Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία σύμφωνα με το ypodomes.com θα έχει μήκος 70,5 χλμ και κόστος 442,1 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση σύμφωνα με πληροφορίες θα καλυφθεί πλήρως από το Ταμείο Ανάκαμψης (το έργο είναι στις προτάσεις της ελληνικής πλευράς). Είναι το έργο που στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ θεωρούν ως το πρώτο μεγάλο οδικό έργο ότι θα προκριθεί άμεσα. Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν μετά το καλοκαίρι με στόχο να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2024.
Θα ξεκινά από από τον Ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων και θα καταλήγει στην Εγνατία Οδό, 15 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών.Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η κατασκευή του θα διαρκέσει 36 μήνες από την ημέρα έναρξης των εργασιών.
Η γενική κατασκευαστική πρόοδος πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Στο τμήμα αυτό, έχουν κατασκευαστεί έργα 30,9 εκατ. ευρώ (αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα). Από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω νέας χάραξης ολοκληρώνονται οι κτηματολογικές μελέτες.
Η νέα χάραξη σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του Έργου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία θα έχει 6 Ανισόπεδους Κόμβους: Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας. Γενικά δεν προβλέπονται πολύ μεγάλα τεχνικά έργα. Θα διαθέτει ωστόσο 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.), 20 Γέφυρες, 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις, θα έχει 3 αμφίπλευρους Χώρους Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC).
Επίσης προβλέπονται: 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας, 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό), 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού), 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού), 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, 1 Κτήριο Τροχαίας.