Μοναδικές εικόνες από το μισοβυθισμένο «Παναγία Τήνου» με τον φακό του Χρήστου Ζορμπά
Εικόνες από το μισοβυθισμένο καράβι “Παναγία Τήνου” που βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά, μας απέστειλε ο συμπολίτης μας και συνεργάτης Χρήστος Ζορμπάς.
Εικόνες από το μισοβυθισμένο καράβι “Παναγία Τήνου” που βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά, μας απέστειλε ο συμπολίτης μας και συνεργάτης Χρήστος Ζορμπάς.
Εικόνες από το μισοβυθισμένο καράβι “Παναγία Τήνου” που βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά, μας απέστειλε ο συμπολίτης μας και συνεργάτης Χρήστος Ζορμπάς.
Ο Χρήστος, όπως και πολλοί άλλοι βρέθηκαν την Μ. Τρίτη στο λιμάνι όταν έγινε ενημέρωση στο λιμενικό πως το πλοίο το πλοίο είχε πάρει κλίση και έβαζε νερά από την δεξιά πλευρά.
Στο σημείο βρέθηκαν δύο ρυμουλκά και δύτες, ενώ αμέσως αναπτύχθηκε ένα σχέδιο απάντλησης των υδάτων. Ωστόσο, εξαρχής φάνηκε πως τα πράγματα δεν ήταν εύκολα από τη στιγμή που το πλοίο είχε πάρει πολύ μεγάλη κλίση. Παράλληλα, γύρω από το πλοίο τοποθετήθηκαν τεχνητά φράγματα για να αποτραπεί πιθανή ρύπανση.
Έπειτα από εργώδεις προσπάθεια, γύρω στο μεσημέρι, αποκαταστάθηκε μερικώς η κλήση που πήρε νωρίτερα το πλοίο Παναγία Τήνου.
Καθοριστική ήταν η παρέμβαση των δυτών αλλά και η βοήθεια από τα ρυμουλκά καθώς κατάφεραν να φέρουν στην ευθεία το πλοίο ώστε να μπουν μέσα μηχανικοί και να αποκαταστήσουν το ρήγμα για να γίνει συνέχεια να γίνει απάντληση υδάτων και να ρυμουλκηθεί.
Η ιστορία του πλοίου
Το πλοίο φτιάχθηκε το 1960 και το 1978 πουλήθηκε στη Ακτοπλοΐα Βεντούρη για να δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιά-Σύρο-Τήνο-Μύκονο. Ονομάστηκε αρχικά ΚΑΠΤΑΙΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
Το 1981 πήρε το όνομα «Παναγία Τήνου» και φυσικά συνεχίζει στη γραμμή του…στα μέσα της δεκαετίας του 80 επίσημα πλέον ανήκει στην VENTOURIS SEA LINES όπου το έχουν γνωρίσει και οι περισσότεροι ενώ το 1990 περνά για λίγο στα χέρια της Α.Κ.VENTOURIS (σημερινής C-LINK).
Το πλοίο βρισκόταν το τελευταίο διάστημα «παροπλισμένο» στο λιμάνι του Πειραιά λόγω οικονομικών προβλημάτων και επίσχεσης εργασίας.
Η άνοδος και η πτώση της «Ventouris Sea Lines»
Η «Ventouris Sea Lines» ιδρύθηκε το 1987 από τον Βαγγέλη Βεντούρη, ένα από τα τέσσερα παιδιά του «Καπετάν Κώστα», ο οποίος από βαρκάρης στην Κίμωλο κατάφερε να μετατραπεί σε εφοπλιστή με στόλο άνω των δέκα φορτηγών πλοίων.
Το 1986 ο καπετάν Κώστας μοίρασε στα τέσσερα παιδιά του, Βαγγέλη, Αντώνη, Γιώργο και Χαράλαμπο, τα έξι επιβατικά πλοία. Ο ίδιος συνέχισε τη δραστηριότητά του στην ποντοπόρα ναυτιλία.
Η περιουσία αυτή ωστόσο αποτέλεσε «μήλο της έριδος» μεταξύ των τεσσάρων αδερφών που κατέληξαν να υπερχρεωθούν και να χάσουν τα καράβια.
Παρόλα αυτά, ο Βαγγέλης Βεντούρης κατάφερε να χαράξει τη δική του πορεία, με σπουδές μηχανολόγου στο North Eastern Michigan και ναυπηγού στο University of Michigan, ενώ είχε διατελέσει και Γραμματέας στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Παρά το πάθος του Βεντούρη για τη ναυτιλία, μια σειρά επιχειρηματικών επιλογών απεδείχθησαν άστοχες. Όπως λέγεται, η οικογένεια Βεντούρη είχε πάρει σημαντικά θαλασσοδάνεια με αντάλλαγμα τη οικονομική στήριξη προεκλογικών εκστρατειών.
Έτσι, ήδη από το 1995, η φαινομενικά παντοδύναμη τότε «Ventouris Sea Lines» έχανε το ένα πλοίο μετά το άλλο, καθώς «βυθιζόταν» σε χρέη προς το ΝΑΤ, τους προμηθευτές καυσίμων, τις τράπεζες και βέβαια τους ναυτικούς.
Το 2010 με τον θάνατο του Κωνσταντίνου Βεντούρη, που πάντα συμμετείχε στη διοίκηση της εταιρείας, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση: Τα προβλήματα κορυφώθηκαν -λόγω και της ένταξης της χώρας στο μνημόνιο- με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν οι πρώτες καθυστερήσεις στους μισθούς των εργαζομένων, οι οποίες χρόνο με τον χρόνο μεγάλωναν, οδηγώντας στην πρώτη επίσχεση εργασίας τον χειμώνα του 2012.