Ο μαθητής του ΓΕΛ Καλαμπάκας Κατσιγιάννης Φώτης, γράφει: «Επικαιρότις και Αρχαιότις, πόσο απέχουν τελικά;»
Ήταν κάποτε έξι αδελφές, η μια πιο όμορφη από την άλλη.
Ήταν κάποτε έξι αδελφές, η μια πιο όμορφη από την άλλη.
Ήταν κάποτε έξι αδελφές, η μια πιο όμορφη από την άλλη. Έχοντας ορκιστεί να προστατεύσουν την ελληνική ιστορία και όντας θεματοφύλακες της ελληνικής παράδοσης, έστεκαν αγέρωχες και υπερήφανες για το καθήκον τους, η μία δίπλα στην άλλη. Ένα ελαφρό μειδίαμα θα μπορούσε να δει ο οποιοσδήποτε παρατηρούσε προσεκτικά το μαρμάρινο πρόσωπο τους, καθώς περνούσαν ενώπιον τους φρουρές οπλιτών, άνδρες και γυναίκες με πορφυρούς και ολόλευκους χιτώνες.
Το μειδίαμα αυτό άρχισε με τα χρόνια να γίνεται όλο και πιο παγερό. Ρωμαϊκές λεγεώνες πλέον διάβαιναν το χώρο, αλλά κανείς εξ αυτών δεν εθέλησε να τις βλάψει. Ίσα-ίσα, λεγεωνάριοι και στρατιώτες κατέθεταν τα όπλα τους και απέδιδαν τον δέοντα σεβασμό στις πανέμορφες αυτές κόρες.
Τις περίτρανες κατακόκκινες περικεφαλαίες διαδέχθηκαν τα βυζαντινά, διχασμένα, στρατεύματα. Παρά την κατηγορία που δέχθηκαν οι κόρες, ως δήθεν παγανίστριες, από έναν οξύτατο κίνδυνο εν ονόματι “θρησκευτικός φανατισμός”, εσώθησαν για άλλη μια φορά. Τόσα χρόνια και τον στενό δεσμό μεταξύ αυτών των αδελφών δεν μπόρεσε κανείς και τίποτα να τον σπάσει.
Εν συνεχεία, έπεσαν στα χέρια μουστακοφόρων βαρβάρων, οι οποίοι αν και βάρβαροι, κανείς του δεν ετόλμησε να τις παρενοχλήσει από το έργο που είχαν αναλάβει.
Βέβαια τα συναισθήματα των κορασίδων είχαν πλέον μετατραπεί σε απέραντη θλίψη και πόνο για τα παθήματα των συμπολιτών τους. Ξάφνου, τον πόνο ήρθαν να απαλύνουν κάποιοι, υποτίθεται, μορφωμένοι, από τα ξένα. Τις έταξαν μια καλύτερη ζωή. Δεν δέχθηκαν. Αν και φώναζαν πως δεν θέλουν να φύγουν, πως ήταν δυνατόν να τις ακούσει ένας αλλόθρησκος, αλλόγλωσσος που μόνο στόχο είχε το κέρδος?
Α! παραλίγο να μου διαφύγει. Το όνομα τους : Καρυάτιδες. Σήμερα γίνεται συχνά λόγος για την επιστροφή τους στην χώρα. Αλλά σας ερωτώ: Πως θα ζητήσει η Ελληνική Κυβέρνηση τις αιώνια νέες και όμορφες κοπέλες, σύμβολα του πολιτισμού μας, εφόσον η ίδια κυβέρνηση εξωθεί τους νέους της χώρας της προς την μετανάστευση;
Γιατί όπως και οι Καρυάτιδες έτσι και οι νέοι καλούνται να γίνουν οι επόμενοι θεματοφύλακες του ελληνικού πνεύματος! Όπως οι Καρυάτιδες θέλουν πως και πως να επιστρέψουν στην πατρίδα τους και να ζήσουν αρμονικά, έτσι και χιλιάδες νέοι που κατέφυγαν στο εξωτερικό για να βρουν αυτό που η Ελλάδα δεν τους παρείχε.
Και, τέλος, γιατί το σκηνικό των ”ξένων μορφωμένων συμβουλατόρων” επανήλθε επί σκηνής. Τι λέτε; Θα αφήσουμε την ακριβώς ιστορία των Καρυάτιδων να επαναληφθεί με θύματα αυτή τη φορά τους νέους μας;
Κατσιγιάννης Φώτης, Μαθητής ΓΕ.Λ. Καλαμπάκας