Άρθρο του Ιωάννη Καμπουρόπουλου: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών – Θα βελτιώσει την Δημόσια Εκπαίδευση;

Η αλήθεια είναι πως αφορμή για να γράψω αυτό το άρθρο μου έδωσε μία ανακοίνωση που έτυχε να διαβάσω πρόσφατα, την οποία και εξέδωσε

0 334

Η αλήθεια είναι πως αφορμή για να γράψω αυτό το άρθρο μου έδωσε μία ανακοίνωση που έτυχε να διαβάσω πρόσφατα, την οποία και εξέδωσε

Η αλήθεια είναι πως αφορμή για να γράψω αυτό το άρθρο μου έδωσε μία ανακοίνωση που έτυχε να διαβάσω πρόσφατα, την οποία και εξέδωσε η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (πρώην ΠΑΣΚΕ).
Με μία πρώτη ματιά θα μπορούσε κανείς να συμφωνήσει ,πως όταν ένας κλάδος αρνείται να αξιολογηθεί ,ειδικά όταν αυτός ο κλάδος ασκεί λειτούργημα όπως οι δάσκαλοι και καθηγητές, δεν περιποιεί και ιδιαίτερη τιμή.
Ούτε όμως είναι προοδευτισμός , το να έχουμε κατατάξει συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους και τις απόψεις τους η τις επιλογές τους στον συντηρητικό χώρο, και να κάνουμε τους προοδευτικούς ,αρνούμενοι στείρα οτιδήποτε καινούριο έρχεται στην ζωή μας.
Νομίζω ότι αυτός είναι ο ορισμός του συντηρητισμού.
Από την άλλη όμως οι υπερασπιστές της αξιολόγησης θα πρέπει να μας δώσουν μια σαφή απάντηση ,στο ερώτημα ,αν τελικά οι αξιολογητές έχουν και την απαραίτητη επάρκεια.
Πόσοι αλήθεια σήμερα, είναι σχολικοί σύμβουλοι η διευθυντές με μεταπτυχιακά σε Καυσοκαλυβίτες και δημοτικούς χορούς.
Πόσοι έχουν πάρει θέσεις στελεχών εκπαίδευσης εκμεταλλευόμενοι διασυνδέσεις με κομματικούς και συνδικαλιστικούς χώρους;
Την απάντηση την γνωρίζετε .Ακόμη είναι πάρα πολλοί.
Είναι όλοι αυτοί επαρκείς για να αξιολογήσουν σωστά και δίκαια.;;
Η μήπως νομίζετε ότι δεν θα αρχίσουν τα τηλέφωνα από διάφορα γραφεία.
Η μήπως νομίζετε ότι πολλοί διευθυντές και σχολικοί σύμβουλοι δεν θα υποκύψουν.
Και αν τελικά υπάρξει διαχωρισμός σε άριστους καλούς και κακούς εκπαιδευτικούς, ποιοι νομίζετε ότι θα <<την πληρώσουν>>.
Φυσικά οι μη έχοντες << μπάρμπα στην Κορώνη.>>
Πιστεύετε πραγματικά πως μέσα σε δυο τρία χρόνια άλλαξε η νοοτροπία και γίναμε ξαφνικά κράτος δικαίου;;
Είναι αστείο να πιστεύετε κάτι τέτοιο.
Πάρετε παράδειγμα την αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων.
Ο σκοπός της είναι να εντοπιστούν αδυναμίες και προβλήματα των σχολείων και να διορθωθούν.
Αυτό έγινε ,η μήπως σε πολλές περιπτώσεις εγράφησαν ωραίες εκθέσεις ιδεών για το πόσο καλό είναι το σχολείο; Εκτός βέβαια από τα προβλήματα που είναι υπεύθυνο το κράτος .Αυτά σίγουρα υπερτονίστηκαν.
Όταν λοιπόν μιλάμε για μεθόδους που αντιγράφονται από το εξωτερικό η εφαρμόζονται στο εξωτερικό, θα πρέπει πρώτα να βλέπουμε και άλλες παραμέτρους.
Έχουμε την νοοτροπία και το ήθος να προχωρήσουμε σε μια δίκαιη και σωστή αξιολόγηση;;
Η απάντηση είναι όχι. Και θα το διαπιστώσετε σύντομα.
Ούτε όμως και το παραπάνω επιχείρημα πρέπει να αποτελεί δικαιολογία άρνησης.
Απλά αν το κράτος ενδιαφέρετε σοβαρά να αξιολογήσει τους υπαλλήλους του, ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς ,ας ξεκινήσει η αξιολόγηση από τα ανώτερα στελέχη και ας προχωρήσει προς τα κάτω.
Σοβαρή αξιολόγηση όμως .Γιατί τα χάλια τα βλέπουμε κάθε μέρα.
Τόσα πολλά που αν βρεθεί, υπάρχουν σίγουρα αρκετοί, κάποιος να κάνει σωστά την δουλειά του, όπως και χθες έτσι και σήμερα βαφτίζεται γραφικός.
Όμως εδώ υπάρχει ένα σοβαρότερο πρόβλημα.
Για να φτάσουμε στο σημείο σαν χώρα να λειτουργούμε σωστά θα πρέπει η αξιολόγηση να ξεκινήσει από πολύ ψηλότερα.
Από τους πολιτικούς δηλαδή που κυβερνούν.
Και αυτή την αξιολόγηση την κάνει ο λαός ,δηλ. ο καθένας από εμάς κάθε 4 χρόνια περίπου.
Πιστεύετε ότι οι Έλληνες γενικότερα ξέρουμε να αξιολογούμε;; Η για να θέσω το ερώτημα σε σωστότερη βάση, αξιολογούμε με το σωστό κίνητρο που είναι πάντα το κοινό καλό;;
Νομίζω ότι κατά βάθος όλοι γνωρίζουμε την απάντηση.
Γιατί σωστά το λέει ο λαός ,το ψάρι μπορεί να βρωμίσει μέχρι την ουρά, αλλά η σαπίλα θα ξεκινήσει από το κεφάλι.
Μόνο που στην δημοκρατία το κεφάλι το τοποθετεί ο λαός.

ΚΑΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr