Έρχεται το φυσικό αέριο στα αυτοκίνητα
Το «πράσινο φως» για την εισαγωγή της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο και στην Ελλάδα ανάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,
Το «πράσινο φως» για την εισαγωγή της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο και στην Ελλάδα ανάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,
Το «πράσινο φως» για την εισαγωγή της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο και στην Ελλάδα ανάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ την ίδια στιγμή επιχειρείται να αρθούν τα εμπόδια για την αύξηση της κυκλοφορίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε παρέχεται ουσιαστικά η δυνατότητα μετατροπής του κινητήρα ενός αυτοκινήτου σε διπλής καύσης, ώστε να μπορεί να κινείται με συμβατικά καύσιμα αλλά και με φυσικό αέριο.
Παράλληλα ορίζεται ότι το πολύ σε έξι μήνες θα υπάρξει απόφαση από τα συναρμόδια υπουργεία, η οποία θα καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα εγκατασταθούν στους υφιστάμενους ή υπό αδειοδότηση στεγασμένους ή υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, στα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων και στα δημόσια ή ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Το κόστος για την κίνηση ενός οχήματος με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι είναι χαμηλότερο από το 1/3 αυτού της βενζίνης. Ομως σχετικά υψηλό είναι το κόστος εγκατάστασης κινητήρα CNG, το οποίο κυμαίνεται από 850 έως 1.300 ευρώ για όχημα 1.400 κυβικών. Αν το όχημα είναι 1.600 κυβικά και άνω το κόστος ανέρχεται στα περίπου 1.800 ευρώ.
Πάντως, σε περίπτωση που τελεσφορήσει η συζήτηση για επιδότηση της εγκατάστασης κινητήρα CNG από το ΕΣΠΑ, τότε το κόστος θα μειωθεί δραστικά. Αυτό όμως θα γίνει σε βάθος χρόνου.
Στην Ελλάδα με φυσικό αέριο τροφοδοτούνται περισσότερα από 600 λεωφορεία της ΟΣΥ και 102 απορριμματοφόρα δήμων.
Ζήτημα χρόνου θεωρείται και η ίδρυση πρατηρίων φυσικού αερίου ή η μετατροπή υφιστάμενων πρατηρίων σε μεικτά από ιδιώτες.