ΔΕΛΤΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ Covid-19 ΣΤΗΝ ΜΑΖΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
ΜΕ ΕΛΕΓΧΟ ΤΑΧΕΙΑΣ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΟΥ ( RAPID TEST) σήμερα 27 – 9 – 2021
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των παιδιών των Γυμνασίων της Καλαμπάκας
(με αφορμή τη σημερινή αναταραχή στα γυμνάσιά μας)
Ας θέσουμε μερικά ερωτήματα περιμένοντας και τις έμπρακτες απαντήσεις:
• Μια «τυφλή» κατάληψη ενός σχολείου σε τι αποσκοπεί; Ένα κλειστό σχολείο είναι ένα κακό σχολείο.
• Ένα «χαρτί αιτημάτων» που δεν δόθηκε ποτέ στα χέρια των δ/ντων τι αιτείται; Η συνύπαρξη και ο διάλογος «μικρών» και «μεγάλων», επιλύει προβλήματα, τουλάχιστον τα μικρά και καθημερινά.
• Μια πολυπληθής ομάδα παιδιών χωρίς εκπροσώπηση πως μπορεί να συμμετάσχει σε εποικοδομητικές συζητήσεις για την καλυτέρευση της λειτουργίας των σχολείων; Οι δημοκρατικές διαδικασίες υλοποιούνται, με πειθώ, με συνεχή διάλογο και επικοινωνία. Ακόμη και οι αντιθέσεις μπορούν να είναι δημιουργικές.
• Γηπεδικές φωνές γαλουχούν τα παιδιά στη βία, στον «ετσιθελισμό», στη δύναμη της πυγμής ή καλλιεργούν το πνεύμα, το ήθος, την παιδεία αυτών που τις εκστομίζουν;
• Λουκέτα στα κάγκελα και τις πόρτες. Λουκέτα και στα μυαλά;
• Οραματιζόμαστε ένα σχολείο αποκλεισμού, (σήμερα εμείς αύριο κάποιοι άλλοι) ή θέλουμε ένα δημοκρατικό σχολείο στο οποίο η ασφάλεια, η αποδοχή, η αλληλεγγύη, το δημοκρατικό πνεύμα, η αναγνώριση θα είναι το πρώτο μέλημα της σχολικής κοινότητας;
• Θέλουμε περιχαρακωμένο σχολείο λόγω covid ή σχολείο όαση παιδαγωγικών και μαθησιακών πρακτικών, ώστε να αποτινάξουμε από πάνω μας τη «σκόνη» του εγώ μετατρέποντάς το σε πρακτικές του εμείς. Μόνο που αυτές οι πρακτικές καλλιεργούνται και από την οικογένεια και από το σχολείο.
Το σχολείο του 2020-30 δεν είναι σχολείο του 60. Τότε τα προβλήματα και τα εκπαιδευτικά ζητήματα λυνόταν με το φόβο, την ποινή, τον εξοστρακισμό από το σχολείο. Τώρα θέλουμε την ενεργό και δημοκρατική συμμετοχή των πολλών. Συντεταγμένα. Ο όχλος ποτέ δεν έκτισε κάτι. Τουναντίον τυφλά θεωρούσε τον οποιοδήποτε με αντίθετη άποψη εχθρό.
Εμείς δεν είμαστε τιμωροί αλλά λειτουργοί και ως τέτοιοι παρ’ όλες τις αντιξοότητες (κοινωνίας και πολιτείας) θέλουμε να εκπαιδεύουμε και να παιδαγωγούμε. Ο ρόλος του χωροφύλακα δεν μας ταιριάζει. Θέλουμε όμως και τη δική σας βοήθεια και συμπόρευση. Ρωτήστε τα παιδιά σας τι κέρδισαν από την σημερινή ημέρα.
Εδώ είμαστε για να ακούσουμε ακόμη και τις κραυγές των παιδιών , αλλά με κανόνες και συντεταγμένα.
Επαναλαμβάνουμε ότι ένα ανοιχτό σχολείο μπορεί να είναι άριστο, καλό, μέτριο σχολείο.
Το σίγουρο είναι ότι ένα ΚΛΕΙΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΊΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!
Βασίλειος Παππάς (προτιμώ τον τίτλο του δασκάλου)
Κάποιος να αναλάβει την ευθύνη σε τούτο τον τόπο.