Πανελλήνιες Εξετάσεις…5 νέα μέτρα-“αλλαγές”
Αυστηρότατα μέτρα για την αποφυγή των περσινών «παρατράγουδων» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, παίρνει φέτος το υπουργείο Παιδείας, που μελετά, εκτός των άλλων, και μια πρωτοποριακή ηλεκτρονική μέθοδο βαθμολόγησης γραπτών.
Αυστηρότατα μέτρα για την αποφυγή των περσινών «παρατράγουδων» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, παίρνει φέτος το υπουργείο Παιδείας, που μελετά, εκτός των άλλων, και μια πρωτοποριακή ηλεκτρονική μέθοδο βαθμολόγησης γραπτών.
Αυστηρότατα μέτρα για την αποφυγή των περσινών «παρατράγουδων» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, παίρνει φέτος το υπουργείο Παιδείας, που μελετά, εκτός των άλλων, και μια πρωτοποριακή ηλεκτρονική μέθοδο βαθμολόγησης γραπτών.
α) τον περιορισμό των γραπτών που θα διορθώνει κάθε βαθμολογητής, β) τη «σάρωση» των κινητών για να μην υπάρχει αντιγραφή, γ) ανάρτηση των θεμάτων στο Ιντερνετ μισή ώρα μετά την ολοκλήρωση της εκφώνησής τους στο τελευταίο εξεταστικό κέντρο, δ) διπλοτσεκάρισμα των αποτελεσμάτων των υποψηφίων στρατιωτικών σχολών και ε) πιλοτικό πρόγραμμα ηλεκτρονικής βαθμολόγησης γραπτών.
Τα χρονοδιαγράμματα
Ολα τα χρονοδιαγράμματα των Πανελλαδικών 2008, για πρώτη φορά φέτος, πάνε πολύ πιο μπροστά. Οι διαδικασίες μετάδοσης, θεμάτων, οργάνωσης των επιτροπών, αποστολής των οδηγιών στα σχολεία και στους βαθμολογητές, καθώς και οι δοκιμές του συστήματος, πραγματοποιούνται ήδη.
Οι συσκέψεις στο υπ. Παιδείας για τις Πανελλαδικές 2008 είναι πυρετώδεις, καθώς πέρσι υπήρξε ο κίνδυνος να καταρρεύσει το σύστημα, από σειρά λαθών, που δεν πρέπει να συμβούν φέτος.
Κατεγράφησαν κρούσματα αντιγραφών από κινητό, παραποίησης βαθμολογιών σε βαθμολογικά κέντρα, αναρτήθηκαν στο Ιντερνετ, νωρίτερα του κανονικού χρόνου από φροντιστήρια, τα θέματα των Πανελλαδικών και βγήκαν… λανθασμένες βάσεις.
Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την αυστηροποίηση του όλου μηχανισμού. Στόχος του υπουργείου είναι ο δραστικός περιορισμός των αναβαθμολογήσεων, που γεννούν αδικίες.
Ετσι, αποφασίστηκε να μην υπερφορτώνονται με γραπτά οι διορθωτές, γιατί δεν πραγματοποιείται αντικειμενική βαθμολόγηση. Θα αναλαμβάνουν τη διόρθωση μέχρι 25 γραπτών, μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό κι εύλογο γι αυτήν τη διαδικασία, διάστημα.
Οι οδηγίες που ετοιμάζονται να σταλούν θα είναι αυστηρότατες και θα αφορούν και τη δράση του τρίτου αναβαθμολογητή, που συνήθως βγάζει τον τελικό βαθμό.
Ηδη εστάλη η πρόταση του υπ. Παιδείας, προς το ΓΕΕΘΑ, για την επικύρωση και τον διπλό έλεγχο των αποτελεσμάτων. Φέτος η δισκέτα με τα αποτελέσματα των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών θα φθάσει από το υπουργείο Αμυνας στο ΥΠΕΠΘ, θα διορθωθεί και θα ξαναπάει στο Αμυνας για να διορθωθούν οι παρατηρήσεις του υπ. Παιδείας.
Αλλαξαν σχολές
Μετά θα υπογραφούν τα στοιχεία και ύστερα θα εισαχθούν στο μηχανογραφικό σύστημα των βάσεων. Αυτός ο έλεγχος, εκτιμάται ότι θα αποτρέψει λαθροχειρίες καθώς θα φέρει υπογραφές και πιστοποιήσεις.
Πέρσι, ως γνωστόν, εξαιτίας λανθασμένης λίστας επιτυχόντων του ΓΕΕΘΑ, σημειώθηκε ένα πρωτοφανές «αλαλούμ» στο 1/3 των τμημάτων των ΑΕΙ-ΤΕΙ, με βάσεις σχολών που δόθηκαν για να αλλάξουν λίγες μέρες μετά.
Τριακόσιοι σαράντα δύο νεοεισαχθέντες, μετακινήθηκαν από την αρχική τους κατάταξη κι άλλαξαν σχολή, ενώ άλλοι οκτώ ήταν… φοιτητές για τέσσερις μόνο μέρες! Κι όλα αυτά επειδή δεν έγινε δεύτερος έλεγχος των στοιχείων.
Η σάρωση των κινητών θα γίνει με ειδική συσκευή που θα φέρει ο επιτηρητής. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος θελήσει για κάποιο λόγο να απομακρυνθεί από την αίθουσα, θα τον ακολουθεί η συσκευή σάρωσης, με συνέπεια να μην μπορεί να γίνει αντιγραφή μέσω κινητού.
Πιο πολλές θέσεις για δασκάλους και νηπιαγωγούς
Θεαματική αύξηση των θέσεων που αφορούν δασκάλους και νηπιαγωγούς θα έχουμε φέτος, ενώ εξορθολογίζεται ο αριθμός των εισακτέων και προσανατολίζεται να είναι πιο κοντά σε ειδικότητες που έχει ανάγκη η αγορά.
Η τεράστια έλλειψη δασκάλων που παρατηρήθηκε στους διορισμούς τη χρονιά που πέρασε, όπου το υπ. Παιδείας αναγκάστηκε να πάρει πτυχιούχους που μόλις είχαν τελειώσει και στρατιώτες που έκαναν τη θητεία τους, για να καλύψει τα κενά, οδηγεί σε νέα αύξηση του αριθμού των εισακτέων στα παιδαγωγικά τμήματα των πανεπιστημίων.
Αναμένεται να συνεχιστεί, για τρίτη συνεχή χρονιά, και η μείωση των θέσεων σε κορεσμένες σχολές, όπως είναι οι Νομικές και Ιατρικές σχολές, ενώ ο τελικός αριθμός θα λάβει φέτος υπ όψιν του περισσότερο από ποτέ, τις προτάσεις των πρυτάνεων.
Ο αριθμός των εισακτέων σε ΑΕΙ-ΤΕΙ που πιθανολογείται ότι θα είναι κοντά στα περσινά επίπεδα των 79.000 θέσεων, θα ανακοινωθεί τις πρώτες μέρες του Μαρτίου.
Ηλεκτρονική βαθμολόγηση από το 2009
Από το 2009, μελετάται η εφαρμογή του προγράμματος e-school. Το υπ. Παιδείας έχει δώσει εντολές για να προχωρήσει το έργο.
Τα γραπτά των υποψηφίων θα «σκανάρονται» σε κομπιούτερ στα βαθμολογικά κέντρα, θα εισάγονται οι βαθμοί των βαθμολογητών, κι ύστερα η όλη ψηφιοποιημένη διαδικασία θα στέλνεται στο υπουργείο Παιδείας, όπου ειδική επιτροπή θα κάνει τον τελικό έλεγχο και την αντιπαραβολή των στοιχείων.
Αυτό το σύστημα, του οποίου η πιλοτική εφαρμογή προγραμματίζεται για φέτος, θα καθιστά απολύτως αντικειμενική τη βαθμολόγηση, ενώ μελλοντικά μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στο υπουργείο, να επιτρέπει στον υποψήφιο την πρόσβαση στο γραπτό του.
Ενα e-mail και το γραπτό θα φθάνει στο σπίτι του ενδιαφερόμενου!
5 «αλλαγές» στις εξετάσεις εισαγωγής
1 ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΕΣ
Περιορίζουν δραστικά τον αριθμό των γραπτών που θα διορθώνει ο κάθε βαθμολογητής και θέτουν χρονικό όριο «αξιοπρεπούς βαθμολόγησης» προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο οι αναβαθμολογήσεις.
2 ΚΙΝΗΤΑ
Τοποθετούν «σάρωση» κινητών στα 1.100 εξεταστικά κέντρα, με σκοπό να μην υπάρχει αντιγραφή από κινητό τηλέφωνο.
3 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Η ανάρτηση των θεμάτων των Πανελλαδικών στο Διαδίκτυο θα γίνεται μισή ώρα μετά την ολοκλήρωση της εκφώνησής τους και στο τελευταίο εξεταστικό κέντρο, περιορίζοντας έτσι τη δράση των φροντιστηρίων στον τομέα αυτόν.
4 ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων των υποψηφίων για τις στρατιωτικές σχολές θα «διπλοτσεκάρονται» από το υπ. Παιδείας, στο οποίο θα φθάνουν πλέον επικυρωμένα με την υπογραφή του υπαρχηγού ΓΕΕΘΑ.
5 Ε-SCHOOL
Πιλοτικά θα λειτουργήσει φέτος το καινοτόμο και πρωτοποριακό πρόγραμμα e-school, βάσει του οποίου θα γίνεται ηλεκτρονική βαθμολόγηση γραπτών. Στόχος του ΥΠΕΠΘ είναι να εφαρμοστεί το e-school στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2009.
πηγη εθνος