Επαφές για την Ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας
Την Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκαν οι επαφές του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου μας με τους βουλευτές των Τρικάλων για το θέμα της ηλεκτροκίνησης.
Την Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκαν οι επαφές του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου μας με τους βουλευτές των Τρικάλων για το θέμα της ηλεκτροκίνησης.
Την Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκαν οι επαφές του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου μας με τους βουλευτές των Τρικάλων για το θέμα της ηλεκτροκίνησης.
Ο σύλλογος έδωσε σε όλους του βουλευτές κατατοπιστικό φάκελο με την ως τώρα πορεία των προσπαθειών και όλες τις εξελίξεις που έχουν σημειωθεί όσον αφορά την ωρίμανση του σημαντικού για τη Δυτική Θεσσαλία έργου.
Οι προσπάθειες του συλλόγου ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2008, όταν έθεσε το θέμα στον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Γιώργο Γιαννούση.
Τον Mάρτιο του 2009 έγινε στα Τρίκαλα ημερίδα παρουσία του κ. Γιαννούση για το θέμα αυτό, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα την έναρξη της κατάρτισης των αναγκαίων μελετών για την κατασκευή του έργου.
Οι μελέτες προχώρησαν αρκετά, αλλά τελικά χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων εξασφάλισε μόνον η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου-Λάρισας, παρ ότι μελετητικά το έργο της δυτικής Θεσσαλίας ήταν τουλάχιστον μέχρι πριν λίγο καιρό πιο ώριμο από το αντίστοιχο της ανατολικής..
Οι βουλευτές των Τρικάλων μας διαβεβαίωσαν ότι θα κάνουν ότι είναι δυνατό για να καταστεί εφικτή και η χρηματοδότηση του έργου της Δυτικής Θεσσαλίας το συντομότερο δυνατό. Θα υπάρξουν μάλιστα νέα σε λίγες μέρες από πλευράς ΟΣΕ για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των μελετών ώστε να καταρτιστούν τα τεύχη της δημοπράτησης. Υπενθυμίζουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι στη βουλή ο κ. Κωστής Χατζηδάκης είπε ότι τα τεύχη δημοπράτησης μπορούν να είναι έτοιμα μέχρι το τέλος του 2013. Ο κ. Αγοραστός από την πλευρά του πρόσφατα δεσμεύτηκε προς τον πρόεδρο του ΟΣΕ πως αν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες η περιφέρεια Θεσσαλίας θα εξασφαλίσει χρηματοδότηση για το έργο.
ΓΙΑΤΙ ΖΗΤΑΜΕ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ.
• Το δίκτυο σήμερα.
– Σήμερα υπάρχει στον κεντρικό άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης διπλή σιδηροδρομική γραμμή με κατεστραμμένη λόγω κλοπών την ηλεκτροκίνηση από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα, μονή γραμμή χωρίς ηλεκτροκίνηση από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό και διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση από τον Δομοκό μέχρι την Θεσσαλονίκη.
– Τα τρένα κινούνται με μηχανή ντίζελ από την Αθήνα μέχρι τον Δομοκό, όπου αλλάζουν την μηχανή με ηλεκτροκίνητη και συνεχίζουν για την Θεσσαλονίκη. Το αντίθετο γίνεται στην αντίστροφη διαδρομή.
• Στο κοντινό μέλλον.
– Θα ηλεκτροκινηθεί η υπάρχουσα γραμμή Λάρισα – Βόλος.
– Σε περίπου 2 χρόνια θα ολοκληρωθούν τα έργα στον κεντρικό άξονα και θα υπάρχει παντού διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση.
– Ειδικά στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός κατασκευάζεται διπλή σιδηροδρομική γραμμή με νέα χάραξη και θα μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής κατά μία ώρα.
– Δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις για διασταυρώσεις τρένων και οι ανταποκρίσεις στον Παλαιοφάρσαλο δεν θα είναι πια κουραστικές.
• Τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης.
– Τα ηλεκτροκίνητα τρένα είναι ταχύτερα, πιο οικολογικά και συγχρόνως πολύ πιο οικονομικά στην κατανάλωση ενέργειας και στην συντήρησή τους.
– Σήμερα η πόλη της Λάρισας έχει στην ηλεκτροκίνητη γραμμή κάθε μέρα 20 δρομολόγια για την Θεσσαλονίκη (από τα οποία τα 12 είναι προαστιακά). Αν σήμερα είχαμε και εμείς στη δυτική Θεσσαλία ηλεκτροκίνηση, θα μπορούσαν τα μισά προαστιακά της Λάρισας να συνεχίζουν μέχρι και την Καλαμπάκα, δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα τακτικής συγκοινωνίας και με τον Βόλο.
– Σήμερα η Δυτική Θεσσαλία έχει μόνο δύο δρομολόγια (ένα απευθείας και ένα με ανταπόκριση) για την Αθήνα, και άλλο ένα απευθείας για την Θεσσαλονίκη.
– Αν δεν κατασκευαστεί άμεσα η ηλεκτροκίνηση στην Δυτική Θεσσαλία, μοιραία θα καταργηθούν τα απευθείας δρομολόγια.
– Ταυτόχρονα θα υπάρξει μεγάλος κίνδυνος, να εγκαταλειφθεί πλήρως η γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, αφού δεν θα συμφέρει στον ΟΣΕ να λειτουργεί ντίζελ αμαξοστάσιο και να συντηρεί ντίζελ τρένα, αποκλειστικά και μόνο, για μία τόσο μικρή γραμμή.
– Μόνο αν κατασκευαστεί η ηλεκτροκίνηση θα είναι εφικτό να διατηρηθούν τα απευθείας δρομολόγια.
– Επίσης με την ηλεκτροκίνηση θα είναι δυνατή, λόγω του χαμηλού κόστους λειτουργίας, και η πυκνή δρομολόγηση ελαφρών τρένων για την τοπική συγκοινωνία και τις όποιες ανταποκρίσεις στον Παλαιοφάρσαλο.
Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων