Τουριστική Διαδρομή που να συνδέει τα Μετέωρα με το Άγιο Όρος διεκδικεί ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός
Κ. Αγοραστός: «Με στρατηγικό σχεδιασμό, μετρήσιμα αποτελέσματα και καινοτομίες στην πράξη χτίζουμε το τουριστικό μέλλον της Θεσσαλίας, σήμερα»
-Αύξηση 100% της απασχόλησης στις τουριστικές επιχειρήσεις της Θεσσαλίας, την τελευταία 5ετία, καταγράφει η Στατιστική Υπηρεσία
-Αυξημένοι όλοι οι δείκτες σε αφίξεις, διανυκτερεύσεις και επισκέψεις σε Μουσεία
– Στο 97% η ικανοποίηση των επισκεπτών σύμφωνα με το πρωτοποριακό Τουριστικό Βαρόμετρο
– Περισσότεροι από 2,5 εκατομμύρια οι followers του mythessaly.com.
Εθνικό πάρκο στον Όλυμπο, Τουριστική Διαδρομή που να συνδέει τα Μετέωρα με το Άγιο Όρος, μαρίνες σε Μαγνησία, Σποράδες και Λάρισα, Γραφείο Κινηματογραφικού Τουρισμού, αλλά και τη διαχείριση τόσο του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου όσο και του λιμανιού στο Βόλο, διεκδικεί ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός με πλήρες πακέτο προτάσεων που κατέθεσε στον Υφυπουργό Τουρισμού Μάνο Κόνσολα, που επισκέπτεται τη Θεσσαλία και τον Γ.Γ. Τουρισμού Κων/νο Λούλη. «Είναι πολύ σημαντικό που το Υπουργείο Τουρισμού έρχεται στην Περιφέρεια και αποκτά ήχο και εικόνα της πραγματικότητας. Αυτό δείχνει την κατεύθυνση της κυβέρνησης για αποκέντρωση και καλή επικοινωνία με τις τοπικές κοινωνίες» επεσήμανε ο κ. Αγοραστός.
Χάρη στο στοχευμένο πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, τη βραβευμένη της τουριστική καμπάνια, το έξυπνο ψηφιακό μάρκετινγκ, την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αλλά και την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού όπως ο καταδυτικός τουρισμός και τα υποβρύχια μουσεία, τα αποτελέσματα στο τουριστικό προϊόν της Θεσσαλίας είναι μετρήσιμα και εντυπωσιακά: Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, καταγράφεται αύξηση στις διανυκτερεύσεις σε ποσοστό 12%, αύξηση στις επισκέψεις σε Μουσεία της τάξης του 47%, αύξηση στις αφίξεις στα αεροδρόμια Σκιάθου και Ν. Αγχιάλου κατά 20%, αύξηση της κίνησης στα λιμάνια Βόλου, Σκιάθου, Σκοπέλου, Αγιοκάμπου και Αλοννήσου κατά 18%, ενώ στην πενταετία 2013-2018, εν μέσω κρίσης, η Θεσσαλία καταγράφει αύξηση 100% της απασχόλησης στις τουριστικές επιχειρήσεις. Η διαδικτυακή προβολή της Θεσσαλίας έχει περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια followers. Επιπλέον το Τουριστικό Βαρόμετρο, μια ακόμη πρωτιά για τη Θεσσαλία αφού είναι μοναδικό στη χώρα, καταγράφει 97% ικανοποιημένους επισκέπτες στη Θεσσαλία. Η Θεσσαλία αποτελεί μια μικρογραφία της Ελλάδας λόγω της πολυπλοκότητας και της πολυμορφίας του φυσικού τοπίου της. Και διαθέτει στοιχεία μοναδικότητας, αφού το ναυάγιο της Περιστέρας στην Αλόννησο είναι ισάξιο σε μοναδικότητα με τον Παρθενώνα, γιατί είναι το αρχαιότερο επισκέψιμο ναυάγιο στον κόσμο.
Σύσκεψη
Σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Βόλο, παρουσία πλήθους τουριστικών και παραγωγικών φορέων απ όλη τη Θεσσαλία, ο κ. Αγοραστός τόνισε ότι «ζούμε σε μια αναθεωρητική εποχή και χρειαζόμαστε νέα τουριστικά προϊόντα, που να απέχουν από το παρωχημένο μοντέλο sea-sun-sand «ήλιος – θάλασσα- άμμος». Η διαφορετικότητα θα κάνει την Ελλάδα πιο ελκυστική και «ερωτεύσιμη», διεθνώς. Με το εμβληματικό έργο των Υποβρύχιων Μουσείων, τον Όλυμπο, τον Κίσσαβο, τα Μετέωρα, τις πόλεις που προσφέρονται για city break, το Πήλιο, τα νησιά των Σποράδων, τον ορεινό όγκο των Τρικάλων και τη Λίμνη Πλαστήρα η Θεσσαλία αναδεικνύεται σε Περιφέρεια – σημαία στη χώρα στον εναλλακτικό τουρισμό και σε δυναμικά ανερχόμενο τουριστικό προορισμό με διεθνή αναγνωρισιμότητα.
Στο πλαίσιο αυτό ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας τόνισε την ανάγκη για περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η Ελλάδα πρέπει να πάρει brand name και πιστοποίηση περιβαλλοντικής χώρας. « Η κλιματική αλλαγή έχει αλλάξει τις διαθέσεις και τις προτιμήσεις των τουριστών» υπογράμμισε ο κ. Αγοραστός. «Πρέπει ακόμα να τονίσουμε στον διεθνή τουρίστα ότι είμαστε μια ασφαλής χώρα: Διαθέτουμε καλές και ασφαλείς θάλασσες, καλή υγειονομική περίθαλψη, ασφαλές φαγητό, ασφαλή διασκέδαση. Αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα πρέπει να το διαφυλάξουμε, να αναδείξουμε με σύγχρονους τρόπους και καινοτόμα εργαλεία τους προορισμούς της Θεσσαλίας και να προτείνουμε ένα νέο τουριστικό μοντέλο με προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον κλάδο των επαγγελματιών και την τοπική οικονομία».
Οι προτάσεις της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την ανάπτυξη του τουρισμού
-Εθνικό πάρκο στον Όλυμπο
-Στήριξη για την μεγαλύτερη Πολιτιστική – Θρησκευτική – Αρχαιολογική – Περιπατητική διαδρομή Μετέωρα – Άγιο Όρος
-Σύνδεση του Αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου με ευρωπαϊκές πρωτεύουσες . Επίσης σύνδεση του Αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου με τα Αεροδρόμια Ελ. Βενιζέλος και Θεσσαλονίκης με τακτικές πτήσεις ώστε να υπάρχει ο κωδικός πτήσης στα διεθνή αεροδρόμια και να αποτελεί εσωτερική πτήση προς τον προορισμό Θεσσαλία .
-Διασύνδεση των νησιών Σκιάθου , Σκοπέλου και Αλοννήσου με υδροπλάνα .
-Διασύνδεση των παραλίων Ν. Λάρισας με τον αυτοκινητόδρομο ΑΙΓΑΙΟΝ (να δημιουργηθεί έξοδος στην κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα )
-Ίδρυση Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων στην περιοχή της Περιφέρειας Θεσσαλίας και παράλληλα η εισαγωγή ειδικοτήτων που αφορούν τα τουριστικά επαγγέλματα , στα Δημόσια Επαγγελματικά Κέντρα Κατάρτισης .
-Πραγματοποίηση Σεμιναρίων σε εργαζόμενους σε τουριστικές επιχειρήσεις και σε επαγγελματίες του τουρισμού με σκοπό την κατάρτιση τους στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών.
-Πορθμειακή σύνδεση Θεσσαλονίκης με Β. Σποράδες και συνεχής διασύνδεση των Σποράδων (Σκιάθος –Σκόπελος – Αλόννησος ) – αναβάθμιση και κατασκευή νέων μαρινών σε παράλια Λάρισας , Μαγνησίας και Σποράδων.
-Συνδιοργάνωση με το Υπουργείο Τουρισμού και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Διεθνούς Συνεδρίου με παράλληλες εκδηλώσεις για τον Όλυμπο
-Συνδιοργάνωση με το Υπουργείο Τουρισμού Διεθνούς Ορθόδοξου Χριστιανικού Συνεδρίου στα Μετέωρα.
-Απλούστευση των διεργασιών για την πιστοποίηση μονοπατιών (σηματοδότηση και χαρτογράφηση αυτών) για την ανάπτυξη του περιηγητικού και περιπατητικού τουρισμού .
-Ειδική ρύθμιση της δραστηριότητας air bnb και εντατική εποπτεία της εφαρμογής του νόμου για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις , ώστε να εκλείψει η ασυδοσία.
-Προώθηση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στον τομέα των εναλλακτικών και ειδικών τουριστικών δραστηριοτήτων σε σταθερό φορολογικό και ασφαλιστικό περιβάλλον και με ταυτόχρονη ενίσχυση τους από αντίστοιχα χρηματοδοτικά εργαλεία .
