Επιστολή της αναισθησιολόγου κας Ελένης Πολύζου στον Υπουργό Παιδείας, για την Διδασκαλία της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης και ένταξη στο σχολικό πρόγραμμα
Επιστολή παρέδωσε σήμερα η ιατρός – αναισθησιολόγος κα Ελένη Πολύζου στον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου με θέμα: “Διδασκαλία Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης και ένταξη στο σχολικό πρόγραμμα”.
Η επιστολή:
Ελένη Πολύζου
Ιατρός Αναισθησιολόγος, Διευθύντρια ΕΣΥ ΓΝ Τρικάλων
Διευθύντρια Σεμιναρίων BLS/AED Ευρωπαϊκού Συμβούλιου Αναζωογόνησης
Επίτιμη Διδάσκουσα ΣΕΦΑΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Συντονίστρια Τομέα Υγείας, Ομάδα Εθελοντών Δήμου Τρικκαίων
Τρίκαλα, 8 Αυγούστου 2018
Προς: Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κ. Γαβρόγλου
Θέμα: Διδασκαλία Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης και ένταξη στο σχολικό πρόγραμμα
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Η εκπαίδευση των μαθητών στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση-ΚΑΡΠΑ είναι μία καινοτόμος ελπιδοφόρα δράση για να σωθούν χιλιάδες ζωές σ’ όλο τον κόσμο, μετά από καρδιακή ανακοπή, οδηγώντας σε αξιοσημείωτη βελτίωση της δημόσιας υγείας, ενώ ταυτόχρονα ενισχύονται οι προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών, συνεισφέροντας στους ευρύτερους μαθησιακούς στόχους της σύγχρονης εκπαίδευσης, για την προετοιμασία υπεύθυνων ενεργών πολιτών.
Η ΚΑΡΠΑ αναγνωρίζεται σήμερα ως βασική και πολύτιμη δεξιότητα ζωής.
Διεθνείς οργανισμοί δίνουν έμφαση στην αξία της διδασκαλίας ΚΑΡΠΑ στα παιδιά, αναδεικνύοντας το σχολείο ως ιδεώδες περιβάλλον, καθώς η εκπαίδευση μπορεί να γίνει με δομημένο τρόπο και ως μέρος του σχολικού προγράμματος.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ενέκρινε δήλωση για την εκπαίδευση των παιδιών σχολικής ηλικίας στην ΚΑΡΠΑ, σ’ όλο τον κόσμο, με την οποία προτείνεται η εκπαίδευση των μαθητών στην ΚΑΡΠΑ από την ηλικία 12 ετών ή και νωρίτερα, για 2 ώρες το χρόνο (Kids save lives – Training school children in cardiopulmonary resuscitation worldwide, 2015).
Οι μαθητές με την εκπαίδευση στην ΚΑΡΠΑ κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων, αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες για να δράσουν αποτελεσματικά σε περίπτωση καρδιακής ανακοπής, αλλά και την κουλτούρα ανταπόκρισης, σώζοντας ζωές. Κάθε παιδί που εκπαιδεύεται στην ΚΑΡΠΑ είναι ένας εν δυνάμει διασώστης και ταυτόχρονα πολλαπλασιαστής αυτής της ζωτικής γνώσης στην κοινότητα. Παράλληλα τα παιδιά μαθαίνουν να βοηθούν του άλλους, καλλιεργείται το αίσθημα της κοινωνικής ευθύνης και ενισχύεται η αυτοπεποίθηση, η αυτοεκτίμηση και η αυτοαποτελεσματικότητα των παιδιών.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παρέχουν επαρκώς εκπαίδευση ΚΑΡΠΑ στους μαθητές, μετά από κατάλληλη επιμόρφωση και υποστήριξη. Προγράμματα διδασκαλίας ΚΑΡΠΑ, μπορεί να εφαρμοσθούν στο σχολείο, με το ήδη υπάρχον προσωπικό και να ενσωματωθούν στο σχολικό πρόγραμμα, χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία του σχολείου. Σε 19 χώρες της Ευρώπης η εκπαίδευση ΚΑΡΠΑ παρέχεται από εκπαιδευτικούς.
Αυτά μπορεί να επιτευχθούν με την υποχρεωτική με νόμο ένταξη της διδασκαλίας ΚΑΡΠΑ στο σχολικό πρόγραμμα. Στις περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ η εκπαίδευση των μαθητών στην ΚΑΡΠΑ είναι υποχρεωτική με νόμο, στην Ευρώπη είναι υποχρεωτική με νόμο σε 5 χώρες, ενώ σε άλλες 16 χώρες είναι σύσταση.
Κύριε Υπουργέ,
Η χώρα μας δεν μπορεί να είναι απούσα από την παγκόσμια εκστρατεία για την εκπαίδευση των παιδιών στην ΚΑΡΠΑ, σ’ ένα σύγχρονο κόσμο και μια κοινωνία αλληλεγγύης.
Απευθύνομαι σε εσάς και ζητώ με τις δικές σας ενέργειες, να ενταχθεί η διδασκαλία ΚΑΡΠΑ στο σχολικό πρόγραμμα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τις εξελίξεις της παγκόσμιας γνώσης, στα πλαίσια της υλοποίησης του οράματος για το Νέο Σχολείο – Σχολείο 21ου Αιώνα.
Με τιμή
Ελένη Πολύζου