Συνέντευξη του Μιχάλη Δρούγκα, προέδρου Ζαχαροπλαστών
Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ζαχαροπλαστών, αναφέρεται στην συνέντευξη του στην «Ενημέρωση» της Κυριακής και στην Βίκυ Παλαμιώτη, ο πρόεδρος του Τρικαλινού Συλλόγου, Μιχ. Δρούγκας.
Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ζαχαροπλαστών, αναφέρεται στην συνέντευξη του στην «Ενημέρωση» της Κυριακής και στην Βίκυ Παλαμιώτη, ο πρόεδρος του Τρικαλινού Συλλόγου, Μιχ. Δρούγκας.
Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ζαχαροπλαστών αναφέρεται στην συνέντευξη του στην «Ενημέρωση» της Κυριακής ο πρόεδρος του Τρικαλινού Συλλόγου, Μιχ. Δρούγκας. Όπως σημειώνει, ο μεγάλος ανταγωνισμός που υπάρχει, αφού πλέον τα γλυκίσματα φιγουράρουν στα ράφια των πολυκαταστημάτων και των σούπερ μάρκετ, αλλά και οι συνεχείς ανατιμήσεις στις τιμών των πρώτων υλών και η αύξηση του λειτουργικού κόστους έχουν σαν αποτέλεσμα την μείωση του τζίρου των επαγγελματιών.
Ωστόσο, υπογραμμίζει, η καλή ποιότητα των γλυκών που παρασκευάζονται στα τρικαλινά εργαστήρια αλλά και οι καλές τιμές τα κάνουν να ξεχωρίζουν και να τα προτιμά ο κόσμος.
• Αναλάβατε πριν από λίγες ημέρες την προεδρία του Συλλόγου Ζαχαροπλαστών του νομού μας. Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που πρέπει να αναδειχθούν;
«Το μεγάλο πρόβλημα των ζαχαροπλαστών είναι ότι υπάρχουν πλέον πολλά σημεία πώλησης των γλυκών, τα οποία μάλιστα δεν τηρούν και τις προδιαγραφές. Επίσης, έχει χαθεί και το εμπορικό κομμάτι του ζαχαροπλαστείου, δηλαδή η διάθεση ποτών, τυποποιημένων προϊόντων όπως τα σοκαλατάκια, η πώληση δώρων κλπ. Και βέβαια, το ασφαλιστικό είναι ένα ζήτημα που «καίει» και τον κλάδο μας, η αύξηση του κόστους λειτουργίας, οι συνεχείς και συχνές ανατιμήσεις των πρώτων υλών κλπ.».
• Τα τελευταία χρόνια είναι αλήθεια ότι και ο δικός σας κλάδος επλήγη από την απελευθέρωση της αγοράς και τη διάθεση γλυκισμάτων, παγωτών κλπ. από πολυκαταστήματα και μεγάλα σούπερ μάρκετ. Με ποιο τρόπο θα πρέπει να οργανωθούν οι ζαχαροπλάστες για να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα;
«Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση μετά την απελευθέρωση της αγοράς και τη διάθεση γλυκισμάτων και άλλων ειδών ζαχαροπλαστικής από τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ, αυτό που μπορούμε να κάνουμε εμείς ως επαγγελματίες είναι να πειστεί το καταναλωτικό κοινό ότι θα πρέπει να εμπιστεύεται τα ζαχαροπλαστεία της γειτονιάς του. Άλλωστε όλα τα τοπικά ζαχαροπλαστεία έχουν εκσυγχρονιστεί και διαθέτουν τους κατάλληλους χώρους για τα γλυκά τους, ελέγχονται για την ποιότητα των προϊόντων τους και μπορούν να ικανοποιήσουν όλες τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού».
• Η γενικότερη οικονομική ύφεση στην αγορά και η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών έχει επηρεάσει και τα ζαχαροπλαστεία;
«Όταν μειώνεται η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών είναι φυσικό να επηρεάζεται και ο τζίρος των ζαχαροπλαστών. Μια μείωση που φθάνει στο 40% περίπου, αφού πλέον ο κόσμος πολύ δύσκολα καταφέρνει να καλύψει τα έξοδα για τα βασικά είδη διατροφής. Πέρα από αυτό, όμως, έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι τιμές στις πρώτες ύλες και γενικότερα τα λειτουργικά έξοδα ενός ζαχαροπλαστείου. Παρ’ όλα αυτά οι Τρικαλινοί ζαχαροπλάστες διαθέτουν τα προϊόντα τους σε χαμηλές τιμές προκειμένου να είναι ανταγωνιστικοί έναντι των πολυκαταστημάτων και των σούπερ μάρκετ, αλλά και γιατί αγαπούν τη δουλειά τους και θέλουν να κρατήσουν ανοιχτές τις οικογενειακές επιχειρήσεις τους».
• Οι Τρικαλινοί είναι γνωστό ότι αγαπούν τα γλυκά και ο νομός μας εδώ και χρόνια διαθέτει πάρα πολλά ζαχαροπλαστεία που προσφέρουν ποιότητα και ποικιλία γεύσεων. Από την πολύχρονη εμπειρία σας ως επαγγελματίας στο χώρο, έχετε διαπιστώσει να έχουν αλλάξει οι συνήθειες των Τρικαλινών από τα παραδοσιακά τρικαλινά γλυκίσματα;
«Ένα ποσοστό των Τρικαλινών συνεχίζει να επιλέγει αποκλειστικά παραδοσιακά γλυκά, όπως τα σιροπιαστά, κοκ, κορνέ κλπ., αλλά επίσης ένα μεγάλο ποσοστό στρέφεται σε νέες γεύσεις. Δηλαδή, υπάρχουν πολλοί που προτιμούν τα παραδοσιακά γλυκά, αλλά επιζητούν και κάποιες καινούργιες γεύσεις, γιατί ο κόσμος έχει μάθει να έχει απαιτήσεις».
Συνέντευξη στη
Βίκυ Παλαμιώτη