Μόνο Γυμνάσιο έχει τελειώσει ένας στους τρεις Έλληνες 30-40 ετών
Ένας στους τρεις Έλληνες που βρίσκονται στην παραγωγική ηλικία των 30-40 ετών έχει φοιτήσει μόνο ως το Γυμνάσιο, σύμφωνα με μελέτη για τη φτώχεια και τις εκπαιδευτικές ανισότητες την οποία παρουσίασαν ερευνητές του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ.
Ένας στους τρεις Έλληνες που βρίσκονται στην παραγωγική ηλικία των 30-40 ετών έχει φοιτήσει μόνο ως το Γυμνάσιο, σύμφωνα με μελέτη για τη φτώχεια και τις εκπαιδευτικές ανισότητες την οποία παρουσίασαν ερευνητές του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ.
Ένας στους τρεις Έλληνες που βρίσκονται στην παραγωγική ηλικία των 30-40 ετών έχει φοιτήσει μόνο ως το Γυμνάσιο, σύμφωνα με μελέτη για τη φτώχεια και τις εκπαιδευτικές ανισότητες την οποία παρουσίασαν ερευνητές του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ.
Όπως σημείωσαν οι ερευνητές, ως το Λύκειο κατάφερε να φθάσει επίσης ένας στους τρεις Έλληνες, ενώ το υπόλοιπο 30% του παραγωγικού δυναμικού της χώρας διαθέτει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ακόμη, όπως αποδεικνύεται από την έρευνα, το επίπεδο εκπαίδευσης είναι άμεσα συνυφασμένο με τις μηνιαίες αποδοχές και τον τρόπο διαβίωσης των εργαζομένων.Ο υπεύθυνος της έρευνας κ. Ν.Παΐζης ανέφερε ότι όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο εκπαίδευσης που έχουν λάβει τα μέλη μιας οικογένειας τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να απειληθούν από τη φτώχεια.Είναι χαρακτηριστικό -σημειώνει Το Βήμα- ότι το 83,7% των φτωχών στη χώρα μας- των ατόμων δηλαδή που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας- έχει τελειώσει ορισμένες τάξεις του Δημοτικού, το Δημοτικό ή το Γυμνάσιο, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους μη φτωχούς εκτιμάται γύρω στο 47,3%.
Ακόμη το φαινόμενο της φτώχειας και του χαμηλού μορφωτικού επιπέδου είναι περισσότερο έντονο σε ορισμένους νομούς, όπως της Ροδόπης, των Γρεβενών και της Ευρυτανίας, ενώ αντιθέτως νομοί όπως της Χίου, των Ιωαννίνων, των Χανίων, της Μαγνησίας και της Κορίνθου διαθέτουν από τους πλέον υψηλούς δείκτες οικονομικής ευημερίας και εκπαίδευσης.
Όλα αυτά τη στιγμή που τα ελληνικά νοικοκυριά δαπανούν για την εκπαίδευση των παιδιών τους 4,3 δισ. ευρώ τον χρόνο, σύμφωνα με προηγούμενη έρευνα του ΚΑΝΕΠ.
Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη μείωση της φτώχειας. Οι Έλληνες που ζουν πάνω από το όριο της φτώχειας και έχουν ολοκληρώσει ως το ανώτερο επίπεδο την υποχρεωτική εκπαίδευση είναι 0,70 φορές περισσότεροι από τους αντίστοιχους φτωχούς, ενώ οι μη φτωχοί που διαθέτουν μεταπτυχιακό είναι 24 φορές περισσότεροι από τους αντίστοιχους φτωχούς.Επίσης οι μη φτωχοί που έχουν τελειώσει το Λύκειο είναι τρεις φορές περισσότεροι από τους αντίστοιχους φτωχούς, ενώ οι μη φτωχοί που έχουν τελειώσει ΑΕΙ 7,7 φορές περισσότεροι από τους αντίστοιχους φτωχούς.