Αθανάσιος Καρνέζης – Ποιο είναι το μέλλον της Τεχνικής Εκπαίδευσης;

Το ευαίσθητο τμήμα της Δημόσιας Ελληνικής Εκπαίδευσης που ονομάζεται Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει δεχτεί τον τελευταίο χρόνο ένα σοβαρό πλήγμα με την κατάργηση δεκάδων ειδικοτήτων.

0 477

Το ευαίσθητο τμήμα της Δημόσιας Ελληνικής Εκπαίδευσης που ονομάζεται Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει δεχτεί τον τελευταίο χρόνο ένα σοβαρό πλήγμα με την κατάργηση δεκάδων ειδικοτήτων.

Το ευαίσθητο τμήμα της Δημόσιας Ελληνικής Εκπαίδευσης που ονομάζεται Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει δεχτεί τον τελευταίο χρόνο ένα σοβαρό πλήγμα με την κατάργηση δεκάδων ειδικοτήτων.

Αποτέλεσμα της βίαιης κατάργησης των ειδικοτήτων αυτών, χωρίς να υπάρχει απολύτως κανένα «λογικό» επιχείρημα, ήταν η αφαίρεση της δυνατότητας χιλιάδων μαθητών να ακολουθήσουν την ειδικότητα που επιθυμούσαν, η απόλυση εκπαιδευτικών καθώς και η βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων σε πάνω από 1500 εκπαιδευτικούς.

Την περίοδο αυτή βιώνουμε την εφαρμογή του νέου νόμου για την εκπαίδευση η οποία περιλαμβάνει τράπεζες θεμάτων και αλλαγές προγραμμάτων σπουδών, για τα οποία δεν ερωτηθήκαμε ποτέ. Δεν είναι τυχαίο ότι ούτε οι σχολικοί σύμβουλοι των ειδικοτήτων δεν ερωτήθηκαν για τις αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών.

Στο παρελθόν έχουμε παρουσιάσει τις βασικές θέσεις της Παράταξής μας για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και έχουμε καλέσει όλες τις παρατάξεις να παρουσιάσουν και τις δικές τους θέσεις. Το ότι σχεδόν όλοι κωφεύουν δεν είναι τυχαίο, και αυτό διότι γνωρίζουν ότι οι επίσημες θέσεις των κομμάτων που υποστηρίζουν είναι ενάντια στην ύπαρξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σήμερα, μέσα στην περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων, χωρίς καμία υπευθυνότητα και σεβασμό στους χιλιάδες εξεταζόμενους μαθητές και τις οικογένειες τους, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο άρθρο με τίτλο «ΣΥΡΙΖΑ: Η αυριανή κυβέρνηση της Αριστεράς καταργεί τις πανελλήνιες, με ελεύθερη πρόσβαση στα τριτοβάθμια πανεπιστημιακά ιδρύματα». Πέραν της άστοχης χρονικής στιγμής για μια τέτοιου είδους ανακοίνωση, στο άρθρο εμπεριέχονται και κάποιες ακόμα πάγιες θέσεις του για την Παιδεία. Ποιες είναι αυτές;

Ακολουθεί απόσπασμα από το άρθρο που έχει δημοσιευθεί στο διαδίκτυο (news247 28 Μαΐου 2014 19:53).

karnezis dim 2014

Τι σημαίνει μεταλυκειακή δημόσια τεχνολογική εκπαίδευση σε συνδυασμό με 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση;

Η απλή ερμηνεία είναι ότι σύμφωνα με αυτήν την πρόταση στη δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση δε θα υπάρχει η τεχνολογική εκπαίδευση. Όλοι οι μαθητές θα είναι υποχρεωμένοι να στραφούν στο 12χρονο Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης. Αφού τελειώσουν και ενηλικιωθούν, προαιρετικά όσοι επιθυμούν, θα μπορούν να συνεχίσουν σε κάποιο είδος Μεταλυκειακής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Θα πρόκειται για εκπαίδευση ή για κατάρτιση; Αν είναι εκπαίδευση, δεν θα είναι ενταγμένη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα είναι αδιαβάθμητη, θα αντιστοιχεί σε κάποιο επίπεδο εκπαίδευσης από αυτά που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με ποιο; Μάλλον και η κυβέρνηση της «αριστεράς» έχει σκοπό να εγκαινιάσει πολλά ιδιωτικά Ι.Ε.Κ..

Δε μας είπαν φυσικά τι θα γίνουν τα εκατοντάδες ΕΠΑ.Λ. που υπάρχουν στη χώρα μας, τι θα γίνουν οι χιλιάδες καθηγητές Τεχνικών Ειδικοτήτων αφού δεν θα έχουν διδακτικό αντικείμενο; Μήπως έχουν στο μυαλό τους και αυτοί κάποιες λέξεις όπως «διαθεσιμότητα», «απόλυση» ή μήπως δεν έκαναν τον κόπο να σκεφτούν αυτές «τις μικρές λεπτομέρειες»;

Καλούμε όλες τις παρατάξεις για άλλη μία φορά να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους για την Τεχνική Εκπαίδευση. Αν δε γίνει αυτό άμεσα θα θεωρήσουμε ότι όχι απλά κωφεύουν αλλά συνειδητά αποκρύπτουν από τον εκπαιδευτικό κόσμο την αλήθεια.

Ως Προοδευτική Ενότητα αγωνιζόμαστε για άμεση αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με ένα Νέο Τεχνολογικό Λύκειο ισότιμο με το Γενικό Λύκειο, οι απόφοιτοι του οποίου θα έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Για τη χορήγηση, από τη δημόσια εκπαίδευση και όχι από το σύστημα ιδιωτικής κατάρτισης, πτυχίου που θα παρέχει επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου ΙΙΙ (σχετ. κοινοτ. οδηγία) είναι ανάγκη να θεσμοθετηθεί και να λειτουργήσει μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης, το οποίο θα είναι λειτουργικά ενταγμένο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα αξιοποιεί την υπάρχουσα υποδομή, καθώς και το διδακτικό προσωπικό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.
Δύναμη Αλλαγής
Ο γραμματέας ΠΕΚ Τρικάλων
Αθανάσιος Καρνέζης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr