Ηλεκτρονικές αγορές: Γρήγορες, ακριβείς, οικονομικές
Ο τζίρος που έκαναν παλαιότερα οι εμπορικές επιχειρήσεις και αφορούσε τα φυσικά τους καταστήματα σήμερα έχει μοιραστεί σε δύο κομμάτια: αυτό που αφορά τις αγορές που γίνονται στα καταστήματα και εκείνο που αφορά τις διαδικτυακές αγορές που γίνονται μέσω των ιστοσελίδων που διαθέτουν οι εταιρείες στο Ίντερνετ.
Καθώς οι νέες γενιές που έρχονται, και που αποτελούν ένα πολύ μεγάλο και υπολογίσιμο τμήμα του καταναλωτικού κοινού, νιώθουν πιο άνετα να κάνουν τα ψώνια τους μέσω Διαδικτύου και να μη σπαταλούν τον χρόνο τους στα μαγαζιά, αφού προτιμούν να τον αφιερώνουν στη διασκέδαση, στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές. Τομείς όπως τα ηλεκτρονικά είδη, η κινητή τηλεφωνία, τα προϊόντα πληροφορικής και τα ρούχα είναι σίγουρα κλάδοι όπου η νεολαία έχει σίγουρα την πρωτοκαθεδρία και αποτελεί μεγάλη καταναλωτική δύναμη. Ως εκ τούτου, οι αντίστοιχες εταιρείες είναι εξαιρετικά επιτυχημένες και δεν παύουν να ιδρύονται συνεχώς καινούργιες, αφού και το κράτος είναι πιο φιλικό στην επιχειρηματικότητα, ψηφιακή και μη.
Δεν είναι, όμως, μόνο οι νέοι που έχουν στραφεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Πολυάσχολοι επαγγελματίες, επιχειρήσεις που κάνουν συχνά αγορές αναλώσιμων ειδών για τις ανάγκες της λειτουργίας τους, φοιτητές, επιστήμονες, ακόμη και άνθρωποι που γνώρισαν και εκτίμησαν το έργο των ηλεκτρονικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της καραντίνας, είναι μερικές από τις κατηγορίες καταναλωτών που εξυπηρετούνται πλέον σε σταθερή βάση από τα e-shops.
Ουσιαστικά από τα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορεί κανείς σήμερα να αγοράσει τα πάντα, με μεγάλη ταχύτητα στο κλείσιμο της παραγγελίας και στην παράδοση του προϊόντος, με απόλυτη ακρίβεια στη «στόχευση» του αντικειμένου που θέλει να αγοράσει, αλλά και σε προσιτή τιμή, αφού τα ψηφιακά καταστήματα είναι πλέον πολύ ανταγωνιστικά και δείχνουν να καταφέρνουν τη συμπίεση του κόστους στα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες. Εξάλλου, ισχύουν και εδώ οι προσφορές και οι εκπτώσεις που συναντά κανείς και στα φυσικά καταστήματα.
Τα wesite eshop του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτός από το να είναι ελκυστικές στην όψη πρέπει να συγκεντρώνουν και κάποια άλλα απαραίτητα χαρακτηριστικά, όπως είναι η αναλυτική διεξοδική παρουσίαση της ταυτότητας της εταιρείας, της φιλοσοφίας της, των προϊόντων που προσφέρει, της διαθεσιμότητάς τους κάθε στιγμή και των τιμών κάθε προϊόντος. Η διατήρηση της τιμής για κάθε εμπόρευμα κατά την αγορά του καθώς και η απορρόφηση του μεταφορικού κόστους από την πλευρά της επιχείρησης είναι πολύ βασικές παράμετροι εντιμότητας που της προσδίδουν κύρος και ενισχύουν το σοβαρό προφίλ της.
Σημαντικό, επίσης, για όποιον διαχειρίζεται ή κατασκευάζει τέτοιες ιστοσελίδες είναι η σωστή προώθησή τους ώστε να εμφανίζονται τακτικά και εξειδικευμένα στους χρήστες-δυνητικούς καταναλωτές, Πρόκειται για τις γνωστές υπηρεσίες SEO (Search Engine Optimization) που αφορούν την παρουσία των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης, και ιδίως της Google που δείχνει να έχει επικρατήσει έναντι όλων των άλλων. Είναι λογικό ότι όσο περισσότεροι βλέπουν μια ιστοσελίδα τόσο περισσότεροι θα μπουν στον κόπο να την επισκεφτούν και να γίνουν δυνητικά πελάτες της επιχείρησης που υπάρχει από πίσω.
Εάν, μάλιστα, μια ιστοσελίδα συνδέεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram κ.ά., τότε οι πιθανότητές της να επιτύχει είναι πολύ περισσότερες, αφού τα social media είναι εξαιρετικά δημοφιλή στους περισσότερους χρήστες του Διαδικτύου. Άσχετα, όμως, από τον τρόπο προβολής τους, οι ιστοσελίδες Woocommerce των επιχειρήσεων συγκεντρώνουν τα βλέμματα και την προσοχή των χρηστών και αποτελούν ήδη έναν πολύ σημαντικό «παίκτη» στο πεδίο της επιχειρηματικότητας.