Οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας, στο μάθημα των γαλλικών και με αφορμή τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αγώνες στο Παρίσι το καλοκαίρι 2024, συμμετείχαν στο καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα “στο δρόμο για το Παρίσι 2024”, το οποίο υλοποιείται για τέταρτη συνεχόμενη σχολική χρονιά από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (ΕΟΕ), την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝΟΑ), και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στο σύνολο σχεδόν των δημοτικών και γυμνασίων σχολείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της Ολυμπιακής Εβδομάδας, αποτελεί μία καινοτομία αφού συνδέει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εκπαιδευτική πράξη με εισαγωγή νέων ιδεών και πρακτικών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αρχικά οι γαλλόφωνοι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας ενημερώθηκαν για τις καινοτόμες διαδικασίες και δράσεις που θα δούμε για πρώτη φορά στους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες «Παρίσι 2024».
Γνώρισαν τους αθλητικούς χώρους που έχει διαμορφώσει η Οργανωτική Επιτροπή των Αγώνων «Παρίσι 2024» πέριξ των Μουσείων ή άλλων κτιρίων που αποτυπώνουν την γαλλική αρχιτεκτονική και κουλτούρα, ήρθαν σε επαφή με αυτά και εμπέδωσαν ότι οι αρχές του Ολυμπισμού και οι πολιτιστικοί θησαυροί είναι πεδία που αλληλοσυμπληρώνονται, ενώ ενημερώθηκαν και για τα νέα αθλήματα που εισάγονται σε αυτούς τους Αγώνες.
Η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων “Παρίσι 2024” έγινε η αφορμή να ενσωματωθούν στην 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα (22-26 Απριλίου 2024) και θέματα που έχουν σχέση με τους Αγώνες, δίνοντας προτεραιότητα στην ενσωμάτωση των Αξιών του Ολυμπισμού. Βασικός σκοπός το πνεύμα του Ολυμπισμού να εμπνεύσει, να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τους/τις μαθητές/τριες στη διαμόρφωση συμπεριφορών και δεξιοτήτων οι οποίες εκπορεύονται από αυτό. Παρακολουθώντας την διαδικτυακή συνάντηση με θέμα «Ολυμπιακές Αξίες & Αθλητική Ακεραιότητα» προσεγγίσθηκαν οι Ολυμπιακές αξίες (“Ευ αγωνίζεσθαι”, “Ευγενή Άμιλλα”, “Αριστεία”) και οι θετικές αθλητικές συμπεριφορές, συναντώντας διαδικτυακά μαζί με εκατοντάδες μαθητές από την υπόλοιπη Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια, διακεκριμένους αθλητές και Ολυμπιονίκες.
Στη συνέχεια, συμμετείχαν στην δράση-διαγωνισμό του προγράμματος «Δημιουργικές Καλλιτεχνικές Εργασίες Έκφρασης» με θέμα «Κατασκευή του δικού μου μεταλλίου». Αντλώντας έμπνευση από παλιά γαλλικά μετάλλια και ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες, δημιούργησαν το δικό τους μετάλλιο, ζωγραφίζοντας τον αγαπημένο/η τους αθλητή/τρια, έγραψαν πάνω σε αυτό την Ολυμπιακή αξία που πιστεύουν ότι εκφράζει ο συγκεκριμένος αθλητής/τρια, πρόσθεσαν τους Ολυμπιακούς κύκλους, το φιλοτέχνησαν, το φόρεσαν σαν πραγματικοί Ολυμπιονίκες και τέλος φωτογράφησαν τα μετάλλιά τους για να στείλουν τις δημιουργίες τους στην διοργανώτρια επιτροπή.
Ο Πρόεδρος της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας (ΕΘΝ.Ο.Α.) και το Δ.Σ με την λήξη του προγράμματος και κατόπιν της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των δράσεων και διαγωνισμών που υλοποιήθηκαν, απέστειλε πρόσκληση στην τελετή βράβευσης συνοδευόμενη από:
1] Συγχαρητήρια επιστολή-δίπλωμα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμπάκας και σε όλους τους μαθητές γαλλικών Ε’/ ΣΤ’ τάξης καθώς το σχολείο βρίσκεται ανάμεσα στα σχολεία που διακρίθηκαν πανελληνίως και
2] Έπαινο στην μαθήτρια Πετράνη Αικατερίνη (ΣΤ’ τάξη) με το «μετάλλιό» της να έχει αποσπάσει βραβείο «Δημιουργικής Καλλιτεχνικής Έκφρασης».
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμπάκας, συγχαίρουμε από καρδιάς τους παραπάνω μαθητές μας, καθώς αυτή η πανελλήνια διάκρισή τους τίμησαν τη σχολική μονάδα και εκπαιδευτική κοινότητα που ανήκουν, τις οικογένειές τους, τον τόπο καταγωγής διαμονής τους, ενώ ταυτόχρονα έστειλαν, από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμπάκας και από την αγαπημένη της ολυμπιακής φλόγας περιοχή των Μετεώρων του νομού Τρικάλων, το μήνυμα ότι ο αθλητισμός δεν καλλιεργεί μόνο αξίες, όπως “Ευ αγωνίζεσθαι”, “Ευγενή Άμιλλα” και “Αριστεία” αλλά ενθαρρύνει την προσπάθεια, την εκμάθηση, την τήρηση κανόνων της συλλογικής ζωής, το αίσθημα της αλληλεγγύης και της ένταξης στην ομάδα.