Μηνυτήρια αναφορά από κατοίκους της Καλαμπάκας για την εφαρμογή της κυκλοφοριακή μελέτης στην πόλη

Μηνυτήρια αναφορά προς κάθε υπεύθυνο κατατέθηκε την Πέμπτη στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Τρικάλων από κατοίκους – επαγγελματίες της Καλαμπάκας

0 675

Μηνυτήρια αναφορά προς κάθε υπεύθυνο κατατέθηκε την Πέμπτη στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Τρικάλων από κατοίκους – επαγγελματίες της Καλαμπάκας

Μηνυτήρια αναφορά προς κάθε υπεύθυνο κατατέθηκε την Πέμπτη στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Τρικάλων από κατοίκους – επαγγελματίες της Καλαμπάκας για την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης της Καλαμπάκας με αφορμή την λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών στην Πίνδου και Σιδηροδρόμου.

Η μηνυτήρια αναφορά έχει ως εξής:

Προς την Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Tρικάλων

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ

Κύρια Εισαγγελεύ,
δια της υπ’αρίθμ. 373/2013 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Καλαμπάκας αποφασίστηκε (κατά πλειοψηφία) η εφαρμογή της μελέτης «κυκλοφοριακές ρυθμίσεις άμεσης εφαρμογής στην κεντρική περιοχή της πόλης Καλαμπάκας», όπως αυτή συντάχθηκε από το μελετητή κ. Τσιάνο Αθανάσιο και θεωρήθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Καλαμπάκας και επιλέχθηκε με την υπ’ αρίθμ. 90/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καλαμπάκας.
Με την ως άνω 373/2013 απόφαση αποφασίστηκε η οριστική εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που η ανωτέρω μελέτη προέβλεπε. Πρόκειται για ρυθμίσεις που επιφέρουν μεταξύ πολλών άλλων πεζοδρόμηση και μονοδρόμηση του μοναδικού κεντρικού άξονα της πόλης της Καλαμπάκας της οδού Τρικάλων (παλαιάς Εθνικής οδού Τρικάλων – Ιωαννίνων ) κατά τρόπο που αυτός ο άξονας να μην καθίσταται διαμπερής (δεν υπάρχει πια άμεση είσοδος και έξοδος από την πόλη της Καλαμπάκας), αλλαγές στη φορά κυκλοφορίας πλείστων όσων οδών, καθώς και στην κυκλοφορία της οδού Πίνδου που αποτελεί πλέον τμήμα της Εθνικής Οδού Τρικάλων – Ιωαννίνων. Πέραν της εγκρίσεως των ρυθμίσεων αυτών που έλαβε χώρα με την 373/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Καλαμπάκας, η Δημοτική Αρχή δια των οργάνων της προέβη σε υλικές ενέργειες εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών με την εγκατάσταση πινακίδων σήμανσης και φωτεινών σηματοδοτών και την συνακόλουθη τροποποίηση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων στην πόλη της Καλαμπάκας.

Πλην όμως σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας άρθρο 10 προβλέπονται τα ακόλουθα:

Αρθρο 10 Εγκατάσταση μέσων σήμανσης και σηματοδότησης
… 2. Η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών εκτελείται μόνο κατόπιν σχετικής μελέτης. Αρμόδιοι φορείς για την εκπόνηση έγκριση μελετών εφαρμογής, που αφορούν την κατοκόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών (πινακίδες και διαγραμμίσεις), και για την εγκατάσταση και συντήρηση της σήμανσης αυτής είναι είτε η Γενική Γραμματεία Δημόσιων Εργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων είτε οι υπηρεσίες της Περιφέρειας είτε οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης που τις συντηρούν, κατά περίπτωση. Οι αρμόδιες υπηρεσίες των φορέων αυτών έχουν την υποχρέωση της υλοποίησης, σε εύλογο χρονικό διάστημα, και των σχετικών αστυνομικών αποφάσεων.
Η Γενική Γραμματεία Δημόσιων Εργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων ασκεί σε όλη τη χώρα την εποπτεία και παρέχει τις οδηγίες για θέματα κυκλοφοριακής σήμανσης.
….. 3. Για την εγκατάσταση και λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών, οι οποίοι ρυθμίζουν την κυκλοφορία οχημάτων και πεζών, απαιτείται προηγούμενη εκπόνηση ή έγκριση της σχετικής μελέτης από την αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Εργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων ή από την αρμόδια Διεύθυνση Ελέγχου και Συντήρησης Εργων της Περιφέρειας ή άλλη αρμόδια, κατά νόμο, υπηρεσία…..
5. Για τη μελέτη, εγκατάσταση και συντήρηση των κάθε είδους σηματοδοτών, ηχητικών συσκευών ή κινητών φραγμάτων στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, αρμοδίες είναι οι υπηρεσίες του φορέα εκμετάλλευσης.
8. Απαγορεύεται η τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης ή η χάραξη διαγραμμίσεων, καθώς και η εγκατάσταση σηματοδοτών από άλλους, εκτός από τις παραπάνω καθοριζόμενες αρμόδιες υπηρεσίες. Επίσης απαγορεύεται η καταστροφή, παραποίηση, μετάθεση, αλλοίωση και γενικά η με οποιονδήποτε τρόπο επενέργεια στις πινακίδες σήμανσης, οτους σηματοδότες και το σύστημα στήριξής τους, στις διαγραμμίσεις πάνω στο οδόστρωμα, καθώς και στις συσκευές ρύθμισης ή μέτρησης της κυκλοφορίας.

Καθίσταται σαφές από τα ανωτέρω ότι για την εγκατάσταση πινακίδων σήμανσης και σηματοδοτών απαιτούνται προηγούμενες μελέτες από τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες αναλόγως προς τη φύση των οδών επί των οποίων εγκαθίστανται οι σημάνσεις ή εάν εκπονηθούν από τρίτους οι μελέτες (όπως εν προκειμένω), απαιτούνται προηγουμένως οι εγκρίσεις αυτών. Ουδεμία τέτοια μελέτη ή έγκριση υφίσταται που να συνοδεύει την απόφαση ή τη μελέτη που η απόφαση εφαρμόζει ή οποιαδήποτε άλλη προϋφιστάμενη απόφαση όπως την 90/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καλαμπάκας. Ιδίως για την εγκατάσταση της φωτεινής σηματοδοτήσεως επί της οδού Πίνδου που αποτελεί τμήμα του Εθνικού Δικτύου θα έπρεπε να υπάρχει η έγκριση της σχετικής μελέτης από την αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Εργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων κάτι που όμως δεν υφίσταται και που οδηγεί σε ποινικές κυρώσεις των υπευθύνων για την παράλειψη αυτή σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ.

Περαιτέρω, σύμφωνα με το ν. 3852/2010 και δεδομένου ότι η προσβαλλόμενη απόφαση συνιστά κανονιστική πράξη, θα έπρεπε να έχουν γνωμοδοτήσει σύμφωνα και σχετικά τα συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων που η πρόσβασή σε αυτές επηρεάζεται από την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Οι γνωμοδοτήσεις αυτές δεν υφίστανται και ιδίως της τοπικής Κοινότητας Καστρακίου που η οδική πρόσβαση σε αυτή επηρεάζεται και δυσχεραίνεται από την προσβαλλόμενη απόφαση.

Με την 373/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δημιουργείται πεζόδρομος επί της οδού Τρικάλων εντός του πολεοδομικού σχεδίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία αυτού είναι να συνοδεύει τη σχετική μελέτη προ της εγκρίσεώς της κανονισμός λειτουργίας πεζοδρόμου σύμφωνα και με το άρθρο 52 του Κ.Ο.Κ. που προβλέπει εκτός αυτού τα ακόλουθα:

Αρθρο 52 Μέτρα ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας
1. Μέτρα που αφορούν στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, στον καθορισμό των μονόδρομων, ποδηλατοδρόμων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, στην προτεραιότητα οδών, στην αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος ή της οδού, στον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους και γενικά στον καθορισμό χώρων στάθμευσης και στην επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας ή στάθμευσης, λαμβάνονται με αποφάσεις του Νομαρχιακού ή Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου με βάση
μελέτες, που έχουν εκπονηθεί από τις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οι αποφάσεις αυτές εγκρίνονται από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.
Κατ’ εξαίρεση, τα μέτρα του προηγούμενου εδαφίου λαμβάνονται με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες κυκλοφορίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων ή της Περιφέρειας, με αποφάσεις των κατά τόπους αρμόδιων Αστυνομικών Διευθύνσεων ή Διευθύνσεων Τροχαίας, όταν αυτά αφορούν:
α) Το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας, τις παρακαμπτήριες οδούς αυτού και αυτές που το επηρεάζουν, καθώς και τα υπάρχοντα ή προγραμματιζόμενα συγκοινωνιακά έργα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων στο αστικό και υπεραστικό δίκτυο
Οι παραπάνω κανονιστικές αποφάσεις που αφορούν την κυκλοφορία κοινοποιούνται στις κατά τόπους Υπηρεσίες Τροχαίας ή στις Αστυνομικές Υπηρεσίες που ασκούν καθήκοντα Τροχαίας, καθώς και στις αρμόδιες υπηρεσίες κυκλοφορίας της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων.
Οι παραβάτες των παραπάνω κανονιστικών αποφάσεων, που αφορούν θέματα κυκλοφορίας και στάθμευσης οχημάτων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του παρόντος Κώδικα.
Αν από τη λήψη των μέτρων της παρούσας παραγράφου επηρεάζονται οι υπηρεσίες οδικής μαζικής μεταφοράς, απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.), για την περιοχή αρμοδιότητας του ή των Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για τις άλλες περιοχές της χώρας.”
…… 3. Με αποφάσεις των κατά τις διακρίσεις των δύο πρώτων εδαφίων τηςπαραγράφου 1 αρμόδιων οργάνων και με την αυτή διαδικασία, μπορούν να καθορίζονται, σε κατοικημένες περιοχές, πεζόδρομοι ή περιοχές μόνο για την κυκλοφορία πεζών ή ατόμων με ειδικές ανάγκες ή περιοχές ήπιας κυκλοφορίας. Οπου από τις αποφάσεις αυτές επηρεάζονται οι υπηρεσίεςοδικής μαζικής μεταφοράς, εφαρμόζεται και η διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Στις μελέτες, βάσει των οποίων εκδίδονται οι σχετικές αποφάσεις, θα περιλαμβάνεται και ο κανονισμός λειτουργίας του πεζόδρομου.

