Ομιλία της Κατερίνας Παπακώστα στη Βουλή για το επίδομα γέννησης και λοιπές διατάξεις

0 532

Ομιλία της Βουλευτή της Ν.Δ Ν. Τρικάλων κας Κατερίνας Παπακώστα στη Βουλή για το επίδομα Γέννησης και λοιπές διατάξεις:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον της Ελλάδας, προχωράμε σήμερα στην ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου.

Θα ξεκινήσω την ομιλία μου με ένα ερώτημα: Πόσο γηραιά είναι η Ελλάδα? 

Είναι τρομακτικό πως μέσα σε μόλις τρεις δεκαετίες από σήμερα, το 2050 συγκεκριμένα ,σύμφωνα με έρευνες, ο πληθυσμός της Ελλάδας θα απαριθμεί λίγο πιο πάνω από τα 8.000.000, με το 36% μάλιστα να είναι γηραιότερο των 65 ετών. 

Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι αν δεν λάβουμε δραστικά μέτρα προς την αντίθετη κατεύθυνση, και δεν αρχίσουμε να δίνουμε κίνητρα στις νέες και τους νέους μας, θα καταντήσουμε ένα έθνος το οποίο θα βαίνει αριθμητικά μειούμενο και συνεχώς γηρασκόμενο.

Η οικονομική κρίση ήταν μια μεγάλη φουρτούνα κ.κ συνάδελφοι, της οποίας τα απόνερα  ενδέχεται να αντιμετωπίζουμε για χρόνια.  Ένα από αυτά υπήρξε και η υπογεννητικότητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2011, ακριβώς στο πιο βαθύ σημείο της κρίσης, ήταν η πρώτη χρονιά όπου η Ελλάδα ως χώρα είχε αρνητικό ισοζύγιο γεννήσεων από το 1944.

 

Έτσι λοιπόν, στα κατάλοιπα της οικονομικής κρίσης συγκαταλέγεται και το δημογραφικό πρόβλημα, που σε συνδυασμό με τον απόδημο ελληνισμό, διαμορφώνει μια χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού της να είναι ηλικιωμένοι, και οι νέοι να μην «τολμούν» λόγω της κρίσης, της επαγγελματικής αστάθειας και των χαμηλών εισοδημάτων, να αποκτήσουν έστω και ένα παιδί. 

 

Σαφώς οι οικονομικοί δείκτες και το κοινωνικό κράτος αναφορικά με τις παροχές, αποτελούν ουσιώδεις παράγοντες στην απόκτηση οικογένειας. Φροντίζουμε επομένως να ενισχύσουμε τα κίνητρα των νέων ανθρώπων στην απόκτηση τέκνων και να ανασχέσουμε το δημογραφικό μας πρόβλημα.

Δίνουμε κίνητρα κ.κ συνάδελφοι. Εκεί βασίζεται η πολιτική μας. Όχι σε κράτος επιδομάτων αλλά κράτος κινήτρων!

Ενίσχυση των ευάλωτων οικονομικά συμπολιτών μας με αναμόρφωση και επικαιροποίηση των μέχρι σήμερα επιδομάτων. Το επίδομα στέγασης, το επίδομα παιδιού, το επίδομα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών ,καθώς και το επίδομα του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.

Στη σημερινή κοινωνία ,όπου οι γυναίκες έχουν ρόλους πολλαπλούς, όπου μορφώνονται και καταξιώνονται επαγγελματικά, το κράτος δεν θα πρέπει επ’ ουδενί να τις κρατά έξω από όλα αυτά που κόπιασαν να καταφέρουν, αλλά θα πρέπει να στέκεται αρωγός στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν οικογένεια πριμοδοτώντας  τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος ενίσχυσης των ζευγαριών που βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία. 

 

Το επίδομα των 2000 ευρώ παρόλο που δεν αποτελεί ένα τεράστιο ποσό,  είναι ένα αξιοσέβαστο μέρος των πρώτων εξόδων ενός παιδιού ή των εξόδων της γέννας.

 

Σαφώς το επίδομα γέννας εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ για το δημογραφικό αλλά και στην ένταξη της χώρας μας σε ένα σύστημα με λιγότερη γραφειοκρατία, άρα περισσότερη απλούστευση.

Δηλαδή με απλή αίτηση και κατάθεση του τραπεζικού λογ/μού της/του δικαιούχου θα γίνεται η απόκτηση του επιδόματος σε δύο μόλις δόσεις των 1000 ευρώ έκαστη.

Στο ερώτημα ποιους αφορά το επίδομα, η απάντηση είναι ξεκάθαρη:

Αυτούς που πρέπει να αφορά ,χωρίς διακρίσεις ρατσιστικού χαρακτήρα.

Δυσκολεύομαι να αντιληφθώ που εντοπίζετε κ.κ της αντιπολίτευσης, τον άδικο επιμερισμό του επιδόματος, καθώς στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες οι δικαιούχοι οφείλουν να είναι υπήκοοι του εκάστοτε κράτους και να ευρίσκονται και να εργάζονται νομίμως στη χώρα αυτή. 

Με τον ίδιο τρόπο που φορολογούνται οι πολίτες και άρα καθορίζονται οι υποχρεώσεις τους στο κράτος, με τον αντίστοιχο τρόπο λοιπόν δικαιούνται και τα επιδόματα. 

Το χρονικό διάστημα των 12 χρόνων είναι ένα εύλογο χρονικό διάστημα και δίκαιο κριτήριο θα μπορούσαμε να πούμε, διότι δεν στρεβλώνει το πραγματικό κίνητρο, που δηλαδή σε άλλη περίπτωση οριζόντιας διανομής του επιδόματος μία οικογένεια αλλοδαπών ή προσφύγων θα επωφελούνταν από τη γέννα στην χώρα μας (για την απόκτηση του επιδόματος) ακόμη και αν στη συνέχεια εγκαθίσταντο σε άλλη χώρα.

Και για να αποσαφηνιστεί το νεφέλωμα που επικρατεί γύρω από αυτό το θέμα, στην παρ. 1ε του άρ. 7 όπου αναφέρονται τα κριτήρια απόκτησης του επιδόματος, γίνεται σαφές πως για τα τέκνα που γεννιούνται από το 2020-2023 και η μητέρα τους ως πολίτης τρίτης χώρας διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα από το 2012 θα λαμβάνουν κανονικά το επίδομα. Τα 12 χρόνια θεωρούμε ότι είναι ένα επαρκές διάστημα, έτσι ώστε να αναπτυχθεί ένας ισχυρός δεσμός μεταξύ ενός πολίτη τρίτης χώρας στη χώρα μας και της πολιτείας και του κράτους.

Επιπρόσθετα, μιλάμε για ένα ποσό ακατάσχετο και αφορολόγητο που δίνει την δυνατότητα σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με οφειλές σε δημόσιο και τράπεζες να επωφεληθούν ενός επιδόματος προς ενίσχυση της οικογενειακής τους εστίας.

Όπως ανέφερα και αρχικώς στην ομιλία μου, ο εκσυγχρονισμός του γραφειοκρατικού συστήματος είναι βασικό μας μέλημα γι’ αυτό και εισάγουμε στη δημόσια διοίκηση νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία έκδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου και Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης του τέκνου στην ληξιαρχική πράξη γέννησης αυτού. 

Και οι δικαιούχοι του επιδόματος με απλή αίτηση στο μαιευτήριο και κατάθεση του ΙΒΑΝ τους στο τέλος του μήνα θα λάβουν το ποσό. Έτσι συγκεκριμενοποιείται για όλα τα επιδόματα βέβαια, πως θα καταβάλλονται στο τέλος κάθε μήνα.

 Προχωρώντας με απόλυτη συναίσθηση των αποφάσεών μας, συνδέουμε στο παρόν σχέδιο νόμου τη βασική εκπαίδευση που παρακολουθούν τα παιδιά με τα επιδόματα που προορίζονται για αυτά. Η βασική τουλάχιστον εκπαίδευση αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της κοινωνικής πολιτικής της κυβέρνησής μας.

Και ορμώμενη από αυτό θα αναφερθώ στην ανάγκη αύξησης των  δομών φροντίδας βρεφών και νηπίων, δίνοντας τη δυνατότητα χρηματοδότησης, μέσω του προγράμματος που διαχειρίζεται η «Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης», των Δήμων και Νομικών προσώπων αυτών, στους οποίους δεν λειτουργούν τμήματα παιδικής και βρεφικής φροντίδας.

Ακόμη, στο γενικότερο πλαίσιο της ανάσχεσης του δημογραφικού προβλήματος εντάσσουμε μέτρα όπως την μείωση του ΦΠΑ από 24% σε 13% για βασικά βρεφικά είδη, καθώς επίσης και την αύξηση του αφορολόγητου ορίου κατά 1.000 € για κάθε ανήλικο τέκνο.

Μέτρα που ένα νέο ζευγάρι συνυπολογίζει σίγουρα πολύ θετικά πριν προχωρήσει στην απόκτηση παιδιού ή ενός ακόμη νέου μέλους.

Και ας μην λησμονούμε κ.κ συνάδελφοι, ότι αυτοί που ωφελούνται από το παρόν, είναι οι νέες και οι νέοι μας, οι οποίοι θα δημιουργήσουν οικογένειες στο εξής. Οι οποίοι αποτελούν την γενιά που βίωσε  και μεγάλωσε μέσα σε μια οικονομική κρίση, για την οποία ουδόλως ευθύνεται.

 

Ως βουλευτής, ως γυναίκα, αλλά και ως μητέρα, αγκαλιάζω κάθε άρθρο του παρόντος νομοσχεδίου, το συνυπογράφω, το υπερψηφίζω, και δεσμεύομαι να βάλω το δικό μου λιθαράκι, σε ένα κράτος το οποίο, καθώς αφήνει πίσω του την κρίση, δημιουργεί ευκαιρίες, και δίνει κίνητρα στα παιδιά του.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr