Ο πρωταθλητής δηλώνει παρών!-WRC Mexico 08
Είναι παράξενο πως ένα τριήμερο που ξεκινά με τον χειρότερο τρόπο μπορεί να καταλήξει και να είναι τέλειο για έναν οδηγό. Αυτό ακριβώς συνέβη στον Sebastien Loeb στο Μεξικό… Το πρόβλημα με τον κινητήρα του C4 στο shakedown του αγώνα το πρωί της Πέμπτης, άφησε στους ανθρώπους της ομάδας αλλά και στους φίλους του Γάλλου μια πικρή γεύση καθώς μέχρι η κατάσταση να ξεκαθαριστεί χρειάστηκε να περάσουν αρκετές ώρες αβεβαιότητας και φόβων για πεντάλεπτη ποινή. Μάλιστα δεν ήταν μόνο αυτό καθώς από τη στιγμή που οι μηχανικοί της Citroen τοποθέτησαν και πάλι τον προηγούμενο κινητήρα, υπήρχε μια γενική αμφιβολία για το μέχρι που θα φτάσει ο Γάλλος με τα προβλήματα που υπήρξαν.
Είναι παράξενο πως ένα τριήμερο που ξεκινά με τον χειρότερο τρόπο μπορεί να καταλήξει και να είναι τέλειο για έναν οδηγό. Αυτό ακριβώς συνέβη στον Sebastien Loeb στο Μεξικό… Το πρόβλημα με τον κινητήρα του C4 στο shakedown του αγώνα το πρωί της Πέμπτης, άφησε στους ανθρώπους της ομάδας αλλά και στους φίλους του Γάλλου μια πικρή γεύση καθώς μέχρι η κατάσταση να ξεκαθαριστεί χρειάστηκε να περάσουν αρκετές ώρες αβεβαιότητας και φόβων για πεντάλεπτη ποινή. Μάλιστα δεν ήταν μόνο αυτό καθώς από τη στιγμή που οι μηχανικοί της Citroen τοποθέτησαν και πάλι τον προηγούμενο κινητήρα, υπήρχε μια γενική αμφιβολία για το μέχρι που θα φτάσει ο Γάλλος με τα προβλήματα που υπήρξαν. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο πρώτος χωμάτινος αγώνας για το 2008, είχε εκπλήξεις, ενδιαφέρον και ουσιαστικά προκάλεσε προβλήματα σχεδόν σε όλους τους συνδυασμούς. Αν κοιτάξουμε πίσω από την μέρα του shakedown, δεν υπήρξε ούτε ένα πλήρωμα που να μην αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα, την ώρα που αρκετοί συνδυασμοί, με σημαντικότερους αυτούς της Suzuki, δεν κατάφεραν να κάνουν χρήση superally! Απέναντι σε αυτή την πρόκληση, ο Sebastien Loeb εμφανίστηκε –όπως συνηθίζει- συνεπής. Ο Γάλλος τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μπερδεύτηκε –όπως όλοι- από τις επιδόσεις του Latvala στο πρώτο σκέλος, αλλά στη συνέχεια έβαλε το κεφάλι κάτω, εκμεταλλεύτηκε όλα του όπλα και έβαλε τα πράγματα σε μία τάξη. Σε κανένα σημείο δεν σκέφτηκε ότι ο κινητήρας είχε πρόβλημα στο shakedown και ουσιαστικά οδήγησε flat out. Έτσι, κατάφερε να κερδίσει για δεύτερη φορά φέτος, και ουσιαστικά να ξεχάσει το πολύ κακό αποτέλεσμα της Σουηδίας. Πλησίασε τον Mikko Hirvonen στον έναν βαθμό, και δείχνει το ίδιο «πεινασμένος» για νίκες και τίτλους. Ίσως, το αποτέλεσμα της Σουηδίας και η εξέλιξη του αγώνα του Μεξικό να αφύπνισαν τον Γάλλο, ο οποίος να είχε «αποκοιμηθεί», αν αυτό μπορεί να ειπωθεί και αν είναι δυνατόν, από το γενικότερο κλίμα, πως φέτος δεν θα έχει αντίπαλο. Τίποτα όμως δεν συνέβη τελικά και εκείνο που παρατηρεί κανείς από την εξέλιξη του αγώνα είναι πως ακόμη και η μία θέση διαφορά που είχαν οι Loeb και Latvala στη σειρά εκκίνησης ήταν αυτή που έγειρε τη ζυγαριά υπέρ του Γάλλου. Αυτό και η αστοχία του τούρμπο του Focus! Μέσα σε δύο ειδικές η κατάσταση διαφοροποιήθηκε ολοκληρωτικά και από εκεί που ο Latvala έδειχνε να ανθίσταται στην επίθεση που είχε ξεκινήσει ο Loeb, έμεινε τρίτος να μην μπορεί καν να φτάσει τον Atkinson. Στις ειδικές της Κυριακής όπως ήταν αναμενόμενο τίποτα δεν άλλαξε. Ο Loeb άφησε το πόδι από το γκάζι και το ίδιο έκανε και o Atkinson. Οι προσπάθειες του Latvala ήταν αν μη τι άλλο εντυπωσιακές αφού επέστρεψε στις εξαιρετικές επιδόσεις του πρώτου σκέλους, όμως πλέον ήταν αργά και δεν μπορούσε να καλύψει ούτε το ένα λεπτό από τον Αυστραλό, ούτε φυσικά τα δύο από τον Loeb. Με το αποτέλεσμα αυτό πάντως ο Atkinson απολαμβάνει ήδη τον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του, ένα στοιχείο σημαντικό και στον ψυχολογικό τομέα για τον Αυστραλό. Έτσι πίσω από την τριάδα ο άλλος Φινλανδός της Ford ,Mikko Hirvonen,πήρε τους πέντε βαθμούς της τέταρτης θέσης που είναι υπέρπολύτιμοι, για να διατηρηθεί πρώτος, και ο Henning Solberg έμεινε πέμπτος, θέση που συχνά πυκνά πετυχαίνει εκείνος, αλλά που δύσκολα θα μπορούσε να πετύχει η Munchis αν δεν είχε την έμπνευση να τον εντάξει στο δυναμικό της για το συγκεκριμένο αγώνα.Αντίστοιχη έμπνευση ήταν και η αναγκαστική της Stobart με τον Matthew Wilson. Ο νεαρός Βρετανός ήταν μάλλον ο πιο απροβλημάτιστος οδηγός του τριημέρου μιας και μπορεί να μην σημείωνε εκπληκτικούς χρόνους, ήταν όμως συνεχώς μέσα στην οκτάδα και δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα. Την οκτάδα της γενικής συμπλήρωσαν οι… εναπομείναντες! Ο Federico Villagra που είχε πολλά προβλήματα στο πρώτο σκέλος και μια δίλεπτη ποινή και ο Ricardo Trivino με το Peugeot 206, εκπροσωπώντας επάξια το Μεξικό. Στο JWRC, ο Sebastien Ogier κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις, καταφέρνοντας να κερδίσει την κατηγορία, στην πρώτη του συμμετοχή στο θεσμό. Ο νεαρός Γάλλος, που είναι ο φετινός εκλεκτός της Γαλλικής ομοσπονδίας αυτοκινήτου και ουσιαστικά οι περγαμηνές του αναφέρουν ότι πρόκειται για ένα σπουδαίο οδηγικό ταλέντο, έδειξε εξαιρετικά στοιχεία σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Αρχικά, ήταν όσο ταχύς χρειαζόταν για να περάσει στην κορυφή της κατάταξης, ενώ στην συνέχεια όταν οι αντίπαλοί του αντιμετώπισαν προβλήματα, επέδειξε σημαντικά στοιχεία ωριμότητας, τα οποία ουσιαστικά του χάρισαν και την πρώτη νίκη στο θεσμό. Πίσω του, ακολούθησε ο νεαρός Εσθνονός Jan Molder, ο οποίος δείχνει σαφώς βελτιωμένος σε σχέση με την περσινή χρονιά, πραγματοποιώντας κορυφαίους χρόνους σε αρκετές περιπτώσεις. Η συνέχεια, πλέον, θα δοθεί στις ειδικές της Αργεντινής. Εκεί, που όπως όλα δείχνουν οι διεκδικητές της νίκης θα είναι, όπως και στο Μεξικό, περισσότεροι από ένας. Από τη μία πλευρά η σειρά εκκίνησης, από την άλλη τα ελαστικά χωρίς μους, η ουσία είναι ότι το ενδιαφέρον κορυφώνεται,και αναμένονται…ομηρικές μάχες!