Συνεχίζει να παραθέτει συγκεκριμένες προτάσεις ο Μικέλης Χατζηγάκης, ο οποίος πιστεύει πως οι πολίτες περιμένουν να ακούσουν λύσεις που θα βελτιώσουν την ζωή τους την επόμενη μέρα.
Σε αυτό το πλαίσιο δημοσιοποιεί 5 προτάσεις (θα ακολουθήσουν και άλλες) για τη ενίσχυση της γεωργίας και της κτηνοτροφίας μας. Ο Μ. Χατζηγάκης πιστεύει πως ο αγροτικός και κτηνοτροφικός τομέας αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα, για αυτό και η κυβέρνηση της ΝΔ θα θέσει ως προτεραιότητα της την στήριξη του γεωργοκτηνοτροφικού κλάδου.
Οι 5 βασικές προτάσεις του Μικέλη Χατζηγάκη είναι οι εξής:
- Κατασκευή αρδευτικών έργων: Σήμερα ένα απο τα μεγαλύτερα προβλήματα του αγροτικού κόσμου είναι η λειψυδρία. Συνεπώς, απαιτείται μια νέα υδατική πολιτική από την κυβέρνηση η οποία θα προωθεί την κατασκευή μικρών και μεσαίων αρδευτικών έργων για να αντιμετωπιστεί αυτό το καίριο πρόβλημα.
- Επένδυση στις νέες τεχνολογίες: Το κράτος πρέπει να στηρίξει τις επενδύσεις στις αγροτικές νέες τεχνολογίες όπως, επίσης, και να ενισχύσει και να διευρύνει τα προγράμματα νέων αγροτών. Σήμερα, για παράδειγμα, υπάρχουν συστήματα έξυπνων ψεκασμών που βοηθούν τους αγρότες να αποφασίσουν πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να ψεκάσουν τις καλλιέργειες τους. Επίσης – ένα άλλο παράδειγμα – υπάρχουν τα drones τα οποία μπορούν να βρουν περιοχές που πρέπει να ξαναφυτευτούν. Η ελληνική γεωργία πρέπει να αξιοποιήσει τις τεχνολογικές αλλαγές και το κράτος θα πρέπει να δώσει κίνητρα και να είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια.
- Δημιουργία σύγχρονων Κέντρων Εξυπηρέτησης Αγροτών. Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Αγροτών θα είναι κάτι ανάλογο με τα ΚΕΠ, και θα παρέχουν όχι μόνο πληροφόρηση αλλά και συμβουλευτική υποστήριξή στους αγρότες.
- Διαφημιστικές καμπάνιες προώθησης αγροτικών προϊόντων: Δυστυχώς, οι μόνες επιτυχημένες καμπάνιες υπήρξαν οι καμπάνιες του Τουρισμού. Αλλά, ακόμα και αυτές ενισχύθηκαν σημαντικά από πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα. Ο Μικέλης Χατζηγάκης προτείνει πως μια συνολική και στοχευμένη καμπάνια προώθησης αγροτικών προϊόντων όχι μόνο θα ενίσχυε τις εξαγωγές και την ανταγωνιστικότητα των αγροτικών προϊόντων μας, αλλά θα ενδυνάμωνε και το «brand Ελλάδα».
- Αξιοποίηση συνεργειών Γεωργίας-Κτηνοτροφίας με τον Τουρισμό: Η ελληνική γεωργία και κτηνοτροφία θα πρέπει να εκμεταλλευτεί πλεονεκτήματα από υπηρεσίες κλειδιά όπως ο τουρισμός. Η γεωργία και η κτηνοτροφία θα μπορούσε να γίνει ένα συστατικό στοιχείο της τουριστικής βιομηχανίας, που θα έφερνε πιο συγκεκριμένα κομμάτια επισκεπτών. Για παράδειγμα, ολόκληρες περιοχές στην χώρα μας θα μπορούσαν να γίνουν αντίστοιχες “Napa ή Sonoma Valleys” για δοκιμασίες κρασιών, προσελκύοντας σημαντικά κομμάτια τουριστών.