Αυστηρές ποινές για τα ΤΑΞΙ
Με τσουχτερά πρόστιμα από 400 ως 1800 € θα τιμωρούνται οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί σε περίπτωση που αρνούνται μίσθωση η επιλέγουν πελάτη ή ακόμη και αν αρνούνται να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις του επιβάτη για τη διαδρομή που θα επακολουθήσουν.
Με τσουχτερά πρόστιμα από 400 ως 1800 € θα τιμωρούνται οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί σε περίπτωση που αρνούνται μίσθωση η επιλέγουν πελάτη ή ακόμη και αν αρνούνται να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις του επιβάτη για τη διαδρομή που θα επακολουθήσουν.
Με τσουχτερά πρόστιμα από 400 ως 1800 € θα τιμωρούνται οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί σε περίπτωση που αρνούνται μίσθωση η επιλέγουν πελάτη ή ακόμη και αν αρνούνται να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις του επιβάτη για τη διαδρομή που θα επακολουθήσουν.
Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών που ψηφίζεται τις επόμενες ημέρες στη Βουλή, κι αναμένεται να έχει τεθεί σε εφαρμογή το αργότερο μέχρι τις 15 Νοεμβρίου, θεσπίζει point-system για τις συγκεκριμένες παραβάσεις και εκτός από τις οικονομικές κυρώσεις προβλέπονται και διοικητικές.
Οι πέντε σημαντικότερες παραβάσεις στις οποίες είναι επιρρεπείς οι οδηγοί ΤΑΞΙ μπαίνουν στο στόχαστρο του υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών. Πιο συγκεκριμένα, Θεσπίζονται point-system, αυστηρά πρόστιμα και αφαίρεση αδείας.
Δεν είναι λίγοι αυτοί οι οδηγοί ΤΑΞΙ που λένε ότι τα μέτρα είναι προς την σωστή κατεύθυνση, κι ότι καλά θα κάνουν να εφαρμοστούν για να μάθουν κάποιοι συνάδελφοι να συμπεριφέρονται σωστά.
Αναλυτικότερα, στο point-system εντάσσονται οι εξής παραβάσεις:
-υπερβολικό κόμιστρο,
-άρνηση μίσθωσης,
-διακοπή μίσθωσης,
-απρεπή συμπεριφορά &
-άρνηση συμμόρφωσης με τις υποδείξεις του πελάτη [σε σχέση με τη διαδρομή που προτιμά].
Για κάθε μία από τις παραβάσεις θα επιβάλλεται στον οδηγό ΤΑΞΙ τα εξής πρόστιμο:
-400 € για τη πρώτη φορά,
-700 € για τη δεύτερη φορά &
-1200 € για τη τρίτη και κάθε επόμενη φορά.
Υψηλοτέρα είναι τα πρόστιμα όταν την παράβαση διαπράττει ο ιδιοκτήτης του ΤΑΞΙ.
-600 € για πρώτη φορά,
-1000 € για δεύτερη φορά &
-1800 € για τρίτη και κάθε επόμενη φορά.
Μάλιστα, αν ο οδηγός ΤΑΞΙ υποπέσει σε απειθαρχικά παραπτώματα 5 φορές όντος 2 ετών αφαιρείται η ειδική άδεια οδήγησης ΤΑΞΙ για 6 μήνες, ενώ αν υποπέσει σε 10 παραπτώματα όντος 2 ετών, η ειδική άδεια αφαιρείται για 1 χρόνο και η αφαίρεση γίνεται οριστική αν ο οδηγός τιμωρηθεί 3 φορές για 15 πειθαρχικά παραπτώματα.
Το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο που είχε καταργηθεί από το 2003 επανέρχεται, ώστε έτσι οι οδηγοί ΤΑΞΙ μετά το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό να μπορούν να προσφύγουν εκεί αντί να στρέφονται κατ’ ευθείαν στα αστικά δικαστήρια.
Επίσης, στο υπό ψήφιση πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ότι ΤΑΞΙ λιμουζίνες, όπως αυτά που σταθμεύουν στην Βουκουρεστίου, που μέχρι τώρα επιτρεπόταν να κυκλοφορούν μόνο στο νομό Αττικής, θα μπορεί στο εξής να αποκτήσει η πρωτεύουσα κάθε νομού της χώρας.