Ποιοι εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε διαθεσιμότητα
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας θα τεθούν σε διαθεσιμότητα σε πρώτη φάση περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί. Σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής μεταρρύθμισης υιοθετήθηκε το σενάριο να τεθούν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα από την 1η Ιουλίου καθηγητές που προέρχονται κυρίως από την τεχνική εκπαίδευση.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας θα τεθούν σε διαθεσιμότητα σε πρώτη φάση περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί. Σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής μεταρρύθμισης υιοθετήθηκε το σενάριο να τεθούν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα από την 1η Ιουλίου καθηγητές που προέρχονται κυρίως από την τεχνική εκπαίδευση.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας θα τεθούν σε διαθεσιμότητα σε πρώτη φάση περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί. Σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής μεταρρύθμισης υιοθετήθηκε το σενάριο να τεθούν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα από την 1η Ιουλίου καθηγητές που προέρχονται κυρίως από την τεχνική εκπαίδευση.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προέκρινε το συγκεκριμένο σενάριο γιατί πιστεύει ότι οι θεσμικές αλλαγές προκρίνονται και προηγούνται της διαχείρισης προσωπικού.
Το σχέδιο διαθεσιμότητας για τους εκπαιδευτικούς
• Από τις 4933 κενές οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών , υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν.
• «Διαθεσιμότητα» εκπαιδευτικών που προκύπτουν από τυχόν κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων εφόσον προκριθούν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου Τεχνικού Λυκείου.
• Υποχρεωτική μετάταξη στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ της Κεντρικής & των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ όσων εκπαιδευτικών συνεχίζουν να πλεονάζουν, με ισόποση μείωση αποσπάσεων, εφόσον είναι κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ και ειδικοτήτων αναγκαίων ή συναφών για τη βελτίωση του διοικητικού έργου.
Κύκλοι του υπουργείου Παιδείας υποστηρίζουν ότι «αποτελεί κοινή παραδοχή ότι τα Επαγγελματικά & Τεχνικά Λύκεια & Σχολές δεν επιτελούν σήμερα το ρόλο τους αντιμετωπίζοντας σειρά στρεβλώσεων και πελατειακών σχέσεων, για αυτό το λόγο και οι προηγούμενες Κυβερνήσεις είχαν αποφασίσει να προχωρήσουν σε Μεταρρυθμίσεις».
Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν ότι «σε κάθε περίπτωση, υπηρετούμε ένα σχεδιασμό που στοχεύει το Τεχνικό Λύκειο να προσφέρει ειδικότητες αποφοίτων που ανταποκρίνονται στις επιλογές των μαθητών και όχι στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών και να στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς των απαιτούμενων ειδικοτήτων, ώστε να επιτρέπεται η αξιολόγηση τους, οι αναπληρώσεις τους και ο προγραμματισμός για τα επόμενα σχολικά έτη».
Γιατί επιλέχθηκαν οι εκπαιδευτικοί της τεχνικής εκπαίδευσης
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας, μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών Εργαστηρίων & Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παράλληλα, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές του υπουργείου Παιδείας, το ίδιο αντικείμενο σπουδών και χωρίς την αναγκαιότητα να αποδίδεται σε τρία επίπεδα σπουδών (Δευτεροβάθμιας – Μετα/Δευτεροβάθμιας – Ανώτατης) προσφέρεται σε άλλες βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης (Δημόσια ΙΕΚ & ΤΕΙ) με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στον επαγγελματικό προσανατολισμό και στην αγορά εργασίας.
Για αυτό το λόγο με απόφαση του υπουργείου Παιδείας προχώρησε η κατάργηση 46 ειδικοτήτων από τις 110 ειδικότητες που υπήρχαν, συνολικά, έως σήμερα, και συνεπώς στη κατάργηση 2.500 οργανικών θέσεων της τεχνικής εκπαίδευσης εκ των οποίων οι 2000 θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και οι υπόλοιποι σύμφωνα με τα κάτωθι θα μεταταχθούν.
