Σε λειτουργία το edupass.gov.gr – Πώς χρησιμοποιείται

0 930

Σε λειτουργία τέθηκε η πλατφόρμα edupass.gov.gr, που έχει σαν στόχο να θωρακίσει υγειονομικά τη δια ζώσης λειτουργία των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών.

Στόχος του edupass.gov.gr είναι να συμβάλει στην προστασία της δημόσιας υγείας και στην απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Σε πρώτη φάση, το edupass.gov.gr ενεργοποιείται για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (ΑΕΑ) και ειδικότερα αφορά σε εκείνα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας (φοιτητές, καθηγητές ή επισκέπτες που συμμετέχουν με οποιοδήποτε τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία) που επιθυμούν να συμμετάσχουν με φυσική παρουσία στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα πρόσωπα αυτά θα εισέρχονται στην πλατφόρμα και θα ακολουθούν δύο βήματα: αρχικά θα δηλώνουν την πρόθεση φυσικής παρουσίας τους στους χώρους του ΑΕΙ και κατόπιν θα αιτούνται την καταχώρισή τους στην ηλεκτρονική θυρίδα του ΑΕΙ, δηλώνοντας υπεύθυνα ότι επιθυμούν τα στοιχεία τους (εμβολιασμού, νόσησης, rapid test, PCR test) να προωθούνται αυτομάτως από την ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης) στο σύστημα edupass.gov.gr.

Ακολούθως, θα ακολουθεί αυτόματος έλεγχος αν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις (εμβολιασμός, νόσηση, αρνητικό αποτέλεσμα PCR/rapid test) για τη συμμετοχή του προσώπου στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, ανάλογα με τα ισχύοντα ανά περίπτωση υγειονομικά μέτρα. Το αποτέλεσμα του ελέγχου καταχωρίζεται στην ηλεκτρονική θυρίδα της γραμματείας του αντίστοιχου τμήματος ΑΕΙ με μία από τις ακόλουθες ενδείξεις: (α) επιτρεπτή παρουσία, (β) μη επιτρεπτή παρουσία, (γ) άγνωστη κατάσταση – απαιτείται περαιτέρω έλεγχος.

 

Θα ακολουθήσει επέκταση της πλατφόρμας στα δημόσια σχολεία

Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, η λειτουργία της πλατφόρμας θα επεκταθεί και στις δημόσιες σχολικές μονάδες. Η συγκεκριμένη επέκταση του edupass.gov.gr θα ενεργοποιηθεί μόλις ολοκληρωθεί η δημιουργία ηλεκτρονικών θυρίδων στο gov.gr για τις δημόσιες σχολικές μονάδες της χώρας, οπότε και θα αποσταλούν σχετικές οδηγίες.

Μέχρι τότε οι μαθητές και οι γονείς τους συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα self-testing.gov.gr προκειμένου να εκδώσουν τη «Σχολική κάρτα για COVID-19» για να προσέρχονται στις σχολικές μονάδες, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο.

Η νέα πλατφόρμα συνιστά αποτέλεσμα της συνεργασίας των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και είναι προσβάσιμη από το gov.gr. Υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ η άντληση των στοιχείων πραγματοποιείται από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και την ΗΔΙΚΑ.

 

protothema.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr