Με καρδιά την Καλαμπάκα η σιδηροδρομική Εγνατία – Κατερίνα Παπακώστα: Το σημείο κλειδί στα έργα αυτά είναι η περιοχή μας.
Έντονη κινητικότητα παρατηρείται από την Kυβέρνηση και τον ΟΣΕ για την μελλοντική υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα-Γιάννενα-Ηγουμενίτσα και Καλαμπάκα – Κοζάνη.
Την ευχάριστη είδηση μετέφερε η Τρικαλινή βουλευτής Κατερίνα Παπακώστα μετά από συναντήσεις που είχε με κυβερνητικούς παράγοντες και υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με την κ. Παπακώστα για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ηγουμενίτσα εγκρίθηκε η χρηματοδότηση και η ανακήρυξη των αναδόχων μελετών ύψους 20 εκατ. Ευρώ αναμένεται στο τέλος του 2022, ενώ η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται το 2030.
Αναλυτικά
Νέα σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα
Κατάσταση :
Είναι ενταγμένη στο Κεντρικό Δίκτυο Δ.Δ.Μ.
Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση μελετών ύψους 20,0 εκατ. Ευρώ
Προκήρυξη μελετών : Τέλος 2021 σε 4 τμήματα
Ανακήρυξη Αναδόχου μελετών : Τέλος 2022
Ολοκλήρωση μελετών : Α΄εξάμηνο 2025
Ολοκλήρωση έργου : Στόχος το 2030
Πολύ ευχάριστα είναι επίσης τα νέα και για την Σιδηροδρομική Γραμμή από Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Καλαμπάκας– Σ.Σ. Σιάτιστας – Σ.Σ. Κοζάνης και επέκταση του άξονα Καλαμπάκα – Ηγουμενίτσα
Προτείνεται :
Η αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη από Αναλυτικό σε Κεντρικό Δίκτυο των Διευρωπαικών Δικτύων Μεταφορών
Χαρακτηριστικά :
α. Νέα μονή Σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα – Κοζάνη με σημεία
εξυπηρέτησης διασταυρούμενων συρμών
β. Μήκος γραμμής : 96km
γ. Νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί με κυριότερους σε Καλαμπάκα, Δήμητρα,
Γρεβενά, Σιάτιστα, Κοζάνη (περιοχή Κοίλα)
Σύνδεση με την υπό σχεδιασμό γραμμή Κοζάνη – Βέροια και την υφιστάμενη
γραμμή Πλατύ – Φλώρινα – Bitola μέσω της υφιστάμενης γραμμής Αμύνταιο –
Κοζάνη
δ. Ταχύτητα μελέτης 160km/hr
ε. Ανισόπεδες διαβάσεις
στ. Ηλεκτροκινούμενη και τηλεδιοικούμενη
ζ. Χρόνος διαδρομής Καλαμπάκα – Κοζάνη : 40min
η. Δαπανήθηκαν από Εθνικούς Πόρους για μελετητική ωρίμανση 10,00 εκατ. Ευρώ
θ. Μεγέθη, κόστη και χρονοδιάγραμμα του έργου
Υπάρχει σχετική μελετητική ωριμότητα, διαφορετική ανά τμήμα
Ωριμότητα μελετών 50%
Προσδιορίστηκαν οι υπολειπόμενες μελέτες που θα προταθούν, το
Σεπτέμβριο 2021, για ένταξη στο CEF 2
Μετά την ένταξή τους θα προκηρυχθούν και θα συμβατοποιηθούν στο
πλαίσιο 3 συμβάσεων.
Στόχος, η ολοκλήρωση των μελετών εντός του 2025
Πιθανό ποσό για μελέτες, μετά τις εκπτώσεις : 10,00 εκατ. Ευρώ
Χρόνος ολοκλήρωσης του έργου : Εκτιμάται το 2027 – 2028
Κόστος έργου : Εκτιμάται 750,00 εκατ. Ευρώ