Τουριστικό παρών της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην έκθεση «Holiday & Spa Expo» στη Σόφια
Σημαντική ήταν η ελληνική παρουσία στη διεθνή έκθεση τουρισμού “Holiday & Spa Expo”, που έλαβε χώρα στη Σόφια
Σημαντική ήταν η ελληνική παρουσία στη διεθνή έκθεση τουρισμού “Holiday & Spa Expo”, που έλαβε χώρα στη Σόφια
Σημαντική ήταν η ελληνική παρουσία στη διεθνή έκθεση τουρισμού “Holiday & Spa Expo”, που έλαβε χώρα στη Σόφια (11–13.02.2016), για 33η φορά στο Εκθεσιακό Κέντρο ΙΝΤΕREXPO CENTER. Η Έκθεση τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας, σε συνεργασία με το Δήμο της Σόφιας και διοργανώθηκε από την PRIM EXPO.
Η “Holiday & Spa Expo” αποτελεί το μεγαλύτερο τουριστικό φόρουμ στη Βουλγαρία, η οποία προτείνει νέες πρωτοβουλίες κάθε χρόνο και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για τους tour operators, τα ξενοδοχεία και άλλες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα, καθώς απευθύνεται στους επαγγελματίες και το ευρύ κοινό.
Στην Έκθεση συμμετείχαν 384 εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων Περιφέρειες, δήμοι, σύλλογοι, Εθνικοί τουριστικοί οργανισμοί, εταιρίες, ταξιδιωτικοί πράκτορες και γραφεία, ξενοδοχεία, SPA και κέντρα ευεξίας, εταιρείες λογισμικού και εταιρείες για τον εξοπλισμό των ξενοδοχείων.
Στα επίσημα εγκαίνια της Έκθεσης, η Υπουργός Τουρισμού της Βουλγαρίας κα Nikolina Angelkova, υπογράμμισε το διεθνή χαρακτήρα της εφετινής έκθεσης και επικεντρώθηκε στις θετικές προβλέψεις που διαφαίνονται για τον τομέα του τουρισμού. Κλιμάκιο της Πρεσβείας της Ελλάδος στη Σόφια, με επικεφαλής τον Πρέσβη, κ. Δημοσθένη Στωίδη, επισκέφθηκε τα ελληνικά περίπτερα και είχε χρήσιμες συζητήσεις με τους εκθέτες προς την κατεύθυνση της στήριξης των προσπαθειών τους και την αποτελεσματική προβολή των υπηρεσιών τους στη βουλγαρική αγορά, ενώ κατά την επίσκεψή του στο περίπτερο της Θεσσαλίας, συνεχάρη την αποστολή για την παρουσία και προβολή της Θεσσαλίας στην έκθεση.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξωστρέφεια της Θεσσαλίας, στηρίζοντας ένα μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης με αειφόρα χαρακτηριστικά. Ένα μοντέλο που προωθεί μεταξύ άλλων την ενίσχυση και ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού με το σύνολο των μικρομεσαίων τουριστικών καταλυμάτων και επιχειρήσεων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής τουριστικής δραστηριότητας και συμβάλλουν τα μέγιστα στο εθνικό εισόδημα και την απασχόληση.
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός σε κάθε ευκαιρία επισημαίνει ότι στη δύσκολη συγκυρία που διανύουμε, ο συντονισμός και η συστράτευση αποτελούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις, για να εκμεταλλευτούμε αποτελεσματικά τα στρατηγικά τουριστικά πλεονεκτήματα των περιοχών μας και ότι η κοινή διαπίστωση ότι ο τουρισμός μας αφορά όλους, αποτελεί το βασικό κριτήριο για την υλοποίηση της ενέργειας αυτής.
Η πρώτη ημέρα της έκθεσης ήταν αφιερωμένη στις επιχειρηματικές (Β2Β) συναντήσεις. Το περίπτερο της Θεσσαλίας το επισκέφτηκαν πολλά τουριστικά γραφεία της Βουλγαρίας, στα οποία δόθηκε πλήρες πακέτο πληροφοριακών εντύπων, που περιελάμβανε πέρα από το υλικό των συμμετεχόντων και τους οδηγούς της Θεσσαλίας. Οι δύο επόμενες ημέρες της έκθεσης αφορούσαν το ευρύ κοινό. Καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, στο περίπτερο υπήρχε οπτικο-ακουστική παρουσίαση της Θεσσαλίας με φωτογραφίες και βίντεο.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας παρουσίασε τις θεματικές ενότητες τουρισμού που φαίνεται να ενδιαφέρουν τους Βούλγαρους επισκέπτες, όπως τα ιερά προσκυνήματα της Ορθοδοξίας, ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός, ο ήλιος και η θάλασσα, καθώς τονίστηκε και η υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και των υποδομών της περιοχής.
Κατά την διάρκεια της έκθεσης προσφέρθηκαν παραδοσιακά εδέσματα, όπως τυριά, ελιές καθώς και θεσσαλικά κρασιά και τσίπουρο.Την Περιφέρεια Θεσσαλίας εκπροσώπησαν ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Κώστας Δεσπόπουλος και η Δ/ντρια Τουρισμού κα Ελένη Κατσαρού.
Στην αποστολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, συμμετείχαν επίσης και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό από όλη τη Θεσσαλία, στους οποίους δόθηκε η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με tour operators και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, που έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για τους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής μας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ η προσέλευση του κόσμου στο περίπτερο της Θεσσαλίας ήταν μαζική.
Το ενδιαφέρον των tour operators που επισκέφθηκαν την έκθεση, εστιάστηκε και στην οπτικοακουστική παρουσίαση των θεσσαλικών προορισμών, η οποία πραγματοποιήθηκε σε ειδικό χώρο εκδηλώσεων της έκθεσης, εκ μέρους του κ. Ζαφείρη Γ., προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, παρουσία των εκπροσώπων ενοικιαζομένων καταλυμάτων και του αγροτικού συνεταιρισμού γυναικών Βυζίτσας, όπου και προσφέρθηκαν τοπικά και παραδοσιακά κεράσματα.
Από τα συμπεράσματα της έκθεσης είναι η διαφαινόμενη σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης από την Βουλγαρία προς την Θεσσαλία, για την προσεχή τουριστική σεζόν. Η κίνηση αυτή θα έχει την μορφή εκδρομών 3-ήμερων, 4-ήμερων και 5-ήμερων, με λεωφορεία και ΙΧ αυτοκίνητα, ενώ οι πρώτες οργανωμένες αφίξεις έχουν προγραμματιστεί για την περίοδο του Πάσχα.
Η Θεσσαλία έχει γίνει γνωστή στη Βουλγαρία, μια που όλοι οι μεγάλοι tour operators την έχουν ήδη συμπεριλάβει στο εκδρομικό τους πρόγραμμα.
Το 2016 θα αποτελέσει χρονιά σταθμό για τις αφίξεις τουριστών από τη γειτονική χώρα στην Θεσσαλία και αναμένεται στο άμεσο μέλλον να αποτελέσει τον πιο δημοφιλή προορισμό, ανάλογο με αυτόν της Χαλκιδικής και της Θάσου.