Σπύρος Νικολογιάννης – Σωστές επιλογές είναι… οι δικές μας επιλογές!

0 511

Ήδη διανύουμε τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού με την αγωνία μαθητών, γονέων και καθηγητών να κορυφώνεται…

Ειδικά για τους μαθητές της Γ’ λυκείου, η σχολική χρονιά που ολοκληρώθηκε, ήταν μία δοκιμασία γεμάτη από συνεχή προσπάθεια, συγκέντρωση στο στόχο, ψυχολογικές διακυμάνσεις και το άγρυπνο βλέμμα των γονέων εστιασμένο στα θέλω και τις ανησυχίες των παιδιών τους.

Καθώς οι πανελλήνιες εξετάσεις ολοκληρώθηκαν, γνωρίζοντας λίγο πολύ όλοι οι απόφοιτοι, τους βαθμούς που θα προκύψουν από την εξεταστική διαδικασία, σε συνάρτηση με άλλες παραμέτρους όπως η διαμόρφωση των βάσεων των σχολών, η σωστή προσέγγιση και συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, θα αποτελέσουν το διαβατήριο για τις πιο σωστές επιλογές.

Τι εννοούμε όμως όταν μιλάμε για σωστές επιλογές;

Το πιο βασικό κριτήριο, ανεξάρτητα από το αν κάποιος έχει γράψει βαθμούς που του επιτρέπουν να δηλώσει σχολές με υψηλότερη βάση εισαγωγής , είναι να επιλέξει τη σχολή ή το τμήμα που τον εκφράζει και θεωρεί ότι του ταιριάζει ώστε να ακολουθήσει μία διαδρομή με ευχάριστη και πετυχημένη επαγγελματική καριέρα!

Πολλές φορές, ο απόφοιτος επιθυμεί να γίνει εκπαιδευτικός αλλά καθώς έχει τη δυνατότητα να σπουδάσει νομική, οι γονείς καταφεύγουν στο τραγικό λάθος να ασκήσουν πίεση, είτε λόγω κοινωνικού status (υποκειμενικό), είτε για άλλους λόγους με αποτέλεσμα  να οδηγήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε έναν δυστυχισμένο επιστήμονα. Δεν κάνουμε όλοι για όλα! Έτσι, γινόμαστε αντιπαραγωγικοί, δίχως να ακολουθούμε τα «Τα Θέλω» μας.

Το επόμενο στάδιο των υποψηφίων, μετά τη γνωστοποίηση των βαθμών, είναι η σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, δίνοντας προσοχή σε βασικές αρχές συμπλήρωσης, όπως:

 

  • Ελέγχουμε εάν έχουμε τη βαθμολογία που απαιτείται από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε)
  • Δηλώνουμε τις σχολές σύμφωνα με τη σειρά επιθυμίας
  • Δίνουμε προσοχή στα προγράμματα σπουδών, στα επαγγελματικά δικαιώματα, στις αξιολογήσεις και τις προοπτικές των επαγγελμάτων
  • Προσέχουμε τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων σε σχέση με τους βαθμούς που έχουμε γράψει και τις επιλογές των σχολών (βλ. πίνακα ως ακολούθως):
ΜΑΘΗΜΑ ΒΑΘΜΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΠΑΝ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΜΟΡΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΜΟΡΙΑ
ΓΛΩΣΣΑ 13 25 3250 20 2600
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 11 25 2750 30 3300
ΑΟΘ 19 20 3800 30 5700
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 15 30 4500 20 3000
14300 14600

 

Όπως προκύπτει από τους υπολογισμούς του πίνακα, στο τμήμα πληροφορικής βαρύνουσα σημασία έχει καταρχήν το μάθημα της πληροφορικής με συντελεστή 30% (1,3) ενώ στο οικονομικό τμήμα ιδιαίτερη βαρύτητα έχουν τα μαθηματικά και τα οικονομικά με 30% (1,3). Γίνεται αντιληπτό ότι οι συντελεστές βαρύτητας, ανάλογα με τις επιλογές του μαθητή και τις ικανότητες ανά μάθημα, διαμορφώνουν διαφορετική βαθμολογία. Για αυτό απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και υπολογιστική ερμηνεία κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.

  • Κρίνεται καλό, ο μαθητής να επιλέξει όσο το δυνατόν περισσότερες σχολές από το πεδίο που τον ενδιαφέρει
  • Η επιλογή μας δεν πρέπει να επηρεάζεται από τις επιλογές των άλλων. Σαφώς και συζητάμε με την οικογένεια αλλά η τελική απόφαση πρέπει να είναι των παιδιών. 
  • Δεν βιαζόμαστε να προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση και την οριστικοποίηση του μηχανογραφικού
  • Δίνεται η δυνατότητα συμπλήρωσης και του παράλληλου μηχανογραφικού μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα επιλογής σχολής από το Δ.ΙΕΚ
  • Επίσης, ιδιαίτερη προσοχή στις ημερομηνίες των ειδικών εξετάσεων όπως των στρατιωτικών σχολών, γυμναστικής ακαδημίας κλπ.

Καλά αποτελέσματα και σωστές επιλογές!

 

Σπυρίδων Δημ. Νικολογιάννης

Οικονομολόγος MSc

Πιστοποιημένος Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr