Οι συνοδοιπόροι της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Τρικάλων στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως
Η θεολογική σκέψη στην ολιστική θεώρηση της του Θεού Κτίσεως και της Δημιουργίας συναντά αναγκαστικά την οικολογική αντίληψη της ενότητας των οικοσυστημάτων και της αειφορίας της Φύσης.
Η θεολογική σκέψη στην ολιστική θεώρηση της του Θεού Κτίσεως και της Δημιουργίας συναντά αναγκαστικά την οικολογική αντίληψη της ενότητας των οικοσυστημάτων και της αειφορίας της Φύσης.
Η θεολογική σκέψη στην ολιστική θεώρηση της του Θεού Κτίσεως και της Δημιουργίας συναντά αναγκαστικά την οικολογική αντίληψη της ενότητας των οικοσυστημάτων και της αειφορίας της Φύσης.
Με βάση αυτήν την συλλογιστική αφετηρία και αυτόν τον αξιακό προσανατολισμό της στάσης στη Φύση και στη Δημιουργία ξεκίνησαν πριν μερικά χρόνια εκδηλώσεις στο Πάρκο του Ματσόπουλου μερίμνη της υπευθύνου Πειβαλλοντικών προγραμμάτων της Δ/μιας Εκ/σης Ν. Τρικάλων κας Τζιότζιου Ελένης με θέματα, όπως «Θεολογία και Οικολογία» (2006), «Φύση–Κτίση και Πολιτικά Δικαιώματα» (2009), κλπ.
Κορύφωση όλων αυτών των περιβαλλοντικών δράσεων αποτέλεσε η διοργάνωση της τωρινής επίσκεψης καθηγητών, ηθοποιών του Δημοτικού θεάτρου και υπαλλήλων της Δημοτικής Αρχής στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνστντινουπόλεως από 28/9/2013-31/9/2013.
Στην αποστολή συμμετείχαν τιμητικά και συμβολικά ο Δήμαρχος της πόλης μας, κ. Λάππας Χρήστος, ο Προϊστάμενος Δ/μιας Εκ/πσης, κ. Τσέλιος Θεόδωρος, η περιφερειακή σύμβουλος κ. Αργυροπούλου-Καλλιάρα Ελένη, η εκπρόσωπος του «Ιδρύματος Παντελιδάκη», η κα Ελένη Παλάβρα. Το ταξίδι ανέλαβε το πρακτορείο του κου Αντωνόπουλου Χρήστου, του οποίου η φιλοξενία υπήρξε υποδειγματική κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.
Όλοι αυτοί οι συμμετέχοντες στην Περιβαλλοντική Ομάδα μετά την άφιξή τους στην Πόλη, την περιήγηση τους στα Βυζαντινά Μνημεία και Τείχη… «κάτω από μορφές Αυτοκρατόρων και Πατριαρχών»… και μετά το ιερό προσκύνημα στην του Θεού Αγία Σοφία, παρακολούθησαν τον εσπερινό της Ινδίκτου, αρχής του νέου εκκλησιαστικού έτους στην Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Ζωοδόχου Πηγής Βαλουκλή.
Στον εσπερινό χοροστάτησε η Αυτού Θειοτάτη Παναγιότης, ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος. Κάτω από τη σεβάσμια μορφή και παρουσία του Πατριάρχη εψάλησαν ύμνοι, μελωδίες και δεήσεις από ιερά κείμενα προφητών… «υπέρ της ευφορίας των καρπών της Γης, κατά της λειψυδρίας και ερημοποίησης της Φύσης, υπέρ της ειρήνης και …. Ὑπέρ τῆς εἰρήνης τοῦ σύμπαντος κόσμου, εὐσταθείας τῶν ἁγίων τοῦ Θεοῦ Ἐκκλησιῶν, καί τῆς τῶν πάντων ἑνώσεως,».
Η μορφή του Ηγέτη της Ορθοδοξίας και η παρουσία άλλων Ιεραρχών από τις ανά τον κόσμο Χριστιανικές Εκκλησίες υπέβαλλαν κατανυκτικά το χρέος και το σεβασμό στη χιλιόχρονη ελληνορθόδοξη παράδοση αλλά και τον αέναο σεβασμό στη Δημιουργία της Φύσης.
Η υποδοχή των παρευρισκομένων σε μια πέτρινη τράπεζα από τον ίδιο τον Πατριάρχη υπέβαλλε σε όλους μας την ταπεινότητα ως οντολογικό θεμέλιο της χριστιανικής Πίστεως.
Και όλα αυτά τα συναισθήματα και οι πνευματικοί κραδασμοί στις υπαρξιακές και περιβαλλοντικές αναζητήσεις κατέστησαν εμπειρίες μοναδικές για τους συμμετέχοντες σ’ αυτήν την αποστολή εξαιτίας των ενεργειών του Δημάρχου της Πόλης μας, κ. Λάππα Χρήστου και της ευγενικής χορηγίας για τα έξοδα αυτής της επίσκεψης από τον γνωστό και καταξιωμένο γιατρό της Πόλης μας, κ. Παντελιδάκη Ιωάννη.
Η ενέργεια αυτή του «Ιδρύματος Παντελιδάκη», δηλωτική της ευαισθησίας του γιατρού για την προαγωγή της ελληνορθόδοξης Πίστης και της Οικολογικής προστασίας αποτελεί ελπίδα για την προαγωγή του πολιτισμού στην πόλη μας, ιδίως στις τωρινές εποχές της οικονομικής ένδειας.
Οι συμμετέχοντες στην Περιβαλλοντική αυτή αποστολή δηλώνουν ότι δεν θα είναι επιλήσμονες της χορηγίας του «Ιδρύματος Παντελιδάκη» και ότι είναι ευγνώμονες για τη χορηγία αυτή, που λειτούργησε για αυτούς ως εμβάπτισμα όχι μόνο στην χιλιόχρονη ιστορία της Βασιλεύουσας αλλά και ως βαθύτερος προβληματισμός για την αναγκαιότητα πολιτισμικής συνύπαρξης Ανατολής-Δύσης, θρησκειών και πολιτισμών, που ζουν και δημιουργούν πάνω στην ίδια Φύση και στην ίδια Κτίση.
Οι συνοδοιπόροι της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης