Την τρέχουσα περίοδο με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής
Πολιτικής για την εκπαίδευση κρατουμένων σε ρομποτικές και μηχανικές
κατασκευές, υλοποιείται στο Κατάστημα Κράτησης Τρικάλων η δράση «Δημιουργία Μετεωρολογικού Σταθμού με Arduino» σε συνεργασία με το Αναπτυξιακό Κέντρο Θεσσαλίας (Α.ΚΕ.Θ.).
Η βουλευτής Τρικάλων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κατερίνα Παπακώστα, συνέβαλε
στην προμήθεια του απαραίτητου υλικού ενώ η Γενική Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής, κ. Σοφία Νικολάου, ανέλαβε την εξεύρεση προγραμμάτων και δράσεων ρομποτικών και μηχανικών κατασκευών.
Εκ μέρους του Καταστήματος Κράτησης Τρικάλων, ευχαριστούμε θερμά την
βουλευτή Τρικάλων της Νέας Δημοκρατίας κ. Κατερίνα Παπακώστα για την ευγενική χορηγία της, την κ. Ευαγγελία Ντόνα Διευθύντρια του Αναπτυξιακού Κέντρου Θεσσαλίας (Α.ΚΕ.Θ.) για την ανταπόκριση του Α.ΚΕ.Θ. ώστε να υλοποιηθεί η δράση, τον κ. Σταύρο Μητσιάδη υπεύθυνο καθηγητή, έμπειρο συνεργάτη του Αναπτυξιακού Κέντρου Θεσσαλίας και την κ. Μαρία Μουτσάκη Διευθύντρια του 2ου ΣΔΕ Τρικάλων για την παραχώρηση αίθουσας και την πολύτιμη συνδρομή της αλλά και την υποστήριξη της συμμετοχής μαθητών του Σχολείου της Φυλακής στην εν λόγω δράση.
Ακολουθεί το σχετικό Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
Με εκτίμηση
Θωμάς Χαχάμης
Προϊστάμενος Διεύθυνσης
Καταστήματος Κράτησης Τρικάλων
Πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής για την
εκπαίδευση κρατουμένων σε ρομποτικές και μηχανικές κατασκευές
Μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας των
κρατουμένων στα Καταστήματα Κράτησης, υλοποιεί η Γενική Γραμματεία
Αντεγκληματικής Πολιτικής.
Πρόκειται για τη δημιουργία Μετεωρολογικού Σταθμού εντός του Καταστήματος
Κράτησης Τρικάλων, όπου ομάδες κρατουμένων μπορούν να εκπαιδευτούν για 30
ώρες, δημιουργώντας ως μαθησιακό αποτέλεσμα έναν λειτουργικό μετεωρολογικό σταθμό.
Ταυτόχρονα έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν πάνω σε ρομποτικές και
μηχανικές κατασκευές, διευρύνοντας τις γνώσεις τους.
Η δράση αυτή είναι υψίστης εκπαιδευτικής αξίας, καθώς αποσκοπεί στην απόκτηση της κατάλληλης εκπαίδευσης και επαγγελματικών δεξιοτήτων προκειμένου να δοθούν στους κρατούμενους νέες ευκαιρίες επανένταξης στην κοινωνία.
Βασική επιδίωξη της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής του
υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, παραμένει η διαρκής εκπαίδευση των
κρατουμένων με σκοπό και την αποτελεσματικότερη επανένταξη των
αποφυλακισθέντων.
Πρόκειται για Μετεωρολογικό Σταθμό με «Arduino», στον οποίο οι κρατούμενοι
έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν για 30 ώρες προγραμματίζοντας τη μητρική πλακέτα ανοικτού κώδικα, δημιουργώντας ως μαθησιακό αποτέλεσμα έναν λειτουργικό μετεωρολογικό σταθμό.
Η ιδέα για τον Μετεωρολογικό Σταθμό και την εκπαίδευση των μαθητών –
κρατουμένων στο σχολείο του Κ.Κ. Τρικάλων ξεκίνησε από τον προϊστάμενο
διεύθυνσης, κ. Θωμά Χαχάμη και τη διοίκηση του Καταστήματος Κράτησης.
Η βουλευτής Τρικάλων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κατερίνα Παπακώστα, συνέβαλε
στην προμήθεια του απαραίτητου υλικού ενώ η Γενική Γραμματέας Αντεγκληματικής
Πολιτικής, κ. Σοφία Νικολάου, ανέλαβε την εξεύρεση προγραμμάτων και δράσεων
ρομποτικών και μηχανικών κατασκευών.
Άμεσα συντονίστηκε η δράση για την πρακτική εμπειρία και την ενασχόληση με
πειράματα, με αντικείμενο την εκπαιδευτική ρομποτική και τις μηχανικές
κατασκευές.
Παράλληλα, το Αναπτυξιακό Κέντρο Θεσσαλίας κατέθεσε την πρόταση για τον
Μετεωρολογικό Σταθμό και την εκπαίδευση ομάδας κρατουμένων, με υπεύθυνο
καθηγητή τον κ. Σπύρο Μητσιάδη.
Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση στα θέματα εκπαίδευσης κρατουμένων στοχεύει:
1. Στην εδραίωση και διεύρυνση γνώσεων και δεξιοτήτων.
2. Την ενεργό συμμετοχή των κρατουμένων σε συγκεκριμένες δράσεις και η
επικοινωνία στο πλαίσιο της ομάδας.
3. Την παροχή ευκαιριών σε ομάδες ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για εναλλακτικές
παιδαγωγικές προσεγγίσεις.
4. Την ανάπτυξη της ικανότητας κριτικής σκέψης όπως και της ικανότητας για λογική
και ανακλαστική σκέψη.
5. Την αναβάθμιση της προσωπικότητας και της αυτοεκτίμησης σε ένα δύσκολο
περιβάλλον όπως τα Καταστήματα Κράτησης.
6. Την απόκτηση σύγχρονων γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που θα τους
βοηθήσουν στην κοινωνική και οικονομική ένταξη και ανέλιξή τους.
7. Τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους.