Τροπολογία για «πράσινο χαράτσι» στα ΙΧ
Τη θέσπιση «περιβαλλοντικών» τελών κυκλοφορίας, οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την καθιέρωση «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα, προβλέπει η τροπολογία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, που κατατέθηκε στη Βουλή.
Τη θέσπιση «περιβαλλοντικών» τελών κυκλοφορίας, οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την καθιέρωση «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα, προβλέπει η τροπολογία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, που κατατέθηκε στη Βουλή.
Τη θέσπιση «περιβαλλοντικών» τελών κυκλοφορίας, οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την καθιέρωση «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα, προβλέπει η τροπολογία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, που κατατέθηκε στη Βουλή.
Στην τροπολογία ορίζεται ότι τα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα με τον κυβισμό τον οχημάτων και την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλούν, επιβαρύνονται ως εξής:
– Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κλάσης Α, τα υφιστάμενα ετήσια τέλη μειώνονται κατά 18 ευρώ,
– κλάσης Β, αυξάνονται κατά 50 ευρώ,
– κλάσης Γ, αυξάνονται κατά 100 ευρώ,
– κλάσης Δ, αυξάνονται κατά 150 ευρώ.
Για τα υβριδικά και για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και για τα οχήματα υδρογόνου με κυβισμό μέχρι 1.928 κ.ε. που ανήκουν στην κλάση Α, δεν οφείλονται τέλη κυκλοφορίας, ενώ για τα οχήματα αυτά με μεγαλύτερο κυβισμό, τα τέλη κυκλοφορίας περιορίζονται στο ήμισυ των προβλεπομένων.
Για τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά οχήματα δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης κλάσης Α τα τέλη μειώνονται κατά 30%, κλάσης Β αυξάνονται κατά 10%, κλάσης Γ αυξάνονται κατά 15%, κλάσης Δ αυξάνονται κατά 20%.
Για την προμήθεια του σήματος τελών κυκλοφορίας, από τα πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (τράπεζες κ.λ.π.) είναι απαραίτητη εφεξής η προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος.
Η αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας εφαρμόζεται για τα τέλη του έτους 2010 στα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και για τα τέλη του έτους 2011 στα φορτηγά.
Απόσυρση
Οικονομικά κίνητρα παρέχονται για την αποδεδειγμένη απόσυρση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας, τα οποία κλιμακώνονται, ανάλογα με τον κυβισμό τους ως εξής:
– 500 μέχρι 2.200 ευρώ για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης,
– 500 μέχρι 2.000 ευρώ για τα ελαφρά φορτηγά (μέχρι 1,5 τ.) και
– 3.000 μέχρι 9.000 ευρώ για βαρέα φορτηγά.
Παράλληλα, προβλέπεται ότι τα προαναφερόμενα ποσά (κίνητρα) προσαυξάνονται κατά 1.000, 1.500 και 4.000 ευρώ αντίστοιχα, στην περίπτωση αντικατάστασης με αγορά καινούργιου ή μη οχήματος.
Αναθεωρείται από 1-9-2011, το σύστημα περιορισμού της εισόδου των οχημάτων στον υφιστάμενο δακτύλιο της Αθήνας, με βάση την κατηγορία του οχήματος και την κλάση, ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα του. Για την επιβολή περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας, εκδίδονται ειδικά έγχρωμα σήματα.