Οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης των πολιτών τα τελευταία σχεδόν είκοσι χρόνια.
Δεν είναι τυχαίο ότι έχει εδραιωθεί η υπηρεσία μας στη συνείδηση του κοινού, ως η πιο επιτυχημένη στο Δημόσιο με εξαιρετικά μεγάλα ποσοστά αποδοχής.
Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα και ιδιαίτερα τελευταίως οι δημόσιες υπηρεσίες άλλαξαν δραστικά. Η πανδημία αποτέλεσε την καλύτερη δικαιολογία για να κατεβάσουν πολλές από αυτές τα ρολά τους, να μην εξυπηρετούν τους πολίτες δια ζώσης ή να κλείνουν ραντεβού σε βάθος χρόνου, ουσιαστικά παραπέμποντάς τους στα ΚΕΠ.
Οι συνάδελφοί μας τον τελευταίο χρόνο της πανδημίας, παρά τις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς των μετακινήσεων, διεκπεραίωσαν πάνω από 6.300.000 αιτήματα πολιτών και θεώρησαν περισσότερα από 20.000.000 γνήσια υπογραφής.
Σε όλα αυτά ήλθε να προστεθεί με γεωμετρική αύξηση η τηλεφωνική εξυπηρέτηση, καθώς πλέον σχεδόν καμία δημόσια υπηρεσία, με πρόσχημα την έλλειψη προσωπικού, δεν σηκώνει τα τηλέφωνά της.
Ο μεγάλος όγκος υποθέσεων, η ανάθεση πρόσθετων καθηκόντων από Δημάρχους και η άρνηση πολλές φορές πολιτικών και υπηρεσιακών προϊσταμένων να εφαρμόζουν εγκύκλιες οδηγίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανατρέπουν την τήρηση του προγραμματισμού επισκέψεων στα ΚΕΠ (ραντεβού) για την εξυπηρέτηση του πολίτη.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ΚΕΠ να εξελίσσονται σε εστίες συνωστισμού και διασποράς του νέου ιού. Η κατάσταση σε πολλά ΚΕΠ έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, προστίθενται συνεχώς νέες διαδικασίες στα ΚΕΠ, αυξάνοντας περισσότερο τον αριθμό των πολιτών που θέλει να εξυπηρετηθεί, ενώ το προσωπικό μας έχει μειωθεί σημαντικά και συνεχίζει να μειώνεται μέρα με τη μέρα.
Η υγεία όλων μας είναι το πολυτιμότερο αγαθό και δεν τίθεται σε διαπραγμάτευση.
Ως φαίνεται, οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ θεωρούνται οι αναλώσιμοι της Δημόσιας Διοίκησης, αυτοί που θα πρέπει για άλλη μια φορά να σηκώσουν το βάρος και σε αυτή την ιδιαίτερη συνθήκη, ενώ παραμένουν ανεμβολίαστοι όσοι επιθυμούν να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα.
Αποτέλεσμα της ανωτέρω κατάστασης είναι τα κρούσματα στις τάξεις των συναδέλφων μας να αυξάνονται ραγδαία και πρόσφατα είχαμε απώλεια ενός ακόμα συναδέλφου λόγω της Covid-19.
Επισημαίνουμε ότι τα ΚΕΠ δεν μπορούν να μετατραπούν στο μοναδικό σημείο εξυπηρέτησης των πολιτών με φυσική παρουσία που διαθέτει το κράτος. Είναι πρακτικά αδύνατον 3.000 εργαζόμενοι να ανταποκρίνονται σε όγκο εργασίας που αντιστοιχούσε μέχρι πρότινος σε εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους, οι οποίοι υπηρετούν στο Δημόσιο.
Οι αντοχές μας πλέον έχουν εξαντληθεί.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
• Να ενισχυθούν τα ΚΕΠ με προσωπικό ανάλογα με τον όγκο εργασίας τους, ώστε να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα των πολιτών.
• Να σταματήσει άμεσα η εισαγωγή νέων διαδικασιών στα ΚΕΠ και να ανασταλεί η διεκπεραίωση των διαδικασιών που προστέθηκαν πρόσφατα, όπως αυτές του ΕΟΠΥΥ , ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ που ουσιαστικά μετατρέπουν τα ΚΕΠ σε παραρτήματα τους.
• Όσο διαρκεί η πανδημία και όχι μόνο, ΟΛΕΣ οι δημόσιες υπηρεσίες να ανοίξουν τις πόρτες τους στους πολίτες και να τους εξυπηρετούν εκ παραλλήλου με τα ΚΕΠ, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση των υπηρεσιών μας.
• Να τηρείται απαρέγκλιτα ο προγραμματισμός επισκέψεων των πολιτών (ραντεβού) σε όλα ανεξαιρέτως τα ΚΕΠ σύμφωνα με τις εγκύκλιες οδηγίες που έχουν δοθεί και να σταματήσει κάθε αυθαιρεσία από τους αιρετούς προς τους εργαζόμενους στα ΚΕΠ.
• Να ενταχθούν τα ΚΕΠ και οι εργαζόμενοι σε αυτά στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Παραμένουμε σε ετοιμότητα σύμφωνα με τον θεσμικό μας ρόλο για την προάσπιση των υπηρεσιών μας, της υγείας των εργαζόμενων και των πολιτών.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Σ.Ε. Κ.Ε.Π.
Αθήνα, 13/04/2021
Α.Π.: 81