Συνεπεία της θεσμικής αλλαγής στη τεχνική εκπαίδευση που προωθείται είναι οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα προέρχονται από την Επαγγελματική & Τεχνική Εκπαίδευση και συγκεκριμένα από την κατάργηση του τομέα Υγείας & Πρόνοιας και των Ειδικοτήτων Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ.
Τι θα γίνει με τις 2.500 οργανικές θέσεις που καταργούνται
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας λαμβάνεται σειρά μέτρων υποστήριξης των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών και εξαιρέσεων ώστε εν κατακλείδι να τεθούν περίπου 2000 σε διαθεσιμότητα και περίπου 500 θα μεταταχθούν σε διοικητικές θέσεις, από το σύνολο των απασχολούμενων στους καταργούμενους κλάδους.
Συγκεκριμένα:
Έχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν οργανική θέση σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής.
Έχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν και δεύτερη ειδικότητα γιατί αυτή τους αποδίδει οργανική θέση εκ της δεύτερης ειδικότητας
Έχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών ειδικοτήτων που είναι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι και θα υποχρεωθούν σε μετάταξη σε διοικητικές θέσεις στις εγγύτερες διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας της περιοχής που σήμερα υπηρετούν.
Προνοείται όλοι οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους.
Το 55% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των σχετικών Μονάδων Υγείας. Γεγονός που προμηνύει την αξιοποίησή τους και την επαναπροσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού Υπουργείου τους προσεχείς μήνες.
Περισσότερο από το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν.
πηγή: Real.gr
ΠΛΗΘΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ/ΚΛΑΔΟ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΧΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΘΕΣΗ
ΔΕ01.01 – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 56
ΔΕ01.02 – ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 84
ΔΕ01.04 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ 21
ΔΕ01.05 – ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ 1
ΔΕ01.08 – ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΤΕΣ 4
ΔΕ01.10 – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 34
ΔΕ01.11 – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΨΥΞΕΩΝ (ΨΥΚΤΙΚΟΙ) 24
ΔΕ01.12 – ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ 17
ΔΕ01.13 – ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ 2
ΔΕ01.14 – ΚΟΠΤΙΚΗΣ-ΡΑΠΤΙΚΗΣ 5
ΔΕ01.15 – ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 9
ΔΕ01.16 – ΤΕΧΝ. ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ 4
ΔΕ01.17 – ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 35
ΠΕ12.12 – ΜΗΧ. ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 1
ΠΕ14.01 – ΙΑΤΡΟΙ 156
ΠΕ14.02 – ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ 103
ΠΕ14.03 – ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ 20
ΠΕ14.06 – ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ 98
ΠΕ17.09 – ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ 6
ΠΕ17.13- ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 0
ΠΕ18.01 – ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 80
ΠΕ18.04 – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 211
ΠΕ18.05- ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 0
ΠΕ18.07 – ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 144
ΠΕ18.08 – ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 49
ΠΕ18.09 – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 39
ΠΕ18.10 – ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 388
ΠΕ18.11 – ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ 56
ΠΕ18.20 – ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 19
ΠΕ18.21 – ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑ 10
ΠΕ18.24 – ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 26
ΠΕ18.25 – ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 110
ΠΕ18.26 – ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ 46
ΠΕ18.27 – ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 52
ΠΕ18.29 – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 2
ΠΕ18.33 – ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ 335
ΠΕ18.37 – ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 13
ΠΕ18.39 – ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ 4
ΤΕ01.08 – ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 9
ΤΕ01.10 – ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 15
ΤΕ01.11 – ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ 13
ΤΕ01.12 – ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 6
ΤΕ01.14 – ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 4
ΤΕ01.19 – ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 84
ΤΕ01.20 – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 11
ΤΕ01.25 – ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 7
ΤΕ01.26 – ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 29
ΤΕ01.29 – ΒΟΗΘ. ΙΑΤΡ.ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 18
ΤΕ01.30 – ΒΟΗΘ.ΠΑΙΔΟΚΟΜΟΙ-ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΙ 19
ΤΕ01.31 – ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ 3
Γενικό άθροισμα 2472