Ηλεκτροκίνηση μόνο στο Λάρισα – Βόλος; – Η Δυτική Θεσσαλία και πάλι στο περιθώριο;
Σύμφωνα με επανηλειμένα, τις τελευταίες ημέρες, δημοσιεύματα των εφημερίδων του Βόλου και της Λάρισας, με απόφαση του υπηρεσιακού υπουργού Ανάπτυξης κ. Γιάννη Στουρνάρα εντάχθηκε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής της ανατολικής Θεσσαλίας με το ποσό των 22 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με επανηλειμένα, τις τελευταίες ημέρες, δημοσιεύματα των εφημερίδων του Βόλου και της Λάρισας, με απόφαση του υπηρεσιακού υπουργού Ανάπτυξης κ. Γιάννη Στουρνάρα εντάχθηκε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής της ανατολικής Θεσσαλίας με το ποσό των 22 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με επανηλειμένα, τις τελευταίες ημέρες, δημοσιεύματα των εφημερίδων του Βόλου και της Λάρισας, με απόφαση του υπηρεσιακού υπουργού Ανάπτυξης κ. Γιάννη Στουρνάρα εντάχθηκε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής της ανατολικής Θεσσαλίας με το ποσό των 22 εκατομμυρίων ευρώ.
Η εξέλιξη αυτή μας προκάλεσε έκπληξη δεδομένου ότι η ηλεκτροκίνηση Παλαιοφαρσάλου- Καλαμπάκας είναι γνωστό ότι ήταν μελετητικά ωριμότερο έργο από το αντίστοιχο του Βόλου-Λάρισας. Ο δήμαρχος του Βόλου μάλιστα σε δηλώσεις του ανάμεσα στα άλλα αναφέρει πως «…ειδικά για το Βόλο το έργο της ηλεκτροκίνησης είναι στρατηγικής σημασίας … και θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου».
Εμείς απλά επισημαίνουμε ότι η γραμμή της δυτικής Θεσσαλίας έχει εκσυγχρονιστεί ήδη και οι μελέτες για την ηλεκτροκίνησή της είχαν από καιρό προχωρήσει αρκετά και σε κάθε περίπτωση έγιναν πριν από τις αντίστοιχες μελέτες για την ανατολική Θεσσαλία.
Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα:
1. Ποιοι είναι οι μηχανισμοί που επέβαλαν τον διαχωρισμό σε δύο τμήματα του έργου της ηλεκτροκίνησης του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου και μεθόδευσαν την προώθηση εκείνου του τμήματος που υστερεί μελετητικά και όχι του σύγχρονου τμήματος της δυτικής Θεσσαλίας που είναι μελετητικά ωριμότερο;
2. Αφού σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΟΣΕ το κόστος για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Βόλου-Λάρισα, με τη χρησιμοποίηση των υπαρχόντων υλικών στον ΟΣΕ, ανέρχεται μόλις στο ποσό των 11 εκατομμυρίων ευρώ, γιατί διατίθεται ολόκληρο το ποσό των 22 εκατομμυρίων στην ανατολική Θεσσαλία;
Οι φορείς της δυτικής Θεσσαλίας καθώς και οι νεοεκλεγέντες βουλευτές πρέπει να δραστηριοποιηθούν άμεσα ώστε το έργο να εκτελεστεί στο σύνολό του, δηλαδή σε ολόκληρο τον Θεσσαλικό χώρο ταυτόχρονα.
Μεγάλες είναι και οι ευθύνες του κ. Αγοραστού ο οποίος πρέπει να αποδείξει στην πράξη ότι οι εξαγγελίες του για ισόρροπη ανάπτυξη και καλλιέργεια περιφερειακής συνείδησης έχουν πραγματική αξία.
Το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων επισκέφθηκε σήμερα τον αντιπεριφερειάρχη κ. Μιχαλάκη καθώς και τον δήμαρχο κ. Λάππα και τους ενημέρωσε για τις εξελίξεις. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για την ενημέρωση όλων των βουλευτών και σύντομα περιμένουμε, όπως μας είπε ο δήμαρχος Τρικκαίων, τη σύγκλιση σύσκεψης όλων των φορέων της δυτικής Θεσσαλίας προκειμένου να επανατοποθετηθεί το θέμα στη σωστή του βάση.