, η οποία γνωρίζοντας την κατάσταση πολύ καλά, αφού και η ίδια εργάστηκε στις δομές εκπ/σης κατά το πρώτο έτος ( 2016-17), μπόρεσε και μετέφερε σε ύψιστο βαθμό την επικρατούσα κατάσταση και τις προσπάθειες των εκπ/κών που εμπλέκονται στην όλη διαδικασία , αλλά και τις αγωνίες τους και τις ανάγκες τους (εκπ/κές και παιδαγωγικές) για να φέρουν εις πέρας το τιτάνιο έργο τους.

Όπως ανέφεραν όλοι οι ομιλητές το θέμα δεν είναι τι θα διδάξεις , αλλά το πώς θα διδάξεις σε ένα παιδί που είναι πληγωμένο, πονεμένο , κουρασμένο που προέρχεται από διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον, αλλά τα μάτια του λάμπουν!!!

Τους ευχαριστούμε όλους εκ βάθους καρδίας.

Παρουσιάστηκε η πολιτική ένταξης που ακολούθησε ο Δήμος Τρικκαίων στην πόλη μας. Με πολύ ενδιαφέρον και αμεσότητα κ. Άκης Αναστασίου, Αντιδήμαρχος Παιδείας, -Πολιτισμού-Αθλητισμού & Νεολαίας και η κ. Βασιλένα Μητσιάδη παρουσίασαν τις ενέργειες που έκανε ο Δήμος Τρικκαίων από την αρχή εμφάνισης του προβλήματος.

Αναφέρθηκαν στις υπερπροσπάθειες που έγιναν για την οργάνωση της όλης κατάστασης, την πορεία εξέλιξης μέχρι την εγκατάσταση των προσφύγων σε διαμερίσματα και τη θετική διάθεση της Δημοτικής Αρχής στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Σε ερωτήσεις που έγιναν , εξήγησαν σχετικά με τον τρόπο χρηματοδότησης από την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών.

Ξεχείλισε η αγάπη των κατοίκων της πόλης μας στο να υποδεχθούν, να περιθάλψουν και να προσφέρουν καρδιά και ψυχή!

Αθανασία Ζαραμπούκα
Μαθηματικός Μsc
Διευθύντρια 1ου ΓΕΛ Τρικάλων

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr