Χριστίνα Λευτέρη: Πεζοδρόμηση ή Οπισθοδρόμηση
Προσφέρει άραγε ευημερία, ψυχική και οικονομική, ένας πεζόδρομος;
Παντού…
Όπου γίνεται ένας πεζόδρομος αλλάζει την εικόνα της πόλης, την ομορφαίνει, την αναβαθμίζει, την μεταμορφώνει σε σύγχρονη και συνάμα φιλική και ανθρώπινη.
I. Αποτελεί σημείο συνάντησης, συναναστροφής, κοινωνικής και πολιτιστικής ζωής.
II. Είναι σημείο αναφοράς για μικρούς και μεγάλους και συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη.
III. Προσελκύει τους επισκέπτες και τους δίνει την δυνατότητα να την γνωρίσουν και να κάνουν τα ψώνια τους περπατώντας.
IV. Ελευθερώνει το επιβαρυμένο από αυτοκίνητα κέντρο αναβαθμίζοντας έτσι ποιοτικά την ζωή των κατοίκων. Γι’ αυτό άλλωστε και σε όλες τις πόλεις, μεγάλες και μικρές, στις αναπλάσεις του κέντρου τους περιλαμβάνουν πάντα και πεζοδρομήσεις κεντρικών κυρίως δρόμων.
Παντού! Όχι όμως στην πόλη μας. Εδώ παρόλο που είμαστε σε έναν τόπο σημείο αναφοράς παγκόσμιο και έχουμε επισκέπτες από κάθε γωνιά της γης, δίνουμε, κατά γενική ομολογία, την εικόνα μιας πόλης που κανείς δεν θέλει να μείνει. Περνάνε και φεύγουν. Εμείς από την άλλη που μένουμε εδώ προσπαθούμε, δεινοπαθώντας, να κάνουμε βόλτα στην Τρικάλων ανεβοκατεβαίνοντας στα πεζοδρόμια και κινδυνεύοντας κάθε στιγμή από τα αυτοκίνητα. Και ας μη μιλήσουμε για τις μανάδες με τα παιδικά καρότσια και τα ΑμΕΑ.
Εδώ προτεραιότητα έχουν τα κάθε είδους τροχοφόρα από αυτοκίνητα μέχρι φορτηγά. Μήπως αντί για πόλη της τρούφας θα έπρεπε να την ονομάσουμε πόλη του αυτοκινήτου;
Άραγε τι φταίει; Λείπει μήπως το όραμα και η θέληση ή υπερισχύει ο φόβος και τα συμφέροντα των λίγων που έχουν τη δύναμη να πάνε κόντρα στην θέληση των πολλών.
ΥΓ. Το πιλοτικό μέτρο του κλεισίματος της Τρικάλων κατά τους θερινούς μήνες για κάποιες ώρες είναι κατά την γνώμη μου προς την θετική κατεύθυνση. Είναι σαν μια σταγόνα βροχής που πέφτει και λαχταράς να βρέξει!
Χριστίνα Λευτέρη
Η Καλαμπάκα διαθέτει πεζόδρομους και δεν κυκλοφορεί καρότσι, ούτε πολίτης που θέλει να κάνει τη βόλτα του χωρίς να τον ενοχλούν τα αυτοκίνητα.
Η Κονδύλη ήταν πεζόδρομος και μετά την έδωσαν πάλι στην κυκλοφορία.
Η πόλη μας διαθέτει έναν και μόνο δρόμο που τη διασχίζει και εμείς θέλουμε να τον καταργήσουμε;
Οι πεζόδρομοι ήταν και είναι οι εύκολες δουλειές μια μελέτη σε κολλητό του δημάρχου λίγες πλάκες, μερικές ζαρντινιέρες και αν όλα πάνε καλά σπάει το έργο και δίνετε με απευθείας αναθέσεις. Οι δημότες ψηφίζουν δήμαρχο και κυρίως αυτοί που νοικιάζουν καταστήματα και γραφεία πίνουν νερό στο όνομά του. Στη συνέχεια τα εμπορικά μεταφέρονται σε άλλους δρόμους γιατί τα ενοίκια είναι πολύ υψηλά και οι πεζόδρομοι γεμίζουν τραπεζοκαθίσματα και στην συνέχεια με την ανοχή των δημάρχων στήνονται τσαντίρια οι περίφημες πέργκολες. Οι τιμές του καφέ και των ποτών χτυπάνε κόκκινο. Οι άνεργοι δουλεύουν σερβιτόροι για ένα μαύρο χαρτζιλίκι.
Σήμερα με τον καραμπουζουκλή δήμαρχο η δημοτική αστυνομία άφαντη, η εφαρμογή τού κανονισμού λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων μόνο στα χαρτιά.
Το οτι υπάρχουν απόψεις και πολλές είναι καλο!
Το θεμα είναι να στεκόμαστε στην πραγματικότητα και οχι στις επιθυμίες μας, του τυπου, να γινει πεζόδρομος η Τρικάλων, ή η Χατζηπέτρου ή η ταδε οδός που δεν μπορεί να υποστηρίξει κατι τέτοιο, απλά για να έχουμε πεζόδρομο και να χαίρονται καποιοι οι οποίοι δεν θα περάσουν ποτε από κει!
Αδιάφορο και μειονέκτημα για όλη την πόλη!
Η πόλη μας είναι μικρή για πεζόδρομο! ΝΑΙ στην ανάπλαση – διαμορφωση δρόμων και στην ηπια κυκλοφορία των οχημάτων.
Ο τότε απίστευτος αντιδήμαρχος που εφάρμοσε το μετρο στην Τρικάλων και στην οδό Βλαχάβα… με το γελοίο ” με πονεσε το χερι απ τα πολλά μπράβο των πολιτών”… την επόμενη χρονιά ουτε καν το σκέφτηκε!
Ο τωρινός για να κανεi εντύπωση θελει να κλεισει Σαββατο την κεντρική οδό, λες κ γινεται χαμος από κοσμο, και δεν τον χωράν τα πεζοδρόμια…
Βάλτε σειρά τις επιθυμίες σας μερικοί και ζήστε στην πραγματικότητα!
Το fb κατήργησε το νυφοπάζαρο μεγαλοκοπελιές εκσυγχρονιστείτε θα μείνετε στο ράφι……..
Ύποπτα τα πράγματα adidrasi. Πολύ σουσουρο.
Ο γνωστός κειμενογράφος αλλού σάιτ έγραψε υπέρ της πεζοδρόμησης και έπεσε σε αντιφάσεις. Από τη μια έγραψε όλοι θέλουν τον πεζόδρομο και μόνο λίγοι πάνε πίσω την πόλη και από την άλλη γράφει ότι έχασαν τις εκλογές όσοι έκλεισαν την Τρικάλων.
Άρα οι περισσότεροι ΔΕΝ θέλουν το κλείσιμο και τέλος εδώ
Το οτι θελετε να γίνει πεζόδρομος στην Καλαμπάκα, επειδή υπάρχει σε άλλες πόλεις της χώρας μας είναι απίστευτο.
Η Καλαμπάκα είναι μια μικρή πόλη και ένας πεζόδρομος δεν εξυπηρετεί πουθενά. Το αποτέλεσμα θα είναι στο σημέιο του πεζόδρομου να “ερημοποιηθεί” και αυτό φάνηκε από τα πειράματα που έγιναν κατα καιρούς με κλείσιμο της οδού Τρικάλων.
Δεν περπάτησε κανένας, παρα μονο πιτσιρίκια με τα ποδήλατα και αδέσποτα! Περισσότερο κόσμο μάζευαν τα καταστήματα που η κυκλοφορία γινόταν κανονικα!
Η ανθρώπινη πολη μπορεί να γίνει με σωστή κυκλοφοριακή παιδεία και αστυνόμευση όλη μερα, από κει και πέρα όλα θα λειτουργήσουν οπως πρέπει.
Η βόλτα όπως παλιά, δεν πρόκειται να ξαναγίνει ποτε…
Η Καλαμπάκα είναι μια μικρή έρημη πόλη αν καταλάβατε καλά και δεν θα βγουν οι κατοικοι απ τα σπίτια αν γίνει πεζόδρομος… Η ανάπτυξη δεν έρχεται με τον πεζόδρομο… Δεν είστε στην Αθήνα!
Μείνετε με τις αναμνήσεις μερικοί και μην κοιτάτε μπροστά για το καλύτερο αποτέλεσμα στην πόλη που έχει σοβαρό κυκλοφοριακό θέμα!