Αντιπαράθεση για τιμές καυσίμων

«Καπέλο» 10-15 λεπτών στη βενζίνη ως συνέπεια της αδυναμίας της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το καρτέλ των πετρελαιοειδών, δηλώνει ότι υφίσταται, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Π. Σγουρίδης, σε σχετική επίκαιρη ερώτησή του που συζητήθηκε σήμερα, στο Α’ Θερινό Τμήμα της Βουλής.

Αντιπαράθεση για τιμές καυσίμων
0 342

«Καπέλο» 10-15 λεπτών στη βενζίνη ως συνέπεια της αδυναμίας της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το καρτέλ των πετρελαιοειδών, δηλώνει ότι υφίσταται, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Π. Σγουρίδης, σε σχετική επίκαιρη ερώτησή του που συζητήθηκε σήμερα, στο Α’ Θερινό Τμήμα της Βουλής.

  

«Καπέλο» 10-15 λεπτών στη βενζίνη ως συνέπεια της αδυναμίας της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το καρτέλ των πετρελαιοειδών, δηλώνει ότι υφίσταται, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Π. Σγουρίδης, σε σχετική επίκαιρη ερώτησή του που συζητήθηκε σήμερα, στο Α’ Θερινό Τμήμα της Βουλής.

Σύμφωνα με τον κ. Σγουρίδη, «είναι προφανές πως ουδέποτε η βενζίνη ακολούθησε το πετρέλαιο, προς δόξαν την κερδοσκοπίας των παραγόντων παραγωγής, από το διυλιστήριο μέχρι τη διανομή. Η κυβέρνηση παρατηρεί και καταγράφει, αλλά αδυνατεί να πάρει μέτρα για την αντιμετώπιση του καρτέλ εν μέσω τουριστικής περιόδου, δημιουργώντας άλλο ένα εμπόδιο στον τουρισμό, με την αύξηση του κόστους μεταφορών».

«Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η σημερινή τιμή της βενζίνης, θα έπρεπε να μην ξεπερνά τα 0,25 ευρώ, εάν προσθέσουμε και τα 5 λεπτά του νέου φόρου, ενώ η μέση τιμή της στην αντλία, ανέρχεται σήμερα στο 1,1 ευρώ ανά λίτρο» εκτίμησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

«Σε ποια χώρα της Ευρώπης ή αλλού, η τιμή της βενζίνης δεν ξεπερνά τα 25 λεπτά το λίτρο» αντιγύρισε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ιωάννης Μπούγας. «Η τιμή της βενζίνης διαμορφώνεται ως χρηματιστηριακό είδος στις αντίστοιχες αγορές. Στην περίπτωσή μας, η διεθνής τιμή της αμόλυβδης την Παρασκευή 3 Ιουλίου, είχε διαμορφωθεί στα 0,339 ευρώ το λίτρο. Κατά συνέπεια το 0,25 που αναφέρετε, δεν μπορεί να αντιστοιχεί, ούτε καν στην τιμή της βενζίνης στο διυλιστήριο».

«Χρηματιστηριακό προϊόν είναι το μπρεντ και όχι η αμόλύβδη, ή τα υποπροϊόντα του πετρελαίου» απάντησε ο Π. Σγουρίδης. «Εμείς δεν εξετάζουμε τι τιμή έχει το αργό πετρέλαιο, αλλά σε τι τιμή φθάνει στον καταναλωτή. Και η τιμή αυτή, ξέφυγε απ’ την κυβέρνηση, γιατί δεν έχουμε μηχανισμούς ελέγχου».

«Η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα παρουσιάζει απόκλιση σε σχέση με εκείνη του μπρεντ, σε αντίθεση π.χ. με την Αμερική, την πλέον φιλελεύθερη χώρα στον κόσμο, όπου υπάρχει ομαλότητα στις καμπύλες. Έχει ξεφύγει, γιατί δεν υπάρχει ανταγωνισμός, δεν μπορεί να γίνεται εισαγωγή καυσίμου ελλείψει συγκεκριμένων δεξαμενών, δεν γίνεται ηλεκτρονική παρακολούθηση από τι διυλιστήριο μέχρι την αντλία και κυρίως, επειδή το κράτος παίρνει άμεσα χρήματα από τα καύσιμα» ανέφερε ο κ. Σγουρίδης.

«Δεν μας έχει ξεφύγει τίποτα. Εσάς σας είχε ξεφύγει η τιμή των καυσίμων, κατά τη μεταβατική περίοδο από τη δραχμή στο ευρώ» ανταπάντησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης. «Επί των ημερών μας, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει επιβάλει πρόστιμα στα διυλιστήρια συνολικού ύψους 50 εκ. ευρώ. Όσο για τα διαγράμματα, υπάρχει απόλυτη αντιστοιχία, τόσο μεταξύ της τιμής της αμόλυβδης σε σχέση με το χρηματιστηριακό προϊόν, όσο και σε σχέση με την αύξηση ή τη μείωση που παρατηρείται στην τιμή της, σε άλλες χώρες της Ε.Ε.».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr