Δεν θα κόβεται το ρεύμα Νοέμβριο – Μάρτιο και Ιούλιο – Αύγουστο
Την απαγόρευση της διακοπής ηλεκτροδότησης λόγω οφειλών μεταξύ Νοεμβρίου – Μαρτίου και Ιουλίου – Αυγούστου προβλέπει ο νέος «Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας» της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).
Την απαγόρευση της διακοπής ηλεκτροδότησης λόγω οφειλών μεταξύ Νοεμβρίου – Μαρτίου και Ιουλίου – Αυγούστου προβλέπει ο νέος «Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας» της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).
Την απαγόρευση της διακοπής ηλεκτροδότησης λόγω οφειλών μεταξύ Νοεμβρίου – Μαρτίου και Ιουλίου – Αυγούστου προβλέπει ο νέος «Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας» της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).
Στόχος των ρυθμίσεων είναι η προστασία των ευπαθών ομάδων, ενώ προβλέπονται και διευκολύνσεις στην αποπληρωμή των χρεών που βαραίνουν τους καταναλωτές.
Ο Κώδικας έχει ήδη αποσταλεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου να εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση.
Αναλυτικά, προβλέπεται:
– H προθεσμία εξόφλησης οποιουδήποτε λογαριασμού κατανάλωσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 40 ημέρες.
– Οι προμηθευτές υποχρεούνται να παρέχουν τη δυνατότητα στους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Κάθε μηνιαία δόση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του Ευάλωτου Οικιακού Πελάτη.
– Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποβάλουν στον αρμόδιο Διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης, ή να καταγγείλουν τη σύμβασή τους με Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών κατανάλωσης, α) κατά το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο έως και Μάρτιο, και β) κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου.
– Για τους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, ο Προμηθευτής δικαιούται να καταγγείλει τη Σύμβαση Προμήθειας μόνο στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος Πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την εξόφληση έξι διαδοχικών λογαριασμών κατανάλωσης, και εφ’ όσον προηγουμένως έχει αποστείλει ειδοποίηση με την οποία ενημερώνει τον Πελάτη:
α) για τη δυνατότητα διακανονισμού των οφειλών του και
β) για την πρόθεσή του να καταγγείλει τη σύμβαση, τάσσοντάς του προθεσμία 20 επιπλέον ημερών προς εξόφληση, η οποία και να παρέλθει άπρακτη.
Εφ’ όσον τελικά ο προμηθευτής προβεί στην καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας, ο Ευάλωτος Οικιακός Πελάτης που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας μεταπίπτει αυτόματα στο καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας, χωρίς να υπάρξει καθ’ οιονδήποτε τρόπο διακοπή της ηλεκτροδότησής
protothema.gr