Μεγάλη απάτη μέσω τηλεφωνικών κλήσεων με δόλωμα «ποινικές εκκρεμότητες»
Περισσότερες απο 100 καταγγελίες μέσα σε λιγότερο από ένα 24ωρο, δέχθηκε η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για τη νέα τηλεφωνική απάτη που έχει στόχο να αρπάξει το e-banking και τους κωδικούς και να αδειάζει τραπεζικούς λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών.
Οι «ηλεκτρονικοί απατεώνες» με έδρα την Ελλάδα ή το εξωτερικό, καλούν τυχαίους αριθμούς κινητών και όποιος το σηκώσει ακούει ένα ηχογραφημένο μήνυμα, συνήθως στα αγγλικά που τον ενημερώνει ότι είναι από την Interpol και ερευνάται καθώς το όνομα του εμπλέκεται σε υποθέσεις που αφορούν κυρίως ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και παιδική πορνογραφία.
Όποιος κάνει το λάθος και «τσιμπήσει», μέσα από μια σειρά ερωτήσεων και πληκτρολόγησης αριθμών φθάνει στο σημείο να τους δώσει τους προσωπικούς κωδικούς και το e-banking προκειμένου να γίνει η μεταφορά χρηματικού ποσού δήθεν για να κλείσει η υπόθεση. Και τότε οι επιτήδειοι του αδειάζουν τους λογαριασμούς.
Ο αριθμός κλήσης που εμφανίζεται στην οθόνη των θυμάτων, είναι είτε ελληνικό κινητό ή ελληνικός αριθμός σταθερού από υποτιθέμενο γραφείο κάτι που επιτυγχάνουν μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας ενώ τις τελευταίες εβδομάδες το φαινόμενο έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις σε όλη την Ευρώπη. Μέχρι στιγμής δεν έχει επιβεβαιωθεί κανένα θύμα στη χώρα μας που να έχει χάσει τα λεφτά του.
Ανακοίνωση με την οποία ενημερώνει τους πολίτες για μεγάλη απάτη που είναι σε εξέλιξη μέσω τηλεφωνικών κλήσεων με σκοπό των δραστών να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, οικονομικά στοιχεία ή και κωδικούς ασφαλείας εξέδωσε και η ΕΛΑΣ την Παρασκευή με αφορμή καταγγελίες που έχει δεχθεί η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΑΣ «οι τηλεφωνικές κλήσεις πραγματοποιούνται από σταθερά ή κινητά τηλέφωνα με χρήση ηχογραφημένου μηνύματος στην αγγλική ή την ελληνική γλώσσα. Οι δράστες στις κλήσεις αυτές, προσποιούμενοι αστυνομικές Αρχές, προτρέπουν τους πολίτες να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα προκειμένου να ενημερωθούν για ποινικές εκκρεμότητες που δήθεν εκκρεμούν σε βάρος τους».
Από την πλευρά της η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνιστά στους πολίτες:
- να είναι προσεκτικοί με τέτοιου είδους τηλεφωνικές κλήσεις,
- να κρατούν τον αριθμό τηλεφώνου από τον οποίο τους έχουν καλέσει,
- να μην καλούν πίσω έναν αριθμό που τους γνωστοποιήθηκε μέσω φωνητικού μηνύματος,
- να είναι επιφυλακτικοί – να μην συζητάνε με οποιονδήποτε τους καλεί και ζητάει ευαίσθητες πληροφορίες,
- να μην αποκαλύπτουν τους κωδικούς της ηλεκτρονικής τραπεζικής, τα στοιχεία της κάρτας τους ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία µέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου.
- να μην δίνουν, σε καμία περίπτωση, τον κωδικό “PIN” της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή τον κωδικό πρόσβασης του τραπεζικού τους λογαριασμού μέσω e-banking.
Σημειώνεται ότι, οι πολίτες μπορούν να αντλούν χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή της εξαπάτησής τους στον «Οδηγό του Πολίτη», που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr) καθώς επίσης και μέσω των επίσημων λογαριασμών της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στα ακόλουθα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
• Facebook: https://www.facebook.com/CyberAlertGR
• Instagram: https://www.instagram.com/cyberalert.gr/
• Twitter: https://twitter.com/CyberAlert
• Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCSECtiscTH8tkxzBzX8gVcQ