Ερώτηση Γιώργου Κυρίτση για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών με αναπηρία

Κοινωνικά άδικο είναι τόσο το σύστημα μεταθέσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών με αναπηρία, όπως ορίζεται στο Π.Δ. 50/1996 όσο και η διαδικασία αποσπάσεών τους, όπως εξειδικεύτηκε στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 56020/Δ1/17.5.2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

0 460

Κοινωνικά άδικο είναι τόσο το σύστημα μεταθέσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών με αναπηρία, όπως ορίζεται στο Π.Δ. 50/1996 όσο και η διαδικασία αποσπάσεών τους, όπως εξειδικεύτηκε στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 56020/Δ1/17.5.2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

Κοινωνικά άδικο είναι τόσο το σύστημα μεταθέσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών με αναπηρία, όπως ορίζεται στο Π.Δ. 50/1996 όσο και η διαδικασία αποσπάσεών τους, όπως εξειδικεύτηκε στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 56020/Δ1/17.5.2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

Όπως προβλέπεται στο Άρθρο 13 («Ειδικές Κατηγορίες Μετάθεσης») του Π.Δ. 50/1996 (ΦΕΚ 45/1996), κατά τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών λειτουργών μετατίθενται ή τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους μεταξύ άλλων «οι εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά τα οποία χρειάζονται ειδική θεραπευτική αγωγή ή εκπαίδευση και είναι τυφλά, κωφά ή βαρήκοα, αυτιστικά, σπαστικά πάσχουν από μεσογειακή αναιμία, που χρήζει μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, ΑΙDS, σύνδρομο DΟWΝ και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνο σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του Crohn» καθώς και «οι εκπαιδευτικοί που οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους πάσχουν από μεσογειακή αναιμία που χρήζει μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, ΑΙDS και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνο σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του Crohn».

Ως εκ τούτου, δεν υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία από 67% και πάνω εκ γενετής ή μετά από ατύχημα ή μετά από ασθένεια. Στην συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχουν ενταχθεί ούτε καν οι τυφλοί εκπαιδευτικοί (αναπηρία 100%), σε αντίθεση με τους εκπαιδευτικούς που έχουν τέκνα που πάσχουν από τυφλότητα.

Άδικο όμως για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία είναι και το σύστημα των αποσπάσεων, όπως περιγράφεται και στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 56020/Δ1/ 17.5.2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Με βάση το περιεχόμενο της εγκυκλίου, οι εκπαιδευτικοί που οι ίδιοι ή τα παιδιά τους ή οι σύζυγοί τους έχουν σοβαρούς λόγους υγείας δικαιούνται μόρια, ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μονάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω).

Αντιθέτως, απόσπαση κατά προτεραιότητα δικαιούνται α. όσοι ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης (επιπροσθέτως και οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από δρεπανοκυτταρική και μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία, σκλήρυνση κατά πλάκας και Ε. Hodgkin, no Hodgkin και Willebrand), β. οι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων και ενστόλου προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας, γ. οι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων και δ. οι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών.

Κατόπιν όλων αυτών:

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ή προτίθεται να προβεί για την άρση της αδικίας;

2. Προτίθεται να εντάξει τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία από 67% και άνω στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης, αναθεωρώντας το Π.Δ. 50/1996;

3. Προτίθεται να αναθεωρήσει το καθεστώς αποσπάσεων των εκπαιδευτικών, ούτως ώστε οι έχοντες αναπηρία από 67% και άνω να δικαιούνται απόσπαση κατά προτεραιότητα και να μην υπάγονται σε καθεστώς μοριοδότησης;

Ο ερωτών βουλευτής

Γεώργιος Κυρίτσης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr