Αυξήσεις «φωτιά» στα τέλη κυκλοφορίας
Σημαντικές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των μικρομεσαίων αυτοκινήτων αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού
Σημαντικές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των μικρομεσαίων αυτοκινήτων αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού
Σημαντικές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των μικρομεσαίων αυτοκινήτων αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού με βάση την ετήσια χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο κάτοχος του ΙΧ.
Αυτό φαίνεται πως είναι το σενάριο που εξετάζει η κυβέρνηση, βάσει του λεγόμενου «Ολλανδικού μοντέλου».
Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο η επιβάρυνση ενός ΙΧ υπολογίζεται με το γινόμενο των ετήσιων χιλιόμετρων (που καταγράφονται μέσω συσκευής GPS) και του συντελεστή 0,03 (ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα επί 0,03€).
Αν και το σενάριο αυτό έχει ελάχιστες πιθανότητες να επιβεβαιωθεί λόγω και του κόστους των συσκευών GPS (βέβαια με τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών ποτέ δεν είσαι σίγουρος), εάν όμως ισχύσει θα επιφέρει σημαντικές αυξήσεις στα μικρομεσαίου κυβισμού ΙΧ προς όφελος των μεγάλων σε κυβισμό, τα οποία θα ανασάνουν σημαντικά και από τη μείωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης κατά 30%, όπως προτίθεται το ΥΠΟΙΚ.
Αν λάβουμε υπόψη ένα ιδιαίτερα συντηρητικό σενάριο, αυτό των 10.000 διανυθέντων χλμ. κατά μέσο όρο (στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 15.000χλμ./ έτος) και κάνοντας έναν απλό υπολογισμό παρατηρούμε ότι τα μικρού κυβισμού ΙΧ επιβαρύνονται σημαντικά, ακόμη και με υπερδιπλασιασμό των τελών κυκλοφορίας.
Ωφελημένοι (αν και ελάχιστοι οι εναπομείναντες) οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1.929 κ.εκ., καθώς εκεί αναμένεται να υπάρξει μείωση τουλάχιστον 50%!
Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας ως 30/10/2010*
Κυβισμός |
Τέλη |
Νέα τέλη |
786-1.071 κ.εκ. |
120 ευρώ |
300 |
1.072-1.357 κ.εκ. |
135 ευρώ |
300 |
1.358-1.548 κ.εκ. |
240 ευρώ |
300 |
1.549-1.738 κ.εκ. |
265 ευρώ |
300 |
1.739-1.928 κ.εκ. |
300 ευρώ |
300 |
1.929-2.357 κ.εκ. |
660 ευρώ |
300 |
2.358-3.000 κ.εκ. |
880 ευρώ |
300 |
3.001-4.000 κ.εκ. |
1100 ευρώ |
300 |
4.001 κ.εκ. και άνω |
1320 ευρώ |
300 |
Αλλά και στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, εκεί να δηλαδή που τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την εκπομπή CO2 θα υπάρξουν πολύ σημαντικές αυξήσεις. Ωφελημένα και εδώ τα μεγάλα αυτοκίνητα!
Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010*
Eκπομπές CO2 g/km |
Τέλη ανά gr |
Τέλη |
Νέα Τέλη |
0-100 |
0 ευρώ/gr |
0 |
300 |
101-120 |
0,9 ευρώ/gr |
108 |
300 |
121-140 |
1,1 ευρώ/gr |
154 |
300 |
141-160 |
1,7 ευρώ/gr |
272 |
300 |
161-180 |
2,25 ευρώ/gr |
405 |
300 |
181-200 |
2,55 ευρώ/gr |
510 |
300 |
201-250 |
2,8 ευρώ/gr |
700 |
300 |
Άνω των 250 |
3,4 ευρώ/gr |
850 |
300 |
Τι αλλαγές θα επιφέρει στο φόρο πολυτελείας η ποσοστιαία μείωση των τεκμηρίων κατά 30%
Σημαντικές μειώσεις φόρων στους κατόχους αυτοκινήτων άνω των 2.000 κ.εκ. θα επιφέρει η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης, που σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες έχει «κλειδώσει» στο 30% (διαβάστε εδώ).
Η μείωση των τεκμηρίων στα ΙΧ, θα επηρεάσει αναλόγως και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, κάτι φυσικά που θα αποτυπωθεί φορολογικά το 2016, καθώς τα τεκμήρια που επιβαρύνουν τις φετινές φορολογικές δηλώσεις (2014) είναι τα ισχύοντα του 2013, ενώ οι ίδιες επιβαρύνσεις θα υπάρξουν και για την φορολογική χρήση του 2015.
Δείτε πόσο θα μειωθούν τεκμήρια και φόρος πολυτελούς διαβίωσης με την παραδοχή της μείωσης κατά 30%:
Τεκμήρια
Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.) |
Τεκμήρια που ισχύουν (ευρώ) |
Τεκμήρια μειωμένα κατά 30% (ευρώ) |
έως 1200 |
4000 |
2800 |
1300 |
4600 |
3220 |
1400 |
5200 |
3640 |
1500 |
5800 |
4060 |
1600 |
6400 |
4480 |
1700 |
7000 |
4900 |
1800 |
7600 |
5320 |
1900 |
8200 |
5740 |
2000 |
8800 |
6160 |
2100 |
9700 |
6790 |
2200 |
10600 |
7420 |
2300 |
11500 |
8050 |
2400 |
12400 |
8680 |
2500 |
13300 |
9310 |
2600 |
14200 |
9940 |
2700 |
15100 |
10570 |
2800 |
16000 |
11200 |
2900 |
16900 |
11830 |
3000 |
17800 |
12460 |
3100 |
19000 |
13300 |
3200 |
20200 |
14140 |
3300 |
21400 |
14980 |
3400 |
22600 |
15820 |
3500 |
23800 |
16660 |
3600 |
25000 |
17500 |
3700 |
26200 |
18340 |
3800 |
27400 |
19180 |
3900 |
28600 |
20020 |
4000 |
29800 |
20860 |
4100 |
31000 |
21700 |
4200 |
32200 |
22540 |
4300 |
33400 |
23380 |
4400 |
34600 |
24220 |
4500 |
35800 |
25060 |
4600 |
37000 |
25900 |
4700 |
38200 |
26740 |
4800 |
39400 |
27580 |
4900 |
40600 |
28420 |
5000 |
41800 |
29260 |
5100 |
43000 |
30100 |
5200 |
44200 |
30940 |
5300 |
45400 |
31780 |
5400 |
46600 |
32620 |
5500 |
47800 |
33460 |
5600 |
49000 |
34300 |
5700 |
50200 |
35140 |
5800 |
51400 |
35980 |
5900 |
52600 |
36820 |
6000 |
53800 |
37660 |
6100 |
55000 |
38500 |
6200 |
56200 |
39340 |
6300 |
57400 |
40180 |
6400 |
58600 |
41020 |
6500 |
59800 |
41860 |
6600 |
61000 |
42700 |
6700 |
62200 |
43540 |
6800 |
63400 |
44380 |
6900 |
64600 |
45220 |
7000 |
65800 |
46060 |
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται σε αυτοκίνητα με κυβισμό 1.929 κ.εκ. και άνω. Εάν και εφόσον υπάρξει μείωση, θα αποτυπωθεί στις δηλώσεις του 2016, καθώς ο ΦΠΔ επιβάλλεται αναδρομικά και ισχύει για την χρήση της προηγούμενης χρονιάς.
Δηλαδή οι ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1.929 κ.εκ. θα πληρώσουν το φόρο του 2013 στις δηλώσεις του 2014.
Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το κατά πόσο θα επηρεάσει η μείωση των τεκμηρίων κατά 30%, το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.) |
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης που ισχύει (ευρώ) |
Φόρος μετά τη μείωση (ευρώ) |
1929 |
410 |
287 |
2000 |
440 |
308 |
2100 |
485 |
339,5 |
2200 |
530 |
371 |
2300 |
575 |
402,5 |
2400 |
620 |
434 |
2500 |
665 |
465,5 |
2600 |
1420 |
994 |
2700 |
1510 |
1057 |
2800 |
1600 |
1120 |
2900 |
1690 |
1183 |
3000 |
1780 |
1246 |
3100 |
1900 |
1330 |
3200 |
2020 |
1414 |
3300 |
2140 |
1498 |
3400 |
2260 |
1582 |
3500 |
2380 |
1666 |
3600 |
2500 |
1750 |
3700 |
2620 |
1834 |
3800 |
2740 |
1918 |
3900 |
2860 |
2002 |
4000 |
2980 |
2086 |
4100 |
3100 |
2170 |
4200 |
3220 |
2254 |
4300 |
3340 |
2338 |
4400 |
3460 |
2422 |
4500 |
3580 |
2506 |
4600 |
3700 |
2590 |
4700 |
3820 |
2674 |
4800 |
3940 |
2758 |
4900 |
4060 |
2842 |
5000 |
4180 |
2926 |
5100 |
4300 |
3010 |
5200 |
4420 |
3094 |
5300 |
4540 |
3178 |
5400 |
4660 |
3262 |
5500 |
4780 |
3346 |
5600 |
4900 |
3430 |
5700 |
5020 |
3514 |
5800 |
5140 |
3598 |
5900 |
5260 |
3682 |
6000 |
5380 |
3766 |
6100 |
5500 |
3850 |
6200 |
5620 |
3934 |
6300 |
5740 |
4018 |
6400 |
5860 |
4102 |
6500 |
5980 |
4186 |
6600 |
6100 |
4270 |
6700 |
6220 |
4354 |
6800 |
6340 |
4438 |
6900 |
6460 |
4522 |
7000 |
6580 |
4606 |
Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.) |
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης που ισχύει (ευρώ) |
Φόρος μετά τη μείωση (ευρώ) |
1929 |
410 |
287 |
2000 |
440 |
308 |
2100 |
485 |
339,5 |
2200 |
530 |
371 |
2300 |
575 |
402,5 |
2400 |
620 |
434 |
2500 |
665 |
465,5 |
2600 |
1420 |
994 |
2700 |
1510 |
1057 |
2800 |
1600 |
1120 |
2900 |
1690 |
1183 |
3000 |
1780 |
1246 |
3100 |
1900 |
1330 |
3200 |
2020 |
1414 |
3300 |
2140 |
1498 |
3400 |
2260 |
1582 |
3500 |
2380 |
1666 |
3600 |
2500 |
1750 |
3700 |
2620 |
1834 |
3800 |
2740 |
1918 |
3900 |
2860 |
2002 |
4000 |
2980 |
2086 |
4100 |
3100 |
2170 |
4200 |
3220 |
2254 |
4300 |
3340 |
2338 |
4400 |
3460 |
2422 |
4500 |
3580 |
2506 |
4600 |
3700 |
2590 |
4700 |
3820 |
2674 |
4800 |
3940 |
2758 |
4900 |
4060 |
2842 |
5000 |
4180 |
2926 |
5100 |
4300 |
3010 |
5200 |
4420 |
3094 |
5300 |
4540 |
3178 |
5400 |
4660 |
3262 |
5500 |
4780 |
3346 |
5600 |
4900 |
3430 |
5700 |
5020 |
3514 |
5800 |
5140 |
3598 |
5900 |
5260 |
3682 |
6000 |
5380 |
3766 |
6100 |
5500 |
3850 |
6200 |
5620 |
3934 |
6300 |
5740 |
4018 |
6400 |
5860 |
4102 |
6500 |
5980 |
4186 |
6600 |
6100 |
4270 |
6700 |
6220 |
4354 |
6800 |
6340 |
4438 |
6900 |
6460 |
4522 |
7000 |
6580 |
4606 |