Είναι σαφές από την παραπάνω διάταξη ότι θα έπρεπε στη μελέτη που εγκρίθηκε με την 373/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να είχε συμπεριληφθεί και κανονισμός λειτουργίας του πεζοδρόμου. Πλην όμως κάτι τέτοιο δεν υπάρχει και επομένως τόσο το Δημοτικό Συμβούλιο (όσοι υπερψήφισαν) όσο και η Δημοτική Αρχή που υλοποιεί την απόφαση παραβιάζουν τα καθήκοντά τους και τις σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ αφού αποφάσισαν και υλοποιούν την εφαρμογή κανονιστικής πράξεως χωρίς να τηρήσουν τις προηγούμενες νόμιμες προϋποθέσεις.

Από την παραπάνω όμως διάταξη προκύπτουν και έτερες παραλείψεις και παράνομες πράξεις. Θα έπρεπε η 373/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, επειδή αφορά και την οδό Πίνδου, παρακαμπτήρια της Εθνικής Οδού Τρικάλων Ιωαννίνων και τμήμα αυτής να είχε, προ της αποφάσεως εφαρμογής της μελέτης την προηγούμενη έγκριση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και να είχε κοινοποιηθεί στη Διεύθυνση Τροχαίας Τρικάλων. Πρέπει μάλιστα να τονισθεί ότι εκ του νόμου αυτές οι εγκρίσεις πρέπει να είναι ουσιαστικές και να περιλαμβάνουν έλεγχο σκοπιμότητας των ρυθμίσεων καθώς και σχεδιασμό για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού φόρτου που αυτές οι ρυθμίσεις θα επιφέρουν. Τέτοια έγκριση δεν υφίσταται.

Είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε αυτό διότι ο δεύτερος από εμάς έχω υποβάλει την υπ΄αριθμ. 37808/14-11-2013 αίτηση μου προς το Δήμο Καλαμπάκας ζητώντας τις σχετικές μελέτες ή εγκρίσεις και ο Δήμος Καλαμπάκας ουδέν μου έχει απαντήσει ως σήμερα αλλά αντίθετα μόλις σήμερα ο Δήμαρχος Καλαμπάκας κ. Σακελλαρίου Δημήτριος σε πρωινή ραδιοφωνική εκπομπή στο Ραδιοφωνικό Σταθμό Μετέωρα ανακοίνωσε ότι δεν έχει λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις ακόμη!!!
Το γεγονός αυτό όμως δεν τον έχει εμποδίσει να επιβάλει την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ήδη από τις 20 Αυγούστου 2013 διακινδυνεύοντας έτσι την ασφάλειά μας και δημιουργούντας πλείστα όσα προβλήματα στην καθημερινή μας διαβίωση στην πόλη της Καλαμπάκας.
Από σήμερα μάλιστα η Δημοτική Αρχή έθεσε σε λειτουργία και τους φωτεινούς σηματοδότες χωρίς προηγούμενη μελέτη ή έγκρισή της από οποιαδήποτε υπηρεσία!!!
Κατά όλων αυτών των έκνομων ενεργειών οι κάτοικοι της Καλαμπάκας (μεταξύ των οποίων και εμείς) έχουμε διαμαρτυρηθεί με ενστάσεις και διαμαρτυρίες οι οποίες όμως δεν έχουν εισακουσθεί.

Επειδή κ. Εισαγγελεύ οι ως άνω πράξεις αλλά και παραλήψεις στοιχειοθετούν την αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση ποινικών αδικημάτων, που προβλέπονται και τιμωρούνται από τον Π.Κ. και τον Κ.Ο.Κ.

ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

ΜΗΝΥΟΥΜΕ: κάθε υπεύθυνο για τα αδικήματα που έχουν τελεσθεί και συνεχίζουν να τελούνται και ζητούμε την αυστηρή και παραδειγματική τους τιμωρία και παρακαλούμε να επιληφθείτε άμεσα του θέματος λόγω του εξαιρετικά επικίνδυνου των παρανόμων πράξεων και παραλείψεων.

Προσάγουμε τα ακόλουθα έγγραφα:
1) Την υπ’ αρίθμ. 373/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμπάκας
2) Την από 15-11-2013 προσφυγή των κατοίκων ενώπιον της κ. Γενικής Γραμματέως Περιφέρειας Θεσσαλίας
3) Την 37808/14-11-2013 αίτηση προς το Δήμο Καλαμπάκας
4) Την 27061/28-8-2013 διαμαρτυρία των κατοίκων της Καλαμπάκας προς το Δήμο Καλαμπάκας
5) Την υπ’ αρίθμ. 90/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Καλαμπάκας

Τρίκαλα 12 – 12- 2013
Μετά τιμής
ΟΙ ΜΗΝΥΤΕΣ

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr