Δήλωση Παναγιώτας Δριτσέλη και Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ
Με αφορμή τη σημερινή ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων σχετικά με το Σχέδιο Αθηνά από τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι βουλευτές Θεσσαλίας του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Παναγιώτα Δριτσέλη (Τρικάλων),
Με αφορμή τη σημερινή ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων σχετικά με το Σχέδιο Αθηνά από τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι βουλευτές Θεσσαλίας του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Παναγιώτα Δριτσέλη (Τρικάλων),
Με αφορμή τη σημερινή ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων σχετικά με το Σχέδιο Αθηνά από τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι βουλευτές Θεσσαλίας του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Παναγιώτα Δριτσέλη (Τρικάλων), Ηρώ Διώτη-Δημήτρης Γελαλής (Λάρισας), Νίκος Μιχαλάκης (Καρδίτσας) και Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος (Μαγνησίας), εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:
Μετά από μία σειρά “υπόγειων διεργασιών” μεταξύ ημετέρων, καθώς και έντεχνης μείωσης της περιόδου διαβούλευσης που προβλέπεται με τους ενδιαφερόμενους ακαδημαϊκούς φορείς, πριν από κάθε αλλαγή στον ακαδημαϊκό χάρτη, από 60 σε 30 ημέρες –με τροπολογία σε άσχετο ν/σ του Υπουργείου Υγείας-, παρουσιάστηκε σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος αναφορικά με την ψευδεπίγραφη «Αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης – Σχέδιο ΑΘΗΝΑ».
Το προσχέδιο ΠΔ που εστάλη χθες Τρίτη στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα της χώρας, καθώς και στους βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής, αφήνοντας έκπληκτες τις επιμέρους ακαδημαϊκές κοινότητες, τους φοιτητές των διαφόρων Τμημάτων που συγχωνεύονται ή καταργούνται, καθώς και τις τοπικές κοινωνίες, αλλάζει πλήρως το τοπίο τόσο σε σχέση με τη σημερινή υφιστάμενη διασπορά και λειτουργία Σχολών και Τμημάτων σε διάφορες πόλεις, όσο και σε αντιπαραβολή με το Σχέδιο που είχε παρουσιάσει το Υπουργείο Παιδείας στις αρχές Φεβρουαρίου.
Σε ότι αφορά στη Θεσσαλία, υπάρχουν βίαιες ανακατατάξεις και συγχωνεύσεις Τμημάτων, με κριτήρια που δε φέρουν καν ψήγμα ακαδημαϊκότητας.
Όσοι βιάστηκαν να πανηγυρίσουν ότι «κατόπιν ενεργειών μου» ο χάρτης των ακαδημαϊκών Τμημάτων στην περιοχή τους θα παραμείνει ως έχει, διαψεύστηκαν πλήρως. Αντίθετα, δικαιώθηκε η θέση και απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ να μη συμμετάσχει σε αυτές τις προσχηματικές συναντήσεις, οι οποίες είχαν ως στόχο αφενός να στρέψουν τη μια τοπική κοινωνία ενάντια στην άλλη και αφετέρου να θολώσουν τα νερά.
Η επιλογή και η βιασύνη του ΥΠΑΙΘΠΑ να καταφύγει στη λύση της έκδοσης ΠΔ, προκειμένου
να μην αφήσει το περιθώριο ουσιαστικής διαβούλευσης με την ακαδημαϊκή κοινότητα,
να αποφύγει να φέρει σε πραγματική συζήτηση στη Βουλή τις προτάσεις του για αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης καταθέτοντας σχετικό νομοσχέδιο,
να ξεπεράσει το σκόπελο των ίδιων των βουλευτών της συμπολίτευσης που είναι δεδομένο ότι θα αντιταχθούν στο κλείσιμο τμημάτων των περιφερειών εκλογής τους,
δημιουργεί επιπλέον υποψίες ότι απώτερος στόχος του είναι η μη φοίτηση ώστε οι υφιστάμενες κενές πλέον υποδομές των Ιδρυμάτων να λειτουργήσουν μελλοντικά με όρους ιδιωτικοποίησης και ελεύθερης αγοράς.
Ουδεμία εμπιστοσύνη έχουμε στο Υπουργείο Παιδείας, ότι το τελικό Σχέδιο Αθηνά που θα στείλει για υπογραφή στον κ. Παπούλια θα έχει σχέση με το σχέδιο που συζητείται σήμερα, και ότι δε θα υπάρξουν και νέες ανακατατάξεις, προς χάριν εσωκομματικών, πελατειακών συμφερόντων.
Πραγματικός στόχος του Σχεδίου Αθηνά δεν είναι «η εκπλήρωση του θεμελιώδους ρόλου της Δημόσιας & Δωρεάν Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική» όπως ευαγγελίζεται το Υπουργείο, αλλά η μείωση εισακτέων και προσωπικού των Ιδρυμάτων, η εκποίηση μεγάλων κτιριακών εγκαταστάσεων, η επιβολή των δύο κύκλων σπουδών, και εν τέλει η πριμοδότηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, που θα μπορούν πλέον να λειτουργούν ακόμη και σε εγκαταστάσεις των δημοσίων ΑΕΙ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ ζητά την απόσυρση του Σχεδίου Αθηνά και να δοθεί ο λόγος στην ακαδημαϊκή κοινότητα και στις τοπικές κοινωνίες, ώστε να καταθέσουν προτάσεις για την ενίσχυση και αναβάθμιση της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης.