Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Τρικάλων για την επιλογή διευθυντών των σχολικών μονάδων
Συνάδελφοι /-φισσες. Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση, με την αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών
Συνάδελφοι /-φισσες. Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση, με την αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών
Συνάδελφοι /-φισσες. Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση, με την αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών από το σώμα των μονίμων εκπαιδευτικών του κάθε σχολείου (και με αποκλεισμένους τους αναπληρωτές) επιδιώκει να νομιμοποιήσει την επικείμενη αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.
Το σώμα των μονίμων διδασκόντων καλείται να κάνει πρακτικό στο οποίο θα καταγράψει τη θέση του, αφού όλοι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί πάρουν φύλλα ποιότητας με συγκεκριμένα ερωτήματα για τους υποψήφιους. Το πρακτικό αυτό μπορεί να συνυπολογιστεί γνωμοδοτικά και όχι καθοριστικά στη διαδικασία της συνέντευξης που θα έχουν τα διευρυμένα ΠΥΣΠΕ με τους υποψηφίους.
Συνάδελφοι, καταλαβαίνουμε ότι πολλοί από σας βλέπετε ως ευκαιρία να εκφράσετε είτε τη θετική σας είτε την αρνητική σας άποψη για κάποιους υποψηφίους.
Μην πέσετε στην παγίδα. Σκεφτείτε ότι όλη αυτή η διαδικασία είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση και αποτελεί εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/16 – Βερναδάκη, για την αξιολόγηση στο Δημόσιο και συγκεκριμένα ό,τι αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους, αλλά και από συνάδελφο προς συνάδελφο.
Σκεφτείτε επίσης ότι η συμμετοχή μας σ΄αυτή τη διαδικασία αποτελεί τον Δούρειο Ίππο για τη δική μας αξιολόγηση.Το Σεπτέμβρη του 2017 σχεδιάζουν να βάλουν σε εφαρμογή και το υπόλοιπο κομμάτι της αξιολόγησης.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο, να μη συντάξουν πρακτικά, να μη συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν, στο πλαίσιο της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
Στις συνεδριάσεις των συλλόγων στις 20 Ιούνη καταθέτουμε το σχέδιο πρακτικού και προτείνουμε να το υιοθετήσει ο Σύλλογος. Είναι πολύ βασικό να εκφραστεί η αποχή από τη διαδικασία ως απάντηση στην προσπάθεια της κυβέρνησης να μας εμπλέξει στην αξιολόγηση.
Η απεργία-αποχή δεν επιφέρει περικοπή μισθού διότι δεν απέχουμε από την εργασία και τα εκπαιδευτικά καθήκοντά μας, αλλά από μία συγκεκριμένη διαδικασία που δεν επιθυμούμε να συμμετάσχουμε .
Σε περίπτωση που η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων ενός σχολείου αποφασίσει να συμμετέχει στη διαδικασία, οι συνάδελφοι που μειοψηφούν καταθέτουν και πάλι το κείμενο δηλώνοντας την αποχή τους από τη διαδικασία και ζητούν αυτό να καταγραφεί στο πρακτικό.
Σε περίπτωση που κάποιος συνάδελφος θέλει να απέχει από τη διαδικασία και είναι ο αρχαιότερος και με βάση την Υπουργική Απόφαση ορίζεται πρόεδρος της συνεδρίασης, δεν αναλαμβάνει και δεν προωθεί καμία διαδικασία. Συμμετέχει κανονικά στη συνεδρίαση του σώματος, τοποθετείται με βάση την απόφαση του Συλλόγου, της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ και δηλώνει ότι απέχει καταθέτοντας το σχέδιο πρακτικού του συλλόγου μας.
Η υπουργική εγκύκλιος καταστρατηγεί κατάφωρα και παράνομα το εργασιακό ωράριο(συνεδριάσεις από τις 8π.μ μέχρι 8μ.μ.)
Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή από την αξιολόγηση πρέπει να εκφραστεί σε όλα τα επίπεδα του συνδικαλιστικού κινήματος και αυτό αφορά και τη στάση των αιρετών ,τους οποίους καλούμε να μη γίνουν αξιολογητές, να βάλουν παύλα (-) στη συνέντευξη, να παραβρίσκονται στη διαδικασία από τη σκοπιά της καλύτερης αποκάλυψης – ελέγχου – καταγγελίας.
ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗΝ Α.Σ.Ε.
Σχέδιο πρακτικού:
Σήμερα Τρίτη 20 Ιούνη 2017 μετά από σύγκλιση σε συνεδρίαση των εκπαιδευτικών του ………………………..με θέμα τη διατύπωση γνώμης για την επιλογή διευθυντή, δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι να γίνουμε αξιολογητές των υποψήφιων διευθυντών.
Δε θα ανοίξουμε εμείς το δρόμο για τη δική μας αντιδραστική, αντιπαιδαγωγική αξιολόγηση.
Με την όλη διαδικασία επιδιώκεται η νομιμοποίηση του πλαισίου στο οποίο θα κληθούν να δράσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης αλλά και η νομιμοποίηση της επικείμενης αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.
Έχουμε τη θέση πως η όλη διαδικασία της δρομολογημένης αξιολόγησης δεν έχει στόχο να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικοί, τα δημόσια σχολεία και τα στελέχη της εκπαίδευσης για να υπηρετήσουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δράσουν οι διευθυντές και τα άλλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, δρομολογούν το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών – μισθολογικών δικαιωμάτων, την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών και κατά συνέπεια την παραπέρα υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών. Δε θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών
ταχυτήτων, δε θέλουμε διευθυντές μάνατζερ – αξιολογητές.
Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση της ΑΔΕΔΥ, του Σωματείου μας και του Κλάδου μας, δηλώνουμε ότι δε συντάσσουμε πρακτικά αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών, δε συμπληρώνουμε ερωτηματολόγια (φύλλα ποιότητας). Υλοποιούμε την «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ [και η ΔΟΕ (για τα Δημοτικά Σχολεία)]
Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.
Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί του ………………..(ακολουθούν υπογραφές)