Παραδόθηκε το Πολυνομοσχέδιο για τον “Καλλικράτη Νο2”
Παραδόθηκε στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, την Ένωση Περιφερειών και στους εκπροσώπους των κομμάτων, που μετέχουν στην κυβέρνηση, το σχέδιο του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, που θα μπορούσε να ονομαστεί και «Καλλικράτης Νο2»
Παραδόθηκε στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, την Ένωση Περιφερειών και στους εκπροσώπους των κομμάτων, που μετέχουν στην κυβέρνηση, το σχέδιο του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, που θα μπορούσε να ονομαστεί και «Καλλικράτης Νο2» Παραδόθηκε στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, την Ένωση Περιφερειών και στους εκπροσώπους των κομμάτων, που μετέχουν στην κυβέρνηση, το σχέδιο του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, που θα μπορούσε να ονομαστεί και «Καλλικράτης Νο2» και που επικεντρώνεται στην τοπική ανάπτυξη, σε γενικότερα θέματα της αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης αυτοδιοίκησης, ζητήματα οικονομικά και εργασιακά, καθώς και την ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο ευρωπαϊκής οδηγίας για ζητήματα μεταναστών υψηλής ειδίκευσης, προκειμένου να ξεκινήσει η διαβούλευση.
Στο πολυσέλιδο σχέδιο νόμου, δίδεται έμφαση στη διαφάνεια και τον έλεγχο νομιμότητας στις οικονομικές δραστηριότητες των δήμων και των Περιφερειών, καθώς και στα εργασιακά, ενώ ρυθμίζονται και θέματα για την τοπική ανάπτυξη των ΟΤΑ.
Με το σχέδιο νόμου επιχειρείται η αποκέντρωση εντός των δήμων και των περιφερειών, με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες σε αντιδημάρχους και αντιπεριφερειάρχες αντίστοιχα, αλλά και στις νέες επιτροπές που δημιουργούνται.
Ειδικότερα, για τα μέτρα οικονομικής εξυγίανσης των ΟΤΑ α’ και β΄ βαθμού, προβλέπεται η χρηματοδότηση δανείων των δήμων για την ισοσκέλιση των προϋπολογισμών τους η επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων και η χρηματοδότηση χρηματοοικονομικών διευκολύνσεων προς δήμους, που θα ενταχθούν στο Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης των ΟΤΑ.
Ακόμη προβλέπεται η χρηματοδότηση του Προγράμματος “Αυτοδιοίκηση-Κοινωνική Συνοχή-Ισόρροπη Ανάπτυξη” (ΑΚΣΙΑ) μέσω πόρων που προέρχονται από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, ενώ με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη της ΚΕΔΕ, δύναται μέρος των εσόδων των δήμων που κατατίθενται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και προέρχονται από την επιβολή του φόρου ζύθου, του τέλους διαφήμισης Δ’ κατηγορίας και του 15% του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας, να αποδίδεται στους δήμους για τη χρηματοδότηση του προγράμματος αυτεπιστασίας.
Επίσης, υπάρχει ειδική αναφορά στα κοινωνικά παντοπωλεία, τα οποία παρέχουν είδη πρώτης ανάγκης για τη σίτιση και την ένδυση απόρων κατοίκων, προερχόμενα από δωρεές και χορηγίες, ενώ προστίθεται ότι στο πλαίσιο των δημοτικών κοινωνικών παντοπωλείων ο δήμος μπορεί να διοργανώνει και συσσίτια για τη διανομή φαγητού σε απόρους κατοίκους.
Στο κεφάλαιο 3 υπάρχουν όλες οι ρυθμίσεις για τους νέους φορείς διαχείρισης στερεών αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), οι οποίοι είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και στους οποίους μετέχουν υποχρεωτικά όλοι οι δήμοι των διαχειριστικών ενοτήτων της περιφέρειας.
Το δεύτερο μέρος του σχεδίου νόμου αφορά την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2009/50/ΕΚ του Συμβουλίου της 25ης Μαΐου 2009, “σχετικά με τις προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής πολιτών τρίτων χωρών με σκοπό την απασχόληση υψηλής ειδίκευσης”, η οποία καθορίζει:
α) τις προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής στην ελληνική επικράτεια, για διάστημα που υπερβαίνει τους τρεις μήνες, πολιτών τρίτων χωρών με σκοπό την απασχόληση υψηλής ειδίκευσης, ως κατόχων μπλε κάρτας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των μελών της οικογένειάς τους,
β) τις προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής των κατόχων μπλε κάρτας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των μελών της οικογένειάς τους σε κράτη μέλη διαφορετικά από εκείνο που τους χορήγησε αρχικά τη μπλε κάρτα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ευχαριστούμε τον Γιώργο Παπανικολάου για την αποστολή του κειμένου