Καλαμπάκα – Παρουσιάστηκε η μελέτη για την Σιδηδρομική Εγνατία

Ήταν το όνειρο του νυν προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια όταν ήταν βουλευτής Ιωαννίνων και αργότερα υπουργός Εξωτερικών, η Σιδηροδρομική Σύνδεση Θεσσαλίας με την Ήπειρο. Αυτό που ξεκίνησε τότε ως όνειρο, φαίνεται ότι πολύ σύντομα θα πάρει σάρκα και οστά. Τα δε τελευταία γεγονότα φανερώνουν ότι αυτή η σύνδεση θα γίνει πολύ νωρίτερα απ’ ότι κάποιοι οραματίστηκαν.

0 337

Ήταν το όνειρο του νυν προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια όταν ήταν βουλευτής Ιωαννίνων και αργότερα υπουργός Εξωτερικών, η Σιδηροδρομική Σύνδεση Θεσσαλίας με την Ήπειρο. Αυτό που ξεκίνησε τότε ως όνειρο, φαίνεται ότι πολύ σύντομα θα πάρει σάρκα και οστά. Τα δε τελευταία γεγονότα φανερώνουν ότι αυτή η σύνδεση θα γίνει πολύ νωρίτερα απ’ ότι κάποιοι οραματίστηκαν.

KALABAKA APO AG STEFANO1.JPGΉταν το όνειρο του νυν προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια όταν ήταν βουλευτής Ιωαννίνων και αργότερα υπουργός Εξωτερικών, η Σιδηροδρομική Σύνδεση Θεσσαλίας με την Ήπειρο.
Αυτό που ξεκίνησε τότε ως όνειρο, φαίνεται ότι πολύ σύντομα θα πάρει σάρκα και οστά. Τα δε τελευταία γεγονότα φανερώνουν ότι αυτή η σύνδεση θα γίνει πολύ νωρίτερα απ’ ότι κάποιοι οραματίστηκαν.
Και έλαχε στην Καλαμπάκα να είναι ο συνδετικός κρίκος των δύο περιφερειών και ίσως της Ηπειρωτικής χώρας με την Ευρώπη.
Αυτό βέβαια έχει το ανάλογο κόστος αφού μεγάλο μέρος της περιοχής Καλαμπάκας από τον συνδυασμό των τριών κυκλοφοριακών δικτύων της Σιδηροδρομικής Εγνατίας του οδικού άξονα Ε-65 και του Περιφερειακού Καλαμπάκας. Το κόστος αυτό μεταφράζεται στο ότι μεγάλο τμήμα καλλιεργήσιμης έκτασης θα χρησιμοποιηθεί, αλλά θα θιγούν και ιδιοκτησίες (οικόπεδα και σπίτια).
Αυτό σε σχέση και με την ανησυχία για περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής λόγω και των Μετεώρων προβληματίζει αρκετούς Καλαμπακιώτες. Ένας εξ αυτών που εξέφρασε σημαντικές αντιρρήσεις το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι και ο πρόεδρος του Δ.Δ. Σαρακίνας κος Μπερντές όπου πρότεινε την υπογείωση του Σιδηροδρομικού Δικτύου.
Όμως από τα λίγα που διέρρευσαν από την παρουσίαση της μελέτης στο Δημαρχείο Καλαμπάκας χθες, υπογείωση δεν μπορεί να γίνει, ενώ αποκλείστηκε το ενδεχόμενο Σιδηρόδρομος και Ε-65 να περάσουν από την ίδια περιοχή.
Η παρουσίαση της μελέτης για την χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας έγινε χθες στο Δημαρχείο Καλαμπάκας κεκλεισμένων των θυρών.
Στην παρουσίαση που έκανε ο υπεύθυνος του Μελετητικού Γραφείου κος Ασημάκης παρόντες ήταν ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας Μελετών του ΟΣΕ κος Μουρουδέλης, ο Νομάρχης Τρικάλων κος Βλαχογιάννης, ο Δήμαρχος Καλαμπάκας κος Μπουτίνας, ο Διευθυντής της Νομαρχίας κος Λέγγας, οι Μηχανικοί της Νομαρχίας κ.κ. Κούτσιας και Καραγιάννη, ο Αντινομάρχης κος Μιχαλάκης, οι Νομαρχιακοί Σύμβουλοι κ.κ. Γεωργίου και Μπούρας και οι Αντιδήμαρχοι Καλαμπάκας κ.κ. Τσιαντούλας και Καΐκης.


Με το τέλος της παρουσίασης της μελέτης υπογράφτηκε η σύμβαση με το ταμείο εθνικής οδοποιΐας (ΤΕΟ) ποσού 100 χιλ. ευρώ, συν 150 χιλ. που υποσχέθηκε για την συνέχεια ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ.
Πάντως παρά τις σοβαρές ενστάσεις και πιέσεις από τους τοπικούς παράγοντες για διαφοροποιήσεις στην χάραξη της Γραμμής, πολύ μικρές παρεμβάσεις δέχτηκαν να κάνουν οι μελετητές.
Έχει σημασία όμως να μεταφέρουμε τις δηλώσεις των κ.κ. Μπουτίνα, Βλαχογιάννη, Ασημάκη (Μελετητή) και Μουρουδέλη (ΟΣΕ).

Δήμαρχος Καλαμπάκας
«… Συζητήσαμε για τους δρόμους της Καλαμπάκας διεξοδικά (περιφερειακό και εσωτερικούς) αλλά και την Σιδηροδρομική Γραμμή και Ε-65.
Τρεις δρόμοι που θα αλλάξουν ριζικά την περιοχή. Βέβαια θίγονται κάποιες ιδιοκτησίες και συμφέροντα ιδιωτών αλλά τα κέρδη για την περιοχή θα είναι τεράστια από τον κόμβο στην γέφυρα της Διάβας.
Η σιδηροδρομική γραμμή είναι ένα όνειρο ετών που φθάνει στην στιγμή της υλοποίησης ευχαρίστησε το Νομάρχη και τους Μηχανικούς της Νομαρχίας για την βοήθεια που προσφέρουν στον Δήμο.
Οι Δήμαρχος Καλαμπάκας μας ενημέρωσε ότι μετέφερε τις ανησυχίες του ιδίου και των δημοτών στους Μελετητές για αλλαγή της χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής, πράγμα που όπως είπε δεν έγινε αποδεκτό γιατί η χάραξη αυτή έγινε το 1998 και δεν αλλάζει…».
Τέλος ο Δήμαρχος τόνισε ότι προσπάθησε να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερα σε σχέση με την ομαλοποίηση των δρόμων και τις αποζημιώσεις των θιγόντων ιδιωτών. Περισσότερα όμως για αποζημιώσεις αργότερα, αφού πρώτα γίνουν οι απαλλοτριώσεις.

Νομάρχης Τρικάλων
Ο Νομάρχης κος Βλαχογιάννης αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της περιοχής μετά την κατασκευή αυτών των σημαντικών κόμβων.
«… η σημερινή συζήτηση είναι σημαντική γιατί οριστικοποιήθηκαν οι σχεδιασμοί της επόμενης 10ετίας».
Η επέκταση του τραίνου θα σημάνει για την περιοχή ταχύτατη μετακίνηση επιβατών, προστασία του περιβάλλοντος (ηλεκτροκίνητα τραίνα). Προ των πυλών είναι και ο Ε-65 και καταλαβαίνει κανείς την μορφή της περιοχής μετά από λίγα χρόνια.
Σκοπός μας είναι, είπε οι ευκαιρίες που χάσαμε στο παρελθόν να τις εκμεταλλευτούμε στο μέλλον. Έγιναν δικές μας παρατηρήσεις για την χάραξη και συζήτηση για τις απαλλοτριώσεις, κυρίως τον κόμβο. Η τελική χάραξη σε γενικές γραμμές είναι αυτή που παρουσιάστηκε σήμερα.

Υπεύθυνος Μελετητής
Ο Μελετητής κος Ασημάκης ανέφερε πως ενώ το γραφείο του ξεκίνησε να μελετήσει το τραίνο αλλά επειδή τραίνο χωρίς δρόμους δεν υπάρχει, μελετήθηκε ένα ολόκληρο δίκτυο οδικών έργων 110 χλμ όταν το δίκτυο της γραμμής είναι 92 κλμ με πολύ κρίσιμο έργο τον Περιφερειακό Καλαμπάκας.
Με όλα αυτά τα συγκοινωνιακά θα χαθούν πολύ λίγα πράγματα σε σύγκριση με αυτά που θα κερδίσει η περιοχή.
Απέκλεισε το ενδεχόμενο για βλάβη στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής, αιτιολογώντας αυτό λέγοντας ότι το ύψος της γραμμής δεν θα ξεπερνάει τα 50 εκατοστά. Προβλήματα θα υπάρξουν ίσως με τον Ε65, είπε.
Τέλος ο κος Ασημάκης δήλωσε πως ούτε ο σταθμός θα δημιουργήσει πρόβλημα αφού είναι αρκετά μακριά. Δεν παρέλειψε πάντως να τονίσει ότι η Καλαμπάκα θα είναι η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ.

Εκπρόσωπος ΟΣΕ
Δηλώσεις έκανε και ο υπεύθυνος Μελετών του ΟΣΕ κος Μουρουδέλης.
Ο κος Μουρουδέλης ανέφερε πως το έργο θα ξεκινήσει σύντομα αφού είναι από τα πρώτα της Ε.Ε. (Νο 29). Η γραμμή που περνάει από την Καλαμπάκα είναι άξονας οικολογικός, φιλικός με το περιβάλλον και αποφορτίζει τους δρόμους.
Στην Καλαμπάκα θα αποφευχθεί να κατασκευαστεί εμπορευματικός σταθμός, λόγω του ευαίσθητου της περιοχής.
Δεν θα θίξει η γραμμή το σχέδιο πόλης και έχουν προβλεφθεί όλες οι διαβάσεις. Η μελέτη είναι απολύτως συνδυασμένη με το φυσικό περιβάλλον και τις ανάγκες του τόπου.
Πάντως φεύγοντας οι Μελετητές άφησαν στον Δήμο Καλαμπάκας το σχεδιάγραμμα που διέρχεται η γραμμή, επισείοντας στον Δήμαρχο την προσοχή να μην δημοσιευτεί για την ώρα!!!

Η ΕΡΕΥΝΑ 09 Φεβρουαρίου 2008, αρ. φύλλου 14829,   σελίδα 10 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr