Παγκ.Πρωτάθλημα Ραλλυ-Σουηδία 2008-ΤΕΛΟΣ!
Σε μια χρονιά που αντικαθιστά έναν από τους μεγαλύτερους οδηγούς που πέρασαν από την ιστορία του θεσμού, ο Jari Matti Latvala είναι πλέον σε θέση να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της καριέρας του που τον κατατάσσει αυτομάτως ανάμεσα στους οδηγούς που θα αποτελούν σημείο αναφοράς στο εξής, τουλάχιστον για το Ράλι Σουηδίας.
Σε μια χρονιά που αντικαθιστά έναν από τους μεγαλύτερους οδηγούς που πέρασαν από την ιστορία του θεσμού, ο Jari Matti Latvala είναι πλέον σε θέση να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της καριέρας του που τον κατατάσσει αυτομάτως ανάμεσα στους οδηγούς που θα αποτελούν σημείο αναφοράς στο εξής, τουλάχιστον για το Ράλι Σουηδίας. Σε μια χρονιά που αντικαθιστά έναν από τους μεγαλύτερους οδηγούς που πέρασαν από την ιστορία του θεσμού, ο Jari Matti Latvala είναι πλέον σε θέση να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της καριέρας του που τον κατατάσσει αυτομάτως ανάμεσα στους οδηγούς που θα αποτελούν σημείο αναφοράς στο εξής, τουλάχιστον για το Ράλι Σουηδίας. Παράλληλα ο 22χρονος Φινλανδός καταρρίπτει ένα ρεκόρ που ούτε ο Loeb δεν έχει καταφέρει να καταρρίψει, καθώς έγινε ο νεότερος οδηγός που καταφέρνει να κερδίσει αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ρεκόρ που μέχρι σήμερα κατείχε ο μεγάλος Henri Toivonen. Συνεπώς ελάχιστοι λόγοι υπάρχουν σήμερα να κρύψει ο Latvala τον ενθουσιασμό του, ωστόσο όλα τα παραπάνω είναι η φυσική κατάληξη των σπουδαίων ικανοτήτων του και της τεράστιας αφοσίωσης που έχει δείξει εκείνος για να μπορέσει να ανήκει στην συνομοταξία των νικητών του WRC και να είναι και επισήμως πλέον ένας πολλά υποσχόμενος νεαρός οδηγός. Στη Σουηδία δεν συνάντησε ουσιαστικές δυσκολίες να πάρει τη νίκη έστω και αν είναι η πρώτη του. Τέθηκε από νωρίς επικεφαλής και ελέγχοντας το ρυθμό του σε σχέση με εκείνον του Hirvonen σταθεροποιήθηκε πρώτος σαν να ήταν κάτι που ήξερε να κάνει από καιρό. Τα 58.3 δευτερόλεπτα που τον χώριζαν τελικά από τον Mikko Hirvonen είναι ενδεικτική διαφορά πως ο αγώνας των δύο οδηγών της Ford ήταν οριακός αλλά για ένα μόλις σκέλος, το πρώτο. Από το Σάββατο και μετά και με τον Loeb να έχει τεθεί εκτός συναγωνισμού οι Latvala και Hirvonen δεν είχαν ιδιαίτερους λόγους να ανησυχούν. Μόνο το πρωί του Σαββάτου ίσως τρόμαξε ο Hirvonen με το πόσο πολύ πιεστικός ήταν ο Henning Solberg, ο Νορβηγός όμως δεν πρόλαβε καθώς έκανε το λάθος που τον οδήγησε στην εγκατάλειψη. Για την Ford πάντως το Ράλι Σουηδίας ήταν ένας πραγματικός θρίαμβος και μάλλον ήταν ο πρώτος αφού με τέτοια σύνθεση και με τόσα αυτοκίνητα το 1-2-3 των Focus πιθανότατα θα είναι συχνό φαινόμενο. Το 1-2-3 της Σουηδίας το συμπλήρωσε ο Gigi Galli. Ο Ιταλός έφτασε στο καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του για δεύτερη φορά και δεν μπορεί παρά να είναι ικανοποιημένος από αυτό. Εξάλλου μαζί με τους δύο Φινλανδούς της επίσημης Ford ήταν μάλλον ο μόνος που έδειξε να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε έναν πολύ δύσκολο αγώνα. Τα Focus όμως δεν σταματούν εκεί! Το ιδιωτικό του Andreas Mikkelsen ήρθε να τερματίσει στην πέμπτη θέση και να συμπληρώσει έτσι την εικόνα των τεσσάρων αυτοκινήτων στις πέντε πρώτες θέσεις του αγώνα. Ο Mikkelsen φαίνεται πως αξιοποίησε επαρκώς τις συμβουλές που έπαιρνε από τον Gronholm, όπως είχε δηλώσει ο ίδιος και έστω και αν η θέση στην οποία τερμάτισε προέκυψε έπειτα από την εγκατάλειψη του Wilson, ακόμη και έκτος να ήταν το αποτέλεσμα θα ήταν εξαιρετικό. Αυτοί εξάλλου ήταν οι πρώτοι του βαθμοί στο WRC και ο Mikkelsen είναι μόλις 18 ετών παίρνοντας έτσι ένα ρεκόρ αντίστοιχο με του Latvala, καθώς είναι ο νεότερος που παίρνει βαθμούς. Ο Wilson είχε κάνει ένα ιδανικό πλασάρισμα για να τερματίσει πέμπτος. Είχε αποφύγει τα πολλά προβλήματα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και το μόνο του πρόβλημα για σήμερα ήταν ο Mikkelsen. Ο Νορβηγός τον πίεζε πάρα πολύ και τελικά στάθηκε τυχερός αφού πέντε χιλιόμετρα πριν τελειώσει η προτελευταία ειδική του αγώνα ο Βρετανός με το Focus της Stobart έμεινε από γκάζι και εγκατέλειψε. Εκείνος που χάλασε το σερί της Ford που θα μπορούσε να έχει κάνει το 1-2-3-4 ήταν ο Petter Solberg. Ο Νορβηγός με το Impreza γνωρίζει καλύτερα από τον καθέναν πως δεν μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο με το συγκεκριμένο Impreza, έτσι εκείνο που προσπάθησε (και κατάφερε) σε όλο τον αγώνα ήταν να είναι κοντά στα Focus χωρίς να μπορεί να τον απειλήσει κάποιο από αυτά, ασχέτως αν και εκείνος δεν μπορούσε να τα απειλήσει. Στη Citroen για το μόνο που μπορούν να πανηγυρίζουν είναι πως ο Sordo ξεπέρασε το εμπόδιο των πέντε λεπτών τιμωρίας που είχε από το πρώτο κιόλας σκέλος και κατάφερε να πάρει την έκτη θέση και να προσφέρει βαθμούς. Με δεδομένο πως ο Sebastien Loeb δεν μπόρεσε να κάνει καν αυτό η επίδοση του Ισπανού είναι σπουδαία. Στην πραγματικότητα όμως η εμφάνιση του Sordo είναι ακόμη καλύτερη γιατί το Σάββατο με τα προβλήματα που προκαλούσαν σε όλους οι ειδικές, πέρασε από μπροστά του μια τρομερή ευκαιρία να κερδίσει χρόνο έναντι των υπολοίπων και εκείνος την άρπαξε. Είναι σημαντικό να πούμε πως η διαφορά του από την κορυφή είναι κάτι περισσότερο από επτά λεπτά μέσα στα οποία είναι και τα πέντε της ποινής, γεγονός που δείχνει πως συνολικά πραγματοποίησε εκπληκτικά περάσματα. Στην έβδομη θέση της γενικής τερμάτισε στη Σουηδία ο Toni Gardemeister. Κατ’ αρχάς το γεγονός και μόνο πως για δεύτερη φορά τερμάτισε το ένα έστω από τα δύο Suzuki SX4, είναι πολύ ενθαρρυντικό για τη συνέχεια. Το πώς τερμάτισε όμως είναι ένα άλλο θέμα καθώς οι εγκαταλείψεις ήταν εκείνες που ουσιαστικά έρχονταν να βάλουν τον Gardemeister μέσα στην οκτάδα κάθε φορά που εκείνος αντιμετώπιζε πρόβλημα. Την πρώτη ημέρα έμεινε από αυτόματο κιβώτιο και αναγκάστηκε να αλλάζει ταχύτητες με τον επιλογέα. Το Σάββατο είχε πρόβλημα με τα υδραυλικά και γενικότερα είχε παράπονα από το στήσιμο του αυτοκινήτου. Την πρώτη οκτάδα έκλεισε ο Juho Hanninen ο οποίος είναι έτσι ο πρώτος νικητής για φέτος στην κατηγορία Παραγωγής. Ο Hanninen έκανε έναν σιωπηλό αγώνα στα δύο πρώτα σκέλη και παρακολουθούσε από απόσταση και με υπομονή τις μάχες των άλλων πληρωμάτων της κατηγορίας. Τελικά όταν ο Sandell έχασε την πρωτοπορία λόγω ενός τετ-α-κε στο δεύτερο σκέλος ο Hanninen ήταν εκεί και τέθηκε επικεφαλής για να διατηρήσει την πρωτοπορία και την Κυριακή και να μπει τελικά και στους βαθμούς.