Σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Σιάτιστα-Κοζάνη – Μια ακόμα ευκαιρία
Επιστολή των Συλλόγων Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων και Καρδίτσας προς τους τοπικούς βουλευτές και την Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Με την ευκαιρία της αναζωπύρωσης τελευταία της συζήτησης για τον σιδηρόδρομο στην γειτονική μας περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, θεωρούμε πως είναι η ώρα να τεθεί για άλλη μια φορά επιτακτικά και από τη δική μας πλευρά το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης των δύο περιφερειών με την κατασκευή επιτέλους της γραμμής Καλαμπάκας-Σιάτιστας-Κοζάνης και Σιάτιστας-Καστοριάς-Κρυσταλλοπηγής.
Για την γραμμή αυτή, όπως είναι γνωστό καταρτίστηκαν μελέτες την δεκαετία του 2000 για τις οποίες δαπανήθηκαν περισσότερα από δύο δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Δυστυχώς λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και άλλων ατυχών επιλογών, το έργο στη συνέχεια πάγωσε και ξεκίνησαν νέες μελέτες για άλλα έργα, έργα πολλές φορές χωρίς κανένα νόημα. Έτσι εξαγγέλθηκε για παράδειγμα ο εκσυγχρονισμός της γραμμής του Έβρου που μόλις πριν λίγα χρόνια είχε ανακατασκευαστεί και η κατασκευή νέας γραμμής Φλώρινας-Κρυσταλλοπηγής-Καστοριάς ενός πολυδάπανου λόγω αναγλύφου έργου που όμως δεν είχε να προσφέρει τίποτα και σε κανέναν.
Και την ίδια στιγμή που συνέβαιναν αυτά έγινε επιτρεπτό να καταστραφεί σε ορισμένα τμήματά της η επίσης ανακαινισμένη με δαπάνη αρκετών εκατομμυρίων ευρώ γραμμή Αμυνταίου -Κοζάνης, για να εξορύξει κάρβουνο η ΔΕΗ και για να βελτιωθεί η οδική κυκλοφορία στην πόλη της Κοζάνης. Η αποκατάσταση των αποκοπών ουδέποτε έγινε και έτσι παραμένει η κατάσταση μέχρι σήμερα δυστυχώς.
Παρόλα αυτά και πέρα από κάθε προσδοκία, τον τελευταίο καιρό, τόσο από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας όσο και από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τίθεται το ζήτημα της κατασκευής της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Αλβανία και όπως φαίνεται προκρίνεται, και πολύ σωστά, η χάραξη Καλαμπάκα-Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή για την οποία υπάρχουν ήδη έτοιμες μελέτες και σαφώς αποτελεί τη συντομότερη με μεγάλη διαφορά, όδευση από την Αττική προς τα σύνορα της Αλβανίας.
Το θέμα λοιπόν παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον και για την δική μας περιοχή και είναι απαραίτητο οι αρμόδιοι να κινητοποιηθούν και να κάνουν ότι απαιτείται για να ολοκληρωθεί επιτέλους η εκκρεμότητα των τελευταίων εκατό χρόνων για τη σιδηροδρομική σύνδεση των δύο γειτονικών περιφερειών και την αποκατάσταση της συνέχειας του σιδηροδρομικού δικτύου με την ένωση των γραμμών Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Κοζάνης-Φλώρινας, ώστε να αποκτήσει η χώρα αυτόν τον νέο πολύ χρήσιμο σιδηροδρομικό άξονα στον κορμό της.
Για τα Διοικητκά Συμβούλια:
Οι Πρόεδροι:
Οι Γραμματείς: