Παρουσιάστηκε η πρόταση για το νέο Λύκειο
Λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και καθιέρωση της επιστημονικής εργασίας είναι μερικά από τα βασικότερα στοιχεία που αλλάζουν στο Νέο Λύκειο, όπως τα παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου.
Λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και καθιέρωση της επιστημονικής εργασίας είναι μερικά από τα βασικότερα στοιχεία που αλλάζουν στο Νέο Λύκειο, όπως τα παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου. Λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και καθιέρωση της επιστημονικής εργασίας είναι μερικά από τα βασικότερα στοιχεία που αλλάζουν στο Νέο Λύκειο, όπως τα παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου.
Όσον αφορά τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός δεν προχώρησε σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις.
Η Α’ Λυκείου θα είναι μια τάξη γενικής παιδείας και θα λειτουργεί ως τάξη – «γέφυρα» ανάμεσα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Στη Β’ και Γ’ Λυκείου θα υπάρχουν και πάλι κατευθύνσεις, αλλά λιγότερες σε αριθμό. Συγκεκριμένα στη Β’ τάξη οι μαθητές θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της Θετικής και της Θεωρητικής κατεύθυνσης, που μετονομάζονται σε Α και Β, ενώ στη Γ’ Λυκείου έχουμε μια τρίτη κατεύθυνση που θα είναι συνδυαστική, θα ονομάζεται κατεύθυνση ΑΒ και θα μπορούν να την επιλέξουν οι μαθητές που επιθυμούν να ακολουθήσουν οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες.
Στα σχέδια του υπουργείου είναι η μείωση του αριθμού των μαθημάτων. Στην Α΄ Λυκείου μειώνονται από 16 σε 8 συμπεριλαμβανομένης της ερευνητικής εργασίας, στη Β’ από 17 σε 12 και στη Γ’ από 16 σε 10.
Όσον αφορά στις ώρες διδασκαλίας, ναι μεν μειώνονται αλλά οι μαθητές στη Β’ και Γ’ Λυκείου θα μπορούν εντός του κυρίως προγράμματος του σχολείου να παρακολουθούν επιπλέον διδακτικές ώρες σε επιλεγμένα μαθήματα (μαθήματα εμβάθυνσης) με βάση τις ανάγκες τους για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπουργείο ο αριθμός μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας ανά τάξη έχει ως εξής:
- Στην Α’ από 34 σε 32,
- στη Β΄Λυκείου από 34 ή 35 σε 33 και
- στη Γ΄Λυκείου από 31 σε 35, λόγω των προγραμμάτων εμβάθυνσης εντός του κανονικού ωραρίου.
Σχετικά με τα μαθήματα που θα διδάσκονται, στο βασικό κορμό του προγράμματος διδασκαλίας θα περιλαμβάνονται τα μαθήματα της Γλώσσας (Νέα και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία-Λογοτεχνία), η Ιστορία, και σε μεγάλο βαθμό τα Μαθηματικά και θα συνιστούν, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, ένα λιτό πυρήνα μαθημάτων γενικής παιδείας τα οποία παίρνουν οι μαθητές ανεξάρτητα από την περαιτέρω εξειδίκευσή τους.Στο πρόγραμμα παραμένουν και τα Θρησκευτικά.
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα και τις ώρες διδασκαλίας, επιλέγοντας το αρχείο σε μορφή pdf από τη δεξιά στήλη.
Ερευνητική εργασία
Στο νέο λύκειο εισάγεται για πρώτη φορά η ερευνητική εργασία (συνθετική εργασία ή project) ως διακριτή ενότητα του προγράμματος σπουδών, που θα είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές. Το συγκεκριμένο μάθημα θα αξιολογείται αυτόνομα και ο βαθμός του προσμετράται ισότιμα με τους βαθμούς των υπολοίπων μαθημάτων. Παράλληλα, στην αξιολόγηση των μαθητών θα συνεκτιμάται τόσο η διαδικασία όσο και το αποτέλεσμα της εργασίας των μαθητών. Οι εργασίες θα είναι ομαδικές και οι μαθητές θα επιλέγουν το θέμα της ερευνητικής εργασίας με την οποία θέλουν να ασχοληθούν με βάση τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και κλίσεις τους.
Εφαρμογή και νέο σύστημα εισαγωγής
Οι πρώτοι μαθητές που θα εγκαινιάσουν το νέο Λύκειο θα είναι τα παιδιά που θα ξεκινήσουν την Α’ Λυκείου από τον Σεπτέμβριο. Από το σχολικό έτος 2012-13 θα είναι έτοιμα και τα νέα προγράμματα σπουδών για τη Β’ και Γ’ Λυκείου. Αυτή η “φουρνιά” θα υποστεί και το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων, που θα ισχύσει για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2013-14 και που η μορφή του δεν ανακοινώθηκε σήμερα. Ωστόσο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έδωσε τις βασικές αρχές που θα τις διέπουν:
- Θα διεξάγονται κεντρικά και με διαδικασίες που διασφαλίζουν το αδιάβλητο.
- Θα αφορούν σε έναν μικρό αριθμό βασικών μαθημάτων και τα ΑΕΙ θα καθορίζουν το συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων αυτών, ώστε ουσιαστικά να συμμετέχουν τα ίδια στα κριτήρια επιλογής των μελλοντικών φοιτητών τους.
Επίσης, σύμφωνα με το υπουργείο, κατά τη διάρκεια της Γ’ Λυκείου το ίδιο το σχολείο θα κάνει προσομοίωση της εξεταστικής διαδικασίας με στόχο οι μαθητές να αντιληφθούν και να προετοιμαστούν στο σχολείο και από τους καθηγητές τους για όλα όσα θα είναι αναγκαία.
πηγή enet.gr