-Υποστήριξη και παροχή περιβάλλοντος fast track διαδικασιών των επενδυτικών σχεδίων με στόχο τη βελτίωση του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος και της διασύνδεσης των κύριων κλάδων του τουρισμού με άλλους τομείς προτεραιότητας της Περιφέρειας.
-Υποστήριξη του γραφείου υποδοχής κινηματογραφικών παραγωγών(Film Office Thessaly) με παράλληλη δημιουργία info-point εντός του Υπουργείου για την απλούστευση των διαδικασιών εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων.
Μετρήσιμα αποτελέσματα, βραβεία και καινοτομίες
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετείχε σε περίπου 100 τουριστικές και εμπορικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ήταν φέτος η τιμώμενη Περιφέρεια στη διεθνή έκθεση Philoxenia. Απέσπασε χρυσό βραβείο στα Tourism Awards ως η Περιφέρεια με την πιο ολοκληρωμένη καμπάνια τουριστικής προβολής. Επιπλέον στα Greek Travel Awards, τα πρώτα και μοναδικά βραβεία για τον ελληνικό τουρισμό στην Σκανδιναβία, η Περιφέρεια Θεσσαλίας απέσπασε διακρίσεις στις κατηγορίες για τον καλύτερο τουριστικό προορισμό, τον καλύτερο γαστρονομικό προορισμό και τον καλύτερο προορισμό για εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Στον τομέα της τουριστικής επιχειρηματικότητας, συνολικά 239 μικρές και μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, θα προχωρήσουν τα νέα επενδυτικά τους σχέδια, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και από πόρους του Προγράμματος ΕΠΑΝΕΚ. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ανταποκρινόμενη στο έντονο ενδιαφέρον του επιχειρηματικού κόσμου, αποφάσισε να προχωρήσει σε αύξηση του προϋπολογισμού του Προγράμματος, κατά 17,7 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που δημιουργεί μόχλευση στην τοπική οικονομία καθώς οδηγεί σε επενδύσεις 35,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Το mythessaly.com είναι μια καινοτόμα, διαδραστική ψηφιακή πλατφόρμα που αποτελεί το βασικό όχημα της τουριστικής καμπάνιας της Θεσσαλίας και αναλαμβάνει να ξεναγήσει το χρήστη στους ξεχωριστούς της προορισμούς με φωτογραφικό υλικό , άρθρα και video. Το website της καμπάνιας «λανσάρει» το concept «Thessaly. Handcrafted by time» και εντυπωσιάζει με τον ευρηματικό και σύγχρονο τρόπο παρουσίασής της. Η περιοχή παρουσιάζεται ως ένα εργόχειρο του χρόνου που στο πέρασμά του έπλασε τα τοπία, τους ανθρώπους, τους πολιτισμούς και τους μύθους πάνω σε ένα καμβά από ιστορίες. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του πρότζεκτ ήταν το αποτέλεσμα της στρατηγικής συνεργασίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας με την Marketing Greece του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων ΣΕΤΕ και περιλαμβάνει επίσης δράσεις τεχνικής υποστήριξης για την εξοικείωση των επιχειρηματιών του τουρισμού με τις νέες τεχνολογίες. Τέλος, η παραγωγή VR videos 360 εικονικής πραγματικότητας, αποτελεί μία ακόμη πρωτοπόρο δράση τουριστικής προβολής , αφού για πρώτη φορά Περιφέρεια στη χώρα συμμετέχει σε εκθέσεις στο εξωτερικό και στην Ελλάδα και παρουσιάζει τους προορισμούς της με τρισδιάστατη απεικόνιση σε video VR 360. Μια ξενάγηση εικονικής πραγματικότητας στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Θεσσαλίας, που γοητεύει και κεντρίζει το ενδιαφέρον του επισκέπτη.
«Όλα αυτά έγιναν με στρατηγικό σχεδιασμό, κοστολογημένο πρόγραμμα, σημαντικά έργα υποδομών και αποτελεσματικές δράσεις προβολής, που προδιαγράφουν ένα ακόμη πιο δυναμικό μέλλον τόσο σε επίπεδο αφίξεων ξένων επισκεπτών όσο και σε επίπεδο απασχόλησης» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Θέσαμε σαφείς προτεραιότητες στο τουριστικό προϊόν της Θεσσαλίας, που έχει σημαντική συμβολή στην οικονομία της περιφέρειας. Σκοπός μας είναι να αποκτήσουμε αναγνωρισιμότητα στις διεθνείς αγορές, να αποδώσουν με μετρήσιμα αποτελέσματα οι ενέργειες προώθησης και προβολής, να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο σε κάθε προορισμό και να αναπτύξουμε καινοτόμα και ποιοτικά τουριστικά προϊόντα για να προσεγγίσουμε νέες αγορές».