Σ. Μερεντίτη – Μήνυμα για την Ημέρα Βιβλίου
Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, στις 2 Απριλίου, ημερομηνία γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) το 1966, και αποτελεί μια ακόμα αφορμή να τονίσουμε την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουμε τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.
Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, στις 2 Απριλίου, ημερομηνία γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) το 1966, και αποτελεί μια ακόμα αφορμή να τονίσουμε την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουμε τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.
Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, στις 2 Απριλίου, ημερομηνία γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) το 1966, και αποτελεί μια ακόμα αφορμή να τονίσουμε την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουμε τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας. Οι ίδιες οι ανθρώπινες αξίες ξεπροβάλλουν μέσα από τις σελίδες των περισσότερων παιδικών βιβλίων, συνήθως με αλληγορικό και όχι άμεσα διδακτικό τρόπο. Η δύναμη που έχουν οι εικόνες και οι λέξεις επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στο χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί, να σκεφτεί μεγάλα ζητήματα τα οποία μια παιδική ιστορία μπορεί να προσεγγίσει με απλό τρόπο, συγκαλυμμένα στη ροή του παραμυθιού και ίσως να βρει λύσεις σε θέματα που το απασχολούν.
Όμως , ίσως μια από τις σημαντικότερες λειτουργίες της ανάγνωσης παιδικών βιβλίων είναι το γεγονός ότι φέρνει το παιδί και το γονιό πιο κοντά. Διαβάζοντας ο γονιός στο παιδί, δημιουργείται μια ζεστή και όμορφη σχέση, όπου τόσο η μητέρα ή ο πατέρας όσο και το παιδί απολαμβάνει τη συντροφιά του άλλου και δένεται ακόμα περισσότερο μαζί του. Η ανάγνωση βιβλίων επιτρέπει στο γονιό και το παιδί να θίξουν δύσκολα θέματα και ανοίγει διαύλους επικοινωνίας για μια ζωή.
Το παιδάκι που τρέχει από το σχολείο στα ιδιαίτερα κι έχει να μελετήσει και να κάνει εργασίες στο σπίτι για την άλλη μέρα ζει ένα κουραστικό σχολικό πρόγραμμα, το οποίο συνήθως εξισώνει την έννοια του βιβλίου με τη μελέτη και τη σκληρή δουλειά. Δεν παύει, όμως, να έχει έναν πλούσιο συναισθηματικό κόσμο και την ανάγκη να ζήσει τις συγκινήσεις που του προκαλεί η περιπέτεια, η εξερεύνηση, το άγνωστο, κι αυτό το ζει μέσω των ηρώων των βιβλίων.
Το παιδικό βιβλίο έχει τη δύναμη να μεταδώσει πολιτισμικές αξίες, να διαμορφώσει ήθος, χαρακτήρα και συνείδηση ,καθώς και να καλλιεργεί τη σκέψη, την κρίση και τη φαντασία του παιδιού.
Από το πολιτικό γραφείο κ.Μερεντίτη