Εμπορικό κέντρο – γίγας στο σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας

Μεγάλο εμπορικό κέντρο, στα πρότυπα των «villages», με εμπορικά καταστήματα αλλά και χώρους ψυχαγωγίας στα πρότυπα αντίστοιχων κέντρων που λειτουργούν στα περίχωρα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, σχεδιάζει η κυβέρνηση να δημιουργήσει στο σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας.

0 621

Μεγάλο εμπορικό κέντρο, στα πρότυπα των «villages», με εμπορικά καταστήματα αλλά και χώρους ψυχαγωγίας στα πρότυπα αντίστοιχων κέντρων που λειτουργούν στα περίχωρα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, σχεδιάζει η κυβέρνηση να δημιουργήσει στο σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας.

Μεγάλο εμπορικό κέντρο, στα πρότυπα των «villages», με εμπορικά καταστήματα αλλά και χώρους ψυχαγωγίας στα πρότυπα αντίστοιχων κέντρων που λειτουργούν στα περίχωρα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, σχεδιάζει η κυβέρνηση να δημιουργήσει στο σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας.
Το σχέδιο δεν είναι καινούργιο – είχε συζητηθεί και επί κυβέρνησης ΝΔ. Αυτή τη φορά όμως η οξύτατη δημοσιονομική πίεση και η ανάγκη να περιοριστούν τα ελλείμματα του ΟΣΕ επαναφέρουν το σχέδιο στο προσκήνιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν σε μερίδα του Τύπου, το εμπορικό κέντρο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης από ιδιώτες. Το εμπορικό κέντρο στο σταθμό της Λάρισας θα είναι το πρώτο που θα γίνει – πιλοτικά – στην Ελλάδα, ενώ ανάλογα σχέδια γίνονται και για το σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης.
Η επιλογή της Λάρισας έγινε για τρεις κυρίως λόγους:
– ο ΟΣΕ έχει μεγάλη ακίνητη περιουσία στην περιοχή του σταθμού,
– ο σιδ. σταθμός είναι – σχετικά – κοντά στο κέντρο της πόλης,
– η αγοραστική δύναμη των Λαρισαίων, καίτοι μειούμενη, είναι από τις πλέον υψηλές στη χώρα.
Το σχέδιο εντάσσεται στην ανάγκη της άμεσης αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία, βάσει της τελευταίας αποτίμησης, φτάνει τα 85.000 στρέμματα, με την αξία της να ανέρχεται σε 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ και την αξία της πάγιας σιδηροδρομικής υποδομής σε περίπου 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, τα μισθωμένα ακίνητα του Οργανισμού φτάνουν μόλις τα 820, ενώ τα έσοδα του ΟΣΕ από αυτά δεν ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια ευρώ.
Υπό μελέτη βρίσκεται και η αξιοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών, ώστε να «φιλοξενηθεί» στις ράγες τους η υποδομή για ευρυζωνικά δίκτυα, κίνηση η οποία θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τον Οργανισμό.

ΜΕΤΡΑ
Οι εξελίξεις στον ΟΣΕ αναμένονται ραγδαίες καθώς είναι ο Οργανισμός με τα μεγαλύτερα συσσωρευμένα χρέη (άνω των 10 δισ. ευρώ). Σύντομα – πιθανόν και εντός της εβδομάδας – θα συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο το θέμα των αποκρατικοποιήσεων στο οποίο κυριαρχεί ο οργανισμός σιδηροδρόμων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες που διαρρέουν από κυβερνητικούς παράγοντες η κυβέρνηση σχεδιάζει:
– Μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ ακόμα και στο μισό και περικοπές στις αποδοχές τους (από τις 7.500 υπαλλήλους, θα συνταξιοδοτηθούν φέτος οι 1.500 ενώ άλλοι 1000 θα μεταταχθούν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα – στους υπόλοιπους εργαζόμενους θα γίνει περικοπή στα επιδόματα).
– Είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος θα αναλάβει ποσοστό από 45%-49% και το μάνατζμεντ με «προίκα» και τη δυνατότητα αξιοποίησης μέρους της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού.
– Ολοκλήρωση των έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας.
– Περικοπές ζημιογόνων δρομολογίων και ένταξη άλλων σε επιδοτούμενο καθεστώς άγονων γραμμών, όπως συμβαίνει σε πλοία και αεροπλάνα.
– Αυξήσεις στα κόμιστρα των εμπορευματικών μεταφορών αλλά και στα εισιτήρια των επιβατικών αμαξοστοιχιών ώστε αυτές να φθάσουν στο 75-80% της τιμής των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ στις ίδιες διαδρομές.
– Είσοδο ιδιωτικών τρένων στη γραμμή Αθήνα -Λάρισα – Θεσσαλονίκη που θεωρείται η πλέον κερδοφόρα.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Λάρισας